#


برطرف کردن قرمزی صورت با چند روش ساده

قرمزی پوست
9 اکتبر 2017 بدون نظر 843 بازدید

برطرف کردن قرمزی صورت با چند روش ساده

برطرف کردن قرمزی صورت با چند روش ساده

صورت شما چه به مقدار کمی قرمز شده باشد و یا بد تر از آن و یا اینکه لکه های قرمز روی آن به چشم می خورد، در هر صورت وقتی صورت شما قرمز است علائم سالم نبودن پوست را نشان می دهد و باعث احساس خجالت و ناخوشایندی در شما می شود. علاوه بر این موارد ممکن است که قرمزی صورت موارد دیگری را به همراه داشته باشد مانند به وجود آمدن التهاب، احساس خارش، سوزش و درد.

ممکن است که پوست به دلایل زیادی دچار قرمزی شود که این دلایل عبارتند از: لوپوس، اگزما، پیش از یائسگی، رزاسه، آکنه، سبوره، پارگی مویرگ ها و یا خشکی بیش از اندازه پوست.
سایر دلایلی که باعث قرمزی پوست می شوندآفتاب گرفتگی، ماندن طولانی مدت در محیطی که بسیار گرم است، قرار گرفتن در آب و هوای سرد، استرس بیش از حد در زندگی و مصرف الکل می باشند. شیوه های زیادی وجود دارد که شما می توانید با آن ها قرمزی پوست تان را تسکین دهید.این راه ها بسیار آسان و ساده می باشند.

قرمزی پوست

قرمزی پوست

1-کمپرس سرد

زمانی که قرمزی پوست صورت تان بسیار خفیف است می توانید از کمپرس سرد استفاده کنید که بسیار مفید است. رگ های خونی موجود در زیر پوست توسط سرما منقبض می شوند و از قرمزی ان ها کاسته می شود. در ضمن کمپرس سرد باعث کمتر شدن خارش و التهاب می شود.

مقداری یخ را بردارید و داخل حوله ای بپیچید و بر روی صورت تان به آرامی ماساژ دهید. 10 دقیقه صبر کنید و دوباره این کار را انجام دهید. به شما توصیه می کنیم که یخ را مستقیم بر روی پوست نگذارید زیرا باعث می شود که سرمای زیاد سلول های پوست تان را اذیت کند.

2-آلوئه ورا

شما می توانید برای از بین بردن قرمزی پوست از ژل آلوئه ورا استفاده کنید. خاصیتی که آلوئه ورا دارد باعث می شود که روی پوست را التیام ببخشد. ویژگی هایی که این ژل دارد می تواند التهاب، خارش و خشکی پوست را کم کند.
برگ آلوئه ورایی را بردارید و برش بزنید و ژلی از آن بیرون می آید را بر روی پوست تان بمالید و بگذارید تا خشک شود. سپس با آب ولرم صورت تان را بشویید و خشک کنید. اگر این کار را چند بار در روز انجام دهید باعث می شود که قرمزی صورت تان از بین برود.

قرمزی پوست

قرمزی پوست

3-جو دوسر کلوئیدی

یکی از درمان هایی که برای از بین بردن قرمزی صورت معروف است جو دوسر کلوئیدی خیس خورده است که به طور کامل باز و له شده اند. اگر از آن استفاده کنید به دلیل اینکه خاصیت مرطوب کنندگی دارد باعث می شود که قرمزی پوستی که از خشکی و اگزما به وجود آمده است را از بین ببرد. در ضمن با خاصیت ضد التهابی ای که دارد می تواند التهاب را کم کند و سطح PHپوست را متعادل سازد.

دو تا سه قاشق از جو دوسر کلوئیدی را درون مقداری آب بریزید و ترکیب کنید تا خمیری را به دست آورید. این خمیر باید چسبناک باشد، سپس آن را بر روی پوست تان بمالید و بگذارید به مدت 15تا 20دقیقه بماند ، بعد از این مدت توسط آب گرم صورت تان را شست و شو دهید. شما می توانید از این راه کار ساده هر روز استفاده کنید تا قرمزی پوست صورت تان به طور کامل از بین برود.

4-خیار

خیار دارای مواد معدنی و ویتامین ها است که با وجود مقدار زیاد آبی که در آن وجود دارد باعث می شود که پوست تان سالم و هیدراته بماند. خاصیتی که خیار دارد باعث منقبض کردن رگ های خونی می شود و قرمزی پوست را کاهش می دهد. ویژگی ای که خیار دارد به آرام شدن التهاب پوست کمک می کند. در ضمن خیار تورم و خارش پوست را نیز کاهش می دهد.

خیاری را بردارید و آن را به لایه های نازکی برش دهید و آن را درون یخچال به مدت 20 دقیقه قرار دهید. برش هایی که انجام داده اید را بر روی پوست بگذارید سپس بعد از چند لحظه جای آن را با برش های خنک تر عوض کنید. شما باید این کار را به مدت 10تا 15دقیقه انجام دهید و در روز چند بار آن را تکرار کنید.

قرمزی پوست

قرمزی پوست

5-چای سبز

چای سبز حاوی پلی فنول است که باعث جوان سازی پوست می شود و می توانند هر نوع قرمزی را کم کنند. خاصیتی که چای سبز دارد باعث می شود که رگ های خونی را منقبض کند و قرمزی پوست را کم می کند.
چای سبز را درست کنید و یک فنجان از آن را به مدت 30دقیقه در یخچال قرار دهید تا خنک شود. سپس با استفاده از یک پارچه ی تمیز که به چای سبز آغشته شده است را بر روی پوست تان قرار دهید. شما می توانید این کار را هر روز 2 تا 3بار انجام دهید.

6-سرکه سیب

خاصیت سرکه سیب ضد التهابی بوده و باعث کم شدن قرمزی پوست ناشی از جوش های ملتهب، رزاسه و اگزما می شود. التهاب و قرمزی روی پوست صورت می تواند از عفونت هم باشد.  آب و سرکه سیب را به طور یکسان با هم ترکیب کنید و و یک پنبه ی توپی را با این ترکیب آغشته کنید و به قسمت مورد نظر بمالید.

پس از اینکه ده دقیقه بر روی صورت ماند آن را با آب گرم شست و شو دهید. شما می توانید این کار را هر روز انجام دهید. اگر می خواهید به درمان عمقی پوست تان برسید می توانید دو قاشق سرکه ی سیب خام را با یک قاشق چای خوری عسل و یک فنجان آب ترکیب کنید و از آن دو بار در روز استفاده کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *