#


از بین بردن خط لبخند با شیوه های خانگی

9 مارس 2018 بدون نظر 1543 بازدید

از بین بردن خط لبخند با شیوه های خانگی

با روش های خانگی خط لبخند را از بین ببرید

یکی از بهترین درمان ها خنده است! البته که این عبارت درست است ولی برای بسیاری از افراد می ‌تواند تبدیل به یک کابوس نیز شود. اگر زیاد لبخند بزنید باعث می شود که در اطراف دهان ‌تان خط لبخند به وجود بیاید. خطوط لبخند نوعی چروک به حساب می آیند که به طور معمول در دو طرف دهان به وجود می آیند و زمانی که لبخند می ‌زنید بیشتر خود را جلوه می ‌دهند. این خطوط به خاطر حرکات پی در پی صورت مانند اخم، لبخند و بسیاری از ژست‌ های صورت ایجاد می شوند.

این نوع خطوط قسمت طبیعی از فرآیند پیری می باشند. با بالا رفتن سن، هر خطی روی صورت ممکن است عمیق ‌تر شود یا تعدادش افزایش یابد. سایر دلیل ‌های خط لبخند عبارت اند از؛ از دست دادن کلاژن پوست، ژنتیک، دهیدراته شدن پوست، استرس، سیگار کشیدن، وضعیت نادرست خوابیدن و آسیب ناشی از نور خورشید باشد.

با این که خطوط لبخند مشکلی به وجود نمی آورد ولی تعداد زیادی از افراد دوست دارند این خطوط را از بین ببرند چرا که سن آن ها را بیشتر از چیزی که است نشان می‌ دهد.

خط لبخندی که به دلیل افزایش سن به وجود می آید را نمی ‌توان کاری کرد ولی شما می ‌توانید با عادت ‌های صحیح سبک زندگی و انجام چند روش ساده ‌ی خانگی، از بسیاری از دلیل های ایجاد خط لبخند جلوگیری کنید.

1-روغن زیتون

روغن زیتون برای از بین بردن خط لبخند بسیار موثر می باشد. ویژگی ضد پیری روغن زیتون از پلی فنول ‌ها و اسید اولئیک آن ناشی خواهد شد. علاوه بر این چربی های تک غیر اشباع روغن زیتون به جلوگیری از ظاهر شدن خطوط لبخند جدید کمک می کند و خطوطی که هم اکنون وجود دارند را ملایم ‌تر می‌ کند. در ضمن روغن زیتون برای حفظ رطوبت پوست و ترمیم سلول ‌های پوستی موثر می باشد. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که استفاده از اسیدهای چرب خوراکی تک غیر اشباع موجود در روغن زیتون موجب سلامت و جوانی پوست می ‌شود. کمی روغن زیتون را به صورت‌ تان بزنید و با ملایمت ماساژ دهید تا به عمق پوست نفوذ کند.

این کار را دو مرتبه در روز انجام دهید. علاوه بر این می‌ توانید به میزان مساوی روغن زیتون و عسل را مخلوط کرده و این خمیر تهیه شده را با حرکات دورانی به مدت چند دقیقه بر روی خطوط لبخندتان بمالید. پس از آن صورت تان را شست و شو دهید و سپس مرطوب کننده بزنید. این کار را یک یا دو مرتبه در روز انجام دهید.

2-روغن آرگان

بیش از هشتاد درصد روغن آرگان از اسیدهای چرب به وجود آمده است که با آسیب‌ هایی که بر اثر رادیکال ‌های آزاد به وجود می آید مبارزه می‌ کنند. سر انجام از ایجاد چین و چروک و خطوط لبخند روی صورت پیشگیری می ‌کنند. ویتامین A و E موجود در روغن آرگان هم به کاهش چین و چروک‌ ها و لکه ‌های پیری و افتادگی پوست کمک می ‌کند. این روغن پوست را مرطوب نگه می دارد و انعطاف پذیری آن را تسکین می بخشد و پوست را جوان و قوی نگه می ‌دارد. پس از پاک کردن آرایش و شست و شوی کامل صورت، چند قطره روغن آرگان روی پوست ‌تان بمالید و با حرکات دورانی به آرامی شروع به ماساژ دادن کنید. این کار را هر شب پیش از رفتن به رختخواب انجام دهید.

3-اسکراب کیوی

هفته ‌ای یک مرتبه لایه برداری پوست با اسکراب کیوی به کمک‌ تان می پردازد و خطوط لبخندتان را از بین می رود. لایه برداری کمک می ‌کند تا سلول ‌های مرده ‌ی پوست از بین برود و پوست را سالم ‌تر و شاداب‌ تر کند و در نهایت از خط لبخند کاهش یابد. کیوی به عنوان عاملی لایه بردار عمل می کند و دارای آنتی اکسیدان های خوبی نیز می باشد از جمله ویتامین C و پلی فنول‌هایی که پوست را تغذیه می‌ کنند.

یک قاشق غذاخوری کیوی له شده، شکر و روغن زیتون را در ظرفی مانند کاسه ترکیب کنید و آن را به آرامی با حرکات دورانی به پوست تان بمالید. پس از صورت تان را با آب ولرم آبکشی کنید و خشک کنید و از مرطوب کننده استفاده نمایید. از این اسکراب خانگی یک یا دو مرتبه در هفته استفاده کنید.

4-ورزش‌ های صورت

ورزش ‌های صورت هم می ‌توانند جلوه‌ ی خط لبخند را کاهش دهند. این ورزش‌ های خاص، عضلات صورت را مورد هدف قرار می دهند و آن ها را سفت می ‌کنند. در نهایت چین و چروک‌ ها از بین می روند. می ‌توانید برای جوانی پوست از ماساژ صورت هم استفاده کنید. ورزش‌ به طور کلی موجب می‌ شود بدن ‌تان اندورفین تراوش کند که برای سلامت پوست موثر می باشد.

تمرین اول:

دندان ها را به هم جفت کرده و سپس لبخند بزنید، یک لبخندی که به طور کامل پهن و بزرگ باشد. این شرایط را ده ثانیه نگه داریدو پس از آن آزاد کنید و مجددا تکرار کنید. این تمرین را ده تا بیست مرتبه در روز انجام دهید.

تمرین دوم:

لب‌ های ‌تان را مقداری از هم فاصله بدهید، سپس با استفاده از انگشتان، گوشه ‌های دهان را تا جایی که می‌ توانید به عقب صورت بکشید. این شرایط را ده ثانیه نگه دارید و سپس آزاد کنید و پس از آن دوباره تکرار کنید. این تمرین را ده تا بیست مرتبه در روز انجام دهید.

6-آب

دهیدراته شدن پوست باعث می شود که آن را مستعد خط لبخند ‌کند به همین دلیل نیاز است پوست ‌تان را به خوبی آبرسانی کنید. برای این منظور، در طی روز به طور مرتب آب بنوشید. استفاده منظم از آب پوست را هیدراته و مرطوب نگه می ‌دارد و ظاهری شاداب‌ تر و سالم ‌تر به آن می ‌دهد. از طرفی دیگر، زمانی که آب کافی نمی ‌نوشید باعث می شود پوست‌ تان خشک و بیحال شود و مستعد خط لبخند می ‌شود. در طی روز هشت تا ده لیوان آب بنوشید. به غیر از آب می ‌توانید چای سبز و آبمیوه ‌ی طبیعی بنوشید یا میوه ‌ها و سبزی های آبدار به مقدار زیاد استفاده کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *