#


آشنایی با انواع پوست و راههای مراقبت از آن

14 می 2018 بدون نظر 2891 بازدید

آشنایی با انواع پوست و راههای مراقبت از آن

بانوان گرامی، کسی زیباست که دارای پوستی سالم و شاداب باشد

تاکنون در مورد زیبائی بانوان مطالبی برای شما بیان کرده ایم اینك در مورد پوست وزیبائی گفتگو خواهیم کرد. است. همان طور که قبلا گفته بودیم زیبائی کامل و تحسین آمیز بعوامل مختلف بستگی دارد.

یکی از این عوامل مهم و مؤثر پوست بخصوص پوست صورت می باشد . و این نکته را بایستی همیشه بخاطر داشت که با پوستی زبر و خشن و تیره با خفه و پر از جوش و یا لکه های نامناسب نمی توان زیبا و دلپذیر جلوه نمود . از نظر علمی وفن پزشکی پوست بعلت لطافت و ظرافتی که سلولهای آن دارد بسیار حساس و شکننده بوده و بزودی تحت تأثیر عوامل محرك و مخرب و تأثيرات هو اقرار می گیرد بدین جهت مراقبت و مواظبت پوست از اهم شرایط زندگی و بهداشتی و بخصوص زیبائی می باشد.

چین و چروك ، جوش های مزاحم و لک های گوناگون و سایر عوامل ، دشمن زیبائی و طراوت بوده پوست را مورد حمله قرار می دهند در نتيجه لطافت و ملاحت آن را از بین برده و صاحب آن را از زیبائی بی بهره می سازند. توجه و دقت و مراقبت و رعایت اصول سلامت و بهداشت برای همه کس واجب و بخصوص برای بانوان که اولین و بزرگترین عامل وجود و شخصيت يك زن زیبائی وطراوت او می باشد . با وجود سالن های زیبائی، کرم های مختلف و مواد زیبا کننده ای که امروز همه بازار های جهان را پر کرده بعضی اوقات نه تنها نمی تواند این مشکل را حل و سلامتی و طراوت پوست و زیبایی بانوان را تامین نماید بلکه موجب ناراحتی و خرابی پوست شده و چه بسا بانوان و دوشیزه گانی که گول این سالن ها و مواد را خورده سلامتی پوست و زیبایی چهره خود را از دست داده و به بیماری و ناراحتی هائی مانند تورم و حساسیت وجوش و خارش پوست دچار شده اند.

اينك ما ضمن بحث جامعی به ذکر انواع پوستها و روش های نگاه داری و حفظ بهداشت و سلامت وراه زیبا شدن آن می پردازیم .نخست باید دانست پوستی که ما داریم چه نوع بوده تا بتوان با مراقبت کامل آن را از دشمن زیبائی و طراوت محفوظ داشت . انوع مختلف پوست عبارتند :

پوست طبیعی – پوست خشك – پوست چرب و پوست حساس که خود ترکیبی از پوست خشك و چرب می باشد .

پوست طبیعی

اگر پوست شما روشن وصاف است و اثری از چربی مفرط و خشکی در آن دیده نمی شود ، باید خوشحال باشید که دارای پوستی طبیعی هستید . اما نباید این شما را از مراقبت پوستتان غافل نگاه دارد ، زیرا وضع عمومی بدن – برنامه غذائی – ناراحتی های عصبی – بیخوابی – نگرانی و اضطراب . گذشت زمان . تاثیرات آب و هوا . در نوع و کیفیت فیزیکی و شیمیائی آن تأثیر فراوان دارد .

پوست خشک

اگر پوستتان پوسته پوسته می شود و در آن مثل کاغذ احساس خشکی می کنید با پس از شستشو گاهی می خارد و یا اگر وقتی آرایش می کنید پودر بروی چهره شما حكم وصله ناجور را پیدا می کند ، شما دارای پوست خشك هستيد . خشکی پوست علل مختلف دارد که گذشته از ناراحتی و ضعف کبد و  دستگاه هضم – همچنین بیماری های کلیه – ارث – سن یا زمان نیز در آن تاثیر و دارد چه بتدریج که بر سنين عمر افزوده می شود میزان رطوبتی که زیر پوست قرار دارد کاهش می یابد و در نتیجه خشك شدن پوست، زمینه برای پیدا شده چین و چروك مساعد گشته و موجب شکستگی و چين خوردن چهره می گردد .

پوست چرب

اگر پوستتان نرم و شل به نظر می رسد و برق چربی در اطراف بینی و پیشانی به چشم می خورد ، شما دارای پوست چرب هستید. این نوع پوستها معمولا دارای منافذ بزرگی بوده و بسهولت در معرض حمله میکربهای مختلف قرار گرفته در نتیجه دچار جوش ها و برآمدگی های گوناگون می شوند. علاوه براین ، در این گونه پوستها یک نوع چرکی احساس می شود ، زیرا گرد وغبار موجود در هوا بچر بی موجود روی پوست می چسبد و ایجاد چرك می کند که برای رفع آن باید بیشتر به پاك کردن صورت همت گماشت.

پوست حساس

اگر پوست تان براثر بکار بردن صابون ملایمی حالت تورم پیدا می کند ، با نور خورشید و باد به سهولت آن را قرمز نموده به صورت لبو در می آورد و همچنین با مصرف پودر و ماتيك حتى عطر ممکن است ورم کرده و ایجاد ناراحتی و خارش نماید، و این نوع پوست ها حساس و بر اثر تحريك کوچکی ناراحتی بوجود می آورد . و بانوان گرامی توجه کنند اگر شما دارای چنین پوستی می باشید لازم است مراقبت و مواظبت بیشتری نمائید .

پوست خشک  و چرب

اگر پوستتان در اطراف بینی چرب و درخشان و در اطراف چشم و گونه ها خشک و پوسته پوسته است شما دارای پوستی ترکیبی از خشک و چرب هستید که برای مراقبت از آن باید هم دستور های مربوط به پوست خشک و هم دستور های مربوط به پوست چرب را به کار برد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *