#


برای داشتن اندام زیبا چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

13 می 2018 بدون نظر 6489 بازدید

برای داشتن اندام زیبا چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

چاقی یا لاغری؟ «اصل زندگی سلامتی است»

تناسب اندام برای بانوان ضروري است يك سوم اضافه وزن میزان مرگ عادی را تا يك سوم افزایش می دهد.

گرچه پیشرفت دانش و اطلاعات بانوان تا حدی توانسته است این عقیده را که چاقی دلیل سلامتی کامل است عوض کند ولی هنوز بسیاری از هموطنان ما به خصوص بانوان دنبال چاقی می روند . به قولی می خواهند يك پرده گوشت داشته باشند .از طرفی بسیاری دیگر از بانوان که پیرو مد هستند دچار يك نوع وسواسی برای لاغر شدن می باشند .

متأسفانه هر دو دسته فراموش کرده اند که اصل زندگی بر پایه سلامتی استوار است نه چاقی و نه لاغری نباید موجب عدم سلامتی گردد . لاغری و تناسب اندام برای همه بخصوص بانوان ضروریست ، چه چاقی گذشته از نازیبائی که دارد ابتلای به تصلب شرائین ، مرض قند ، ناراحتی های قلبی و کبدی را تسهیل می کند علاوه براین چاقی سبب ناراحتی های روحی هم می شود .

چطور می توان بدون خطر لاغر شد و از چه موقع باید شروع به این کارکرد ؟

موقعی که وزنتان دو کیلو از حد عادی بیشتر شد. حد عادی برای يك انسان بالغ متناسب است با تعداد سانتيمترهای اضافه بر يك متر قد و سن او بر حسب کیلو گرم . مثلا آدمی بقد ۱ / ۷۵ متر و سن بیش از سی سال قاعدتا نباید بیشتر از ۷۵ کیلو گرم وزن داشته باشد. اگر در این موقع با رعایت کامل اصول طبی سعی در لاغر شدن نکنید مرتبا بر وزنتان افزوده می شود .

هیچ طبیبی قبل از انجام يك سلسله معاینه های دقیق ، رژیم لاغری توصیه نمی کند اگر کسی تازه مبتلا به سرطان شده باشد یا کانون خاموش سلی در بدنش وجود داشته باشد رژیم لاغری برای او به منزله استقبال از مرگ است . هیچوقت از روی در نسخه های اعجاز آمیز ، یا توصیه های دوستان رژی لاغری نگیرید . دختران مدرسه اخیرا برای لاغر شدن بعد از هر غذا با تحريك حلق خود ایجاد استفراغ مصنوعی می کنند این کار هم جلوی پر خوری را نمی گیرد و هم باعث لاغر شدن می شود ولی اثرات خطرناك آن در سال های بعد گریبان گیر می شود .

در بیشتر رژیم های معمولی لاغری، غذاهای اصلی را حذف می کنند و همین امر باعث ايجاد عوارض ناشی از فقر غذائی می گردد . مثلا رژیم های کم نمك سبب بروز خستگی و اختلال های گوارشی سخت می شوند حذف مايع ها عوارض کلیوی ایجاد می کند و رژیم های گوشتی سبب ایجاد اختلال های قلبي می شوند و … کاهش وزن به هر طریق که انجام شود ايجاد خستگی می کند پس فقط باید در صورتی به این کار اقدام کرد که انجام آن برای حفظ سلامتی ضروری باشد. و رژیم لاغری ، یك وسیله طبی است و فقط بوسیله پزشکی باید انجام شود .

طروت و زیبایی و تناسب اندام و جوانی پایدار در حمام

حمام و شستشو در همه موقع ضرورت دارد، بسیاری گمان می کنند شستشو فقط در تابستان که شخص عرق می کند واجب است در صورتی که دمام گرفتن و شستشوی بدن نه تنها برای سلامتی و حفظ نشاط و فعالیت سلول های بدن  لازم است ، بلکه برای بانوان و حتی آقایان که مایلند همیشه سر حال و با حرارت باشند و همچنین بانوانی که به تناسب و زیبایی اندام های خود علاقمندند بهترین وسیله شناخته شده است.

بدن انسان چه در تابستان چه در زمستان پیوسته مرطوب و عرق می کند بدینوسیله مقداری چربی با عرق تراوش می شود که با شستن و پاك شدن  آن از سطح پوست فعالیت سلول ها زیادتر می شود و از طرفی از تجمع چربی در زیر پوست جلوگیری می شود و بخاطر فعالیتی که آبگرم در جریان خون بوجود می آورد در حفظ طراوت و شادابی بدن مؤثر است . امروزه متخصصین زیبایی توصیه می کند که حمام را تنها به منظور نظافت نباید گرفت بلکه برای حفظ زیبائی و تناسب اندام باید این کار توجه خاص مبذول داشت عده ای از پزشکان متخصص زیبائی نیز تأکید می کنند که پس از پایان استحمام ، قبل از خروج از حمام قدری ادوکلن را بر روی بدن مالش و ماساژ دهید . بدینوسیله هم پوست پاك می شود و هم جریان خون در آن افزایش می یابد و هم عطر آن خوشایند دیگران است.

اضافه کردن چای دم کشیده و پودر قهوه به اب وان باعث می شود که خستگی شخص حمام کننده زودتر از بين رفته و در ضمن پوست شاداب تر و با طراوت تر گردد در ضمن به علت وجود تئين و اسید تانيك – چروک های پوست کمتر شده و چروک های جدید به ان اضافه نخواهد شد . استحمام مدام به این طريقه جوانی پایداری بوجود می آورد و از طرف دیگر رنگ پوست را بسیار زیبا می کند بخصوص در مورد خانم هائی که پوست سفیدی دارند رنگی بسیار دل انگیزی بوجود می آورد البته بعد از پایان استحمام که مدت ۱۵ دقیقه استراحت در وان است باید بدن را با آب معمولی شست و در این مواقع نباید صابون بکار برد.

حمام های دیگری از قبیل حمام شیر، حمام نشاسته و غیره نیز وجود دارند که هر یک دارای مزایایی هستند، ولی به طور کلی استحمام مکرر در مدت هفته خود بهترین وسیله برای حفظ زیبانی پوست و نشاط روح است. لازم بتذکر نیست که حمام را باید صبح یا بعد از ظهر گرفت و از حمام کردن بعد از غذا و در ساعات آخر شب بهتر است خودداری شود زیرا موجب بی خوابی می شود از طرف دیگر ممکن است سردی نسبی هوای شب نیز باعث سرماخوردگی و یا دردهای مختلف گردد. اشخاصی که عادت به ورزش کردن دارند باید حتما بعد از ورزش کردن به حمام رفتن اقدام کنند.

شما هم می توانید اندام موزون داشته باشید

به شرط اینکه این چند دستور را رعایت کنید :

عده زیادی از خانم ها برای آنکه اندام موزونی داشته باشند به رژیم غذائی متوسل می شوند و پس از چند هفته مرارت کشیدن بالاخره چند کیلو از گوشت اضافی خود را از دست می دهند اما کوشش آن ها برای موزون ساختن اندام به همین جا خاتمه می پذیرد در صورتی که کم کردن وزن اولین قدم در این راه است .

ادامه رژیم

 تصدیق می کنیم که ادامه دادن رژیم کار بسیار مشکلی است زیرا بدون شك برای کم کردن چند کیلو وزن خیلی به خود زحمت داده اید . ما هم بشما توصیه نمی کنیم که همان رژیم مشکل را ادامه دهید ولی نصیحت می کنیم که عادات قبل از رژیم را از سر نگیرید و در خوردن غذا اعتدال را از دست ندهید .

این کافی نیست

اما حفظ اعتدال در غذا خوردن کافی نیست و شما باید در نوع غذائی هم که می خورید دقت کنید . این هفت دستور طلائی ، شما را از ادامه يك رژیم مشکل معاف می کند .

* حتی المقدور در خوردن غذاهای نشاسته ای از قبیل نان ، سیب زمینی و شیرینی و غیره خودداری کنید .

*هنگام نوشیدن آب، ليوان را یک مرتبه سر نکشید بلكه آب راجرعه جرعه بنوشید .

* هیچوقت در بین غذاها خوراك دیگری نخورید به همان صبحانه ، ناهار و شام قانع باشید و ساعت ده صبح یا پنج بعداز ظهر به هوس خوراك خوردن نیفتید.

* اراده داشته باشید و هیچوقت در برابريك غذای خوشمزه نگوئید: عیبی ندارد. امروز زیاد می خورم در عوض فردا روزه می گیرم ، زیاد خوردن حتی اگر روزه به دنبال داشته باشد باعث پر شدن معده و چاقی می شود .

* هیچ وقت بلافاصله پس از صرف غذا نخوابید کمی راه بروید تا غذای شما موقتا تحلیل برود . این کار نه تنها در جلوگیری از چاق شدن شما تاثیر دارد بلکه در سلامت بدنتان نیز مؤثر است .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *