#


برای دوام رنگ موهای تان به این نکات توجه کنید

15 آوریل 2018 بدون نظر 1283 بازدید

برای دوام رنگ موهای تان به این نکات توجه کنید

نکاتی که در مورد دوام رنگ مو وجود دارد

در صورتی که شما رنگ موی تان را جدیدا عوض کرده اید یا قصد این کار را دارید لزومی ندارد که نگران مراقبت از موی تان پس از رنگ کردن باشید. زیرا در این مطلب می خواهیم که چند نکته اساسی به منظور مراقبت از موهاتون پس از رنگ کردن را در اختیار شما قرار می دهیم. بسیاری از ما دوست داریم که قیافه ها و ظاهر های گوناگونی را تجربه کنیم و زمانی که بخواهیم استایل ظاهری جدیدی را پیاده کنیم تلاش می کنیم که موهای مان را تغییر دهیم. احتمال دارد که مدل های صاف، فر یا رنگ های گوناگون را امتحان نماییم. در اصل رنگ کردن مو یک مسئله فانتزی و هیجان انگیز برای ما به حساب می آید. پیشنهاد می کنیم که در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

چرا رنگ مو زود پاک میشه؟

برخی مواقع احتمال دارد که ما از تمام چیزهایی که باید پیش از رنگ آمیزی مو بدانیم اطلاع داشته باشیم. ولی چه موارد و نکاتی را باید برای پس از رنگ آمیزی مو بدانیم؟ نکات مراقبت از مو پس از رنگ کردن به میزان کافی دارای اهمیت می باشد و باید به آن ها توجه داشته باشید. علاوه بر این حداقل این است که ما هیچ موقع دوست نداریم که رنگ موهای مان زود از بین برود و محو شود. این مقاله به شما همه ی نکاتی را که برای دوام رنگ موی تان نیاز دارید در اختیارتان قرار می دهیم. به همین دلیل توصیه می کنیم که این مطلب را تا انتها بخوانید.

1.موهای تان را پس از سه روز بشویید

پس از این که موهای تان را رنگ کردید، پیشنهاد می شود که موهای تان را دست کم تا سه روز پس از آن شست و شو ندهید. این مسئله به این دلیل که در صورتی که موهای تان را به سرعت شست و شو بدهید، احتمال دارد که رنگ موی تان از بین برود و محو شود. به همین دلیل، زمانی که موهای تان را در یک سالن آرایشی رنگ می کنید، اجازه دهید که خودش خشک شود و تا سه روز بعد از آن، موهای تان را شست وشو ندهید.

2.موهای تان را با آب داغ شست و شو ندهید

تمام افراد دوست دارند که با آب گرم و یا داغ دوش بگیرند. با این وجود، ولی این کار زیاد توصیه نمی شود. بهتر است که برای شست و شوی موهای تان از آب سرد استفاده کنید. در صورتی که بخواهید می توانید از آب ولرم استفاده کنید ولی استفاده از آب داغ در مجموع ممنوع می باشد و توصیه نمی شود. علت استفاده نکردن از آب داغ این است که رنگ موها را با سرعت بیشتری محو می کنید.

3.استفاده از شامپوی بدون سولفات

شامپوهای حاوی سولفات منجر به خشک شدن موها و شکننده شدن آن ها می شود. همیشه بهتر است از شامپوهای فاقد سولفات برای موهای تان به کار ببرید، چرا که در غیر این صورت رنگ موهای تان زود تر از بین می رود. در هنگام خریدن شامپو حواس تان باشد که از انواع فاقد سولفات شامپوها خریداری کنید.

4.از لوازم گرمایشی استفاده نکنید

به کار بردن محصولاتی که موها را گرم یا داغ می کنید مانند سشوارهای خشک کن، اتو مو برای صاف کردن و …، سریعا پس از رنگ آمیزی مو میتواند منجر به وارد شدن آسیب به موهای شما شود. این کار موجب می شود که موهای تان خشک و پر چین شود. به همین دلیل، دقت کنید که از این محصولات گرمایشی به صورت منظم استفاده نکنید. اجازه دهید که موهای تان به صورت طبیعی خشک شوند.

5.موهای تان را به طور منظم پیرایش کنید

توصیه می شود که موهای تان را هر سه ماه یه مرتبه پیرایش کنید. بعد از رنگ آمیزی، موهای تان بیشتر مستعد آسیب و شکستن می باشند. به منظور دوری از این آسیب، پیشنهاد می شود که موهای تان را به صورت منظم هر دو تا سه ماه یک مرتبه پیرایش کنید، که علاوه بر این از شکستن آن ها جلوگیری می کند، بلکه موجب می شود که موهای سالم تری نیز داشته باشید.

6.استفاده از ماسک مو برای تقویت موهای رنگ شده

رنگ آمیزی موهای تان در اصل یه پروسه شیمیایی می باشد. بعد از این که موهای تان را رنگ کردید، به طور معمول احتمال دارد که موهای تان پروتئین های خودش را از دست دهد. به منظور به دست آوردن پروتئین به اندازه قبل، به طور معمول بهتر است که از ماسک مو دست کم یک مرتبه در هفته استفاده کنید. شما می توانید به سادگی یه ماسک خانگی برای استفاده تهیه کنید. طرز تهیه به صورت زیر می باشد:

مواد لازم:

یک عدد تخم مرغ، دو قاشق غذاخوری سس مایونز

طرز استفاده:

یک تخم مرغ کامل را در یه کاسه بشکنید. سپس، سس مایونز را به آن اضافه کنید و خوب ترکیب کنید. موهای تان را به چند قسمت تقسیم کنید و این ماسک را بر روی همه ی قسمت های موهای تان بمالید. بهتر است که از ریشه ها آغاز کنید تا به نوک موها برسید. اجازه دهید این ماسک به مدت 45دقیقه بر روی موهای تان بماند. موهای تان را پس از 45دقیقه در آب سرد با شامپو فاقد سولفات شست و شو دهید.

7.از موهای تان در برابر خورشید مراقبت کنید

برخی مواقع، اشعه های مضر UV خورشید می تواند منجر به رسیدن آسیب به موهای رنگ شده تان شود. این باعث از بین رفتن زودتر رنگ موی تان نسبت به حالت طبیعی می شود. به منظور پیشگیری از این اتفاق، همیشه از یک روسری برای پوشیدن موی سرتان از اشعه مضر آفتاب، دست کم چند ماه بعد از رنگ آمیزی استفاده نمایید.

8.مصرف ویتامین ها

ویتامین ها برای رشد موها و حفاظت از آن ها ضروری می باشد. به غیر از حفظ موها و مراقبت از آن ها از بیرون، مهم است که سلامت داخلی موها نیز حفظ شود. جهت این کار، پیشنهاد می شود که غذاهای دارای ویتامین C نظیر مرکبات میل کنید و از پروتئین موجود در تخم مرغ، شیر، هویج و غیره مصرف نمایید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *