#


اصلی ترین دلیل ریزش مژه ها

9 ژانویه 2018 بدون نظر 1939 بازدید

اصلی ترین دلیل ریزش مژه ها

اصلی ترین دلیل ریزش مژه ها

یکی از عواملی که باعث زیبایی چهره می شود مژه های پرپشت و زیبا می باشد که باعث جلوه بیشتر چشم ها می شود. مژه ها هر قدر بلندتر و پرپشت تر باشند باعث می شوند که چشمان شما زیباتر جلوه کنند. ولی این طور که به نظر می رسد امروزه برای داشتن چنین مژه هایی کار سختی می باشد.

بسیاری از افراد در مورد ریزش مژه های شان سخن می گویند ولی نمی دانند که دلیل ریزش آن ها چیست. در ادامه اشتباهاتی که باعث ریزش مژه می شود را در اختیارتان قرار می دهیم. پس با ما همراه باشید.

خوابیدن با ریمل

ممکن است که شستن صورت تان بعد از یک روز سخت کاری برای تان سخت باشد و دوست دارید که هر چه سریع تر سراغ رختخواب تان بروید و استراحت کنید. ولی آیا این را می دانید که اگر با ریمل بخوابید علاوه بر این که باعث شکسته شدن آن ها می شود بلکه سلامت آن ها را به خطر می اندازد؟ یکی از ویژگی هایی که مژه دارد سفت و ثابت نگه داشتن مژه ها می باشد به همین دلیل در این مدت ممکن است که آن ها دچار شکستگی شوند. بنابر این بهتر است که پیش از این که به رختخواب بروید مژه های تان را به طور کامل بشویید. در اصل شما باید به همان میزانی که برای آرایش کردن تان وقت صرف می کنید برای پاک کردن آن ها نیز باید زمانی را اختصاص دهید.

فر کردن مژه ها بعد از ریمل

آیا شده که کسی از مژه های فر شده بدش بیاید؟ شما با استفاده از فر مژه می توانید به طول مژه های تان اضافه کنید. ولی اگر طرز صحیح استفاده از آن را ندانید باعث می شود که به مژه های تان آسیب وارد کنید. اگر می خواهید از فر مژه استفاده کنید باید پیش از آن که ریمل بزنید استفاده کنید. چون پس از استفاده از ریمل مژه های تان سفت و ثابت می شوند و اگر از فر مژه استفاده کنید باعث شکستگی آن ها می شود.

اکستنشن مژه

با این که اکستنشن مژه های تان باعث زیباتر شدن چشم های تان می شود ولی اگر بیش از اندازه از آن استفاده کنید باعث آسیب رسیدن به مژه های تان می شود. علاوه بر این سعی کنید که از اکستنشن های مژه سنگین و بسیار بلند استفاده نکنید چون باعث می شود که چشم های شما را مصنوعی نشان دهد و به جای افزایش زیبایی آن ها از آن بکاهد. در اصل اگر از اکستنشن مژه به طور نادرست و مکرر استفاده کنید باعث می شود که فولیکول های مژه را نابود کند و به مرور باعث ریزش آن ها می شود. توصیه که به شما می شود این است که اگر می خواهید از اکستنش های دائمی استفاده کنید باید برای اینکه مژه های تان را تقویت کنید از لاتیس مصرف کنید تا مژه های تان را بادوام تر و پر پشت تر کند.

مالیدن چشم ها

بسیاری از افراد بر این عادت دارند که چشم های شان را بمالند ولی اگر این عادت در زمان طولانی باشد باعث می شود که به چشم آسیب وارد کند که مژه نیز همراه با آن دچار آسیب دیدگی می شود. به هیمن دلیل باید این عادت را هر چه سریع تر فراموش کنید و با چشم های تان کمی درست رفتار کنید. مخصوصا زمانی که می خواهید آرایش را از روی صورت تان پاک و یا اینکه آن را خشک کنید.

استفاده از لوازم آرایش تاریخ مصرف گذشته

لوازمی که تاریخ آن ها گذشته است دارای باکتری می باشند که باعث می شوند به صورت شما آسیب وارد کنند و یا اینکه موجب ایجاد عفونت شوند. به همین دلیل برای اینکه صرفه جویی و یا هزینه کمتری کنید از لوازم آرایشی که قدیمی شده است استفاده نکنید. از آن جایی که چشم ها از حساسیت بالاتری برخوردارند پس باید به تاریخ مصرف موادی که برای آن ها استفاده می کنید توجه کنید. در اصل باید هر سه ماه یک بار لوازم های آرایشی تان را تعویض کنید و از موادی که رنگ و بوی آن ها تغییر کرده است استفاده نکنید.

برای مثال یکی از علائمی که می توانید متوجه شوید که لوازم آرایشی تان خراب شده است این است که باعث ایجاد خارش و یا آلرژی می شود. به همین دلیل از لوازم آرایشی که این مشکلات را دارند نباید از آن ها استفاده کنید، چون علاوه بر این که به زیبایی شما افزوده نمی شود بلکه به مرور زمان باعث می شود که زیبایی و سلامتی شما کاهش پیدا کند.

گرما

گرما در هیچ زمانی برای بدن تان مفید نبوده است خصوصا زمانی که بحث زیبایی در میان باشد، چون علاوه بر این که باعث خشکی پوست و موهای تان می شود بلکه مژه های تان را دچار آسیب دیدگی می کند. بنابر این اگر از فر کننده های گرمایی برای مژه های تان استفاده می کنید به شما توصیه می کنیم که از این کار دست بکشید. اگر به مژه های تان گرمای شدید بخورد باعث می شود که بعد از گذشت مدتی آن ها ضعیف شوند و آسیب ببینند.

کندن نادرست اکستنشن مژه

شاید زمانی که خسته به خانه بر می گردید، حوصله زمان گذاشتن برای پاک کردن و تمیز کردن آرایش صورت تان را نداشته باشید، یا حتی اکستنشن مژه های تان را بدون این که دقت داشته باشید بکنید ولی آیا می دانید که با انجام این کار به زیبایی طبیعی تان آسیب جدی رسانده اید؟ کندن اکستنشن مژه می بایست با احتیاط زیادی انجام شود چون امکان دارد که به همراه آن مژه های تان را هم بکنید. بهترین راه حل این می باشد که از پاک کننده های آرایش حاوی روغن استفاده نمایید تا از حالت چسبندگی آن کم کند. پس از آن اکستنشن را از وسط چشم های تان به سمت بیرون بکشید تا آسیبی به مژه های تان وارد نکند.

 رنگ کردن مژه ها

رنگ کردن مژه ها برای بعضی از افراد بسیار لذت بخش می باشد ولی اگر در انجام این کار زیاده روی شود، آسیب زیادی به مژه ها وارد می کند، به این علت که رنگ ها دارای مواد شیمیایی از جمله فنیلندیامین، فرمالدئید و اسانس ها می باشند و در مدت زیاد استفاده موجب ریزش تمامی مژه های تان می گردند یا حتی اگر خواسته باشیم شرایط حادتر را در نظر بگیریم، ممکن است به کوری نیز برسد. به همین ترتیب اگر می خواهید که مژه های تان را رنگ کنید، فقط برای زمان های خاص این کار را انجام دهید.

 استفاده کردن زیاد از ریمل های ضد آب

ریمل های ضد آب به این دلیل که به مژه ها می چسبند و به دشواری پاک می شوند، می توانند در مدت طولانی استفاده به مژه ها آسیب جدی برسانند. در اصل، ریمل های ضد آب، به علت مواد شیمایی که در آن وجود دارد، مژه ها را در مدت طولانی استفاده شکننده و ضعیف می کنند. به همین ترتیب از مصرف روزانه آن ها جداً خودداری نمایید.

استفاده کردن از ریمل دیگران

به طور کلی، استفاده از لوازم آرایش دیگران، از لحاظ بهداشتی کار درستی نیست. استفاده مشترک از لوازم آرایش به بیماری هایی چون عفونت، جوش و آکنه، تبخال، قارچ و… منجر می گردد، به ویژه برای چشم که قسمت حساسی از بدن می باشد. به همین ترتیب به هیچ عنوان از ریمل دیگران استفاده نکنید چون مکانی برای تجمع باکتری ها می باشد که می تواند به آسانی و خیلی سریع از شخصی به شخص دیگر انتقال پیدا کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *