#


برنزه کردن پوست توسط افراد خاص

برنزه کردن
17 ژوئن 2017 بدون نظر 1291 بازدید

برنزه کردن پوست توسط افراد خاص

برنزه کردن پوست توسط افراد خاص

با رسیدن به فصل گرما و داغ شدن هوا بعضی افراد شوق این را دارند که پوست خود را برنزه کنند. ولی به نظر بعضی ها این کار آسان است ولی همین کار آسان راه های خاصی را دارا می باشد. ما به شما توصیه می کنیم که هیچ وقت سولاریوم انجام ندهید زیرا عوارض آن زیاد است. راه های دیگر هم وجود دارد مانند گرفتن حمام آفتاب و اینکه از کرم ها و محصولات مخصوص برنزه کردن استفاده کنید آن هم باید حد متعادل و نکات ایمنی آن رعایت شود که ضررهای کمتری به بدن برساند.

ما می خواهیم در این مقاله در مورد این دو روش آخر بیشتر توضیح دهیم و در مورد آسان ترین روش هایبرنزه کردن پوست مطالبی را به شما رائه دهیم. روندی که می تواند ضررهای برنزه کردن را به کمترین حد آن برساند.

برنزه کردن پوست با استفاده از آب هویج

بعضی اشخاص برای برنزه کردن از موادی مانند: آب هویج، آب گوجه، قهوه و… استفاده می کنند. این موارد از جمله موادی هستند که بدون استفاده از حمام آفتاب هم پوست را تیره می کنند. بعضی از افراد برای برنزه کردن پوست این مواد را به بدن خود می مالند و بعد از آن حمام آفتاب می گیرند. در اصل تابش خورشید باعث می شود منافذ پوستی راحت تر باز شود تا رنگ این مواد به راحتی در لایه های زیرین پوست نفوذ کند. بعضی افراد از بتادین هم برای برنزه کردن استفاده می کنند که خطرات و عوارض های زیادی دارد. برای مثال اگر شخصی به ید حساسیت داشته باشد حتی برای زخم هم نباید از آن استفاده کند. بتادین بخاطر ماهیت ضدعفونی کننده ای که دارد نباید مدت طولانی ای روی پوست بماند چون باعث می شود که به پوست آسیب برساند.

قانون های حمام آفتاب

برنزه کردن

برنزه کردن

شما می توانید بخاطر اشعه مضر آفتاب از کرم های ضد آفتاب SPFدار استفاده کنید و برنزه شوید. این را به یاد داشته باشید که باید کم کم شروع به گرفتن حمام آفتاب بکنید و بعد به مرور به تایم آن بیفزایید. شما می توانید برای زودتر برنزه شدن بعضی مواد بهداشتی وآرایشی را مصرف کنید، که مدت زمان مشخصی روی آن نوشته شده است. محصولات برنزه کننده دو نوع هستند که یک نوع آن به خودی خود همراه با حمام آفتاب، بدن را برنزه می کنند.

حمام آفتاب پرخطرتر است یا سولاریوم؟

بین دستگاه سولاریوم و تابش نور آفتاب می توان گفت که تابش نور آفتاب خطر کمتری دارد. چرا که نور آفتاب از پوست محافظت می کند باعث می شود که پوست ضخیم تر شود. ولی اشعه ماورای بنفش تابیده شده از دستگاه سولاریوم این کار را انجام نمی دهد و باعث می شود که خطر زیادی فرد را تهدید کند. این موضوع را بخاطر داشته باشید که اگر این کار را در هفته چند بار تکرار کنید باعث می شود که پوست بسوزد یا روی آن لکه پوستی به وجود بیاید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *