#


آرایش زیاد پوست را خراب می کند

12 می 2018 بدون نظر 2489 بازدید

آرایش زیاد پوست را خراب می کند

نکاتی که به زیبایی پوست کمک خواهند کرد

هر چند ماه یکبار ۵ تا ۱۰ روز پوست صورتتان را به حال طبیعی بگذارید. اگر پوست صورتتان تیره و کدر است و اگر پوستی پژمرده و خاکستری رنگ دارید این دستورها را به کار بندید . داشتن پوست زیبا و با طراوت آرزوی تمام خانم های امروزی است . این دستورات که توسط متخصص یک مؤسسه زیبائی بزرگ داده شده است این آرزو را تحقق پذیر و بر آورده خواهد ساخت .اساس زیبایی پوست در تنفس بموقع بوست و تقویت آنست واین تنفس با | پاك كردن ته مانده آرایش روز در هنگام خواب عملی خواهد بود .

تنفس پوست

هر شب قبل از خواب پوست چهره تان را با وسایلی که در اختیار دارید و برای پوست تان مفید است پاك كنيد، و سپس يك قطعه پارچه کتانی را آغشته به محلولی نمائید که برای تقویت پوست به کار می رود و با آن گونه ها و چانه ، پیشانی و گردنتان را ماساژ دهید .

شادابی پوست

اگر جریان خون در صورتتان طبیعی باشد شادابی پوست تضمين می شود . برای تنظیم با سر انگشتان پوست صورتتان را مانند نیشگون ، بطور ملایم بگیرید و سپس خوب ماساژ دهید . این حرکت را از قسمت پائین صورت بالا انجام دهید و در صورت مداومت از رنگ طبیعی پوستتان در تعجب خواهید ماند .

تغذیه پوست

کرمهای تغذیه پوست بر حسب پوست های مختلف به سه دسته تقسیم می شوند:

کرم پوست خشك ، پوست چرب و پوست خفه با دانه های ریز سیاه. بنابراین در موقع انتخاب کرم تغذیه ابتدا با يك متخصص زیبائی مشورت کنید . کرم تغذیه را بعد از ماساژ پوست کاملا روی صورت و گردن (خصوصا گردن) بمالید ، مدت نگهداری کرم بر روی پوست بستگی به نوع و جنس کرم دارد در هر حال اگر کرم تغذیه باید مدتی روی پوست بماند با يك دستمال کاغذی اضافه آن را بردارید .

برای پوستهای خشك از کرم های تغذیه چرب ، هیدرژن و ویتامین دار استفاده کنید. کرمهای خشك مخصوص پوستهای چرب است و برای پوست تیره که پر از دانه های ریز سیاه باشد از کرمهای اکسیژن دار استفاده کنید .

زیبائی گردن

گردن و شانه زیبا در دلربائی وزیبائی زن سهم بسزائی دارد برای حفظ زیبائی آن تمرینات ساده زیر را انجام دهید:

جلو آئینه بنشینید و ده بار لغت «ایکس»، را از ته گلو تلفظ کنید . با این حرکت ماهیچه های گردن به حرکت در می آید و خستگی آنها بر طرف می شود . و نوك زبانتان را بیرون بیاورید و سعی کنید آن را به نوك بینی تان نزديك کنید ، این حرکت را هر بار ده دفعه انجام دهید . و سپس دهانتان را طوری باز کنید که وانمود شود مشغول گاز زدن به سیب هستید بعد آهسته و آرام دهانتان را جمع کنید . این حرکت برای از بین رفتن غبغب چانه نیز مفید است. سپس کردن و شانه ها را با دست خوب ماساژ دهید تا جریان خون کاملا در آن برقرار شود .

اثر کلی

زیبائی و طراوت پوست فقط با مواظبت های خارجی امکان نخواهد داشت بلکه با سلامت مزاج شخص نیز ارتباط مستقیم دارد و پوست زیبا با معده سالم و خوب راحت بدست می آید . و اگر رنگ چهره شما صبحها بعد از بیدار شدن از خواب تیره و کدر است هر روز صبح ناشتا يك لیوان بزرگ آب گرم را با يك قاشق عسل و مقداری آب لیمو مخلوط کنید و بنوشید . و اگر پوستی پژمرده و خاکستری رنگ داريد يك لیون مخلوط از آب گوجه فرنگی ، آب سیب و آب لیمو را قبل از صبحانه و شام بخورید ، ماست درطراوت پوست فوق العاده مؤثر است و بقدر کفایت ماست بخورید .

 اگر پلک های متورم وتحريك شده دارید صبح و شب با چای پررنگ  کمپرس کنید و می توانید گاهگاهی نیز کرم تغذیه بر روی پوست بمالید. اگر چشمهایتان پیوسته سرخ رنگ است باچشم پزشک مشورت کنید و در این مورد کوتاهی نورزید . اگر پوست چهره شما در مقابل سرما قرمز میشود هرگز بدون کرمهای محافظ پوست از خانه خارج نشوید . و اگر دور چشمهای شما حلقه کبود می افتد مر بوط به کبد و کلیه شماست با پزشک متخصص در این مورد مشورت کنید، تنفس صحیح و با قاعده و استنشاق هوای آزاد در سلامت بدن و حفظ زیبایی پوست مؤثر است .

تغذیه خوب

باید دانست که دستگاه هاضمه ودفع، عامل بسیار مهمی در صافی و درخشندگی پوست بدن می باشد . اختلالات این دستگاه ها باعث یبوست می شود و یبوست علاوه بر اینکه پوست را کدر می کند باعث بد خلقی و کسالت عمومی نیز می شود . منظم کار کردن دستگاه هاضمه بسنه به نوع غذائی است که ما می خوریم اگر در غذای روزانه به اندازه کافی سبزی مصرف شود عارضه ای در دستگاه گوارش بوجود نمی آید ، در صورت توجه به تغذیه و بهداشت مزاج میتوان بصافی و طراوت پوست به طور قابل توجهی کمک کرد. کسانیکه کبدشان خوب کار نمی کند علاوه بر مصرف روزانه سبز ی ها بهتر است بوسائل طبي به كبد خود کمک کنند.

دشمن پوست

برای اغلب خانم ها که زیاد به آرایش چشم و ابروی خود علاقه دارند اتفاق می افتد که پشت چشم یا اطراف ابرو های آنها ورم کند وسوزش پیدا کند گاهی نیز آماس بیشتر صورت را فرا می گیرد برای درمان و پیشگیری این حساسیت ځانم ها باید ابتدا این نکته را متوجه باشند که این حساسیت و آماس صورت صدمه به پوست زده و باعث می شود که جریان خون در مویرگ های سطح پوست مختل شود و اثری در پوست باقی بگذارد بنابراین هیچ اشکالی ندارد که احتیاط هر چند ماه یکبار مدت ۵ تا ۱۰ روز پوست صورت را به حال طبیعی بگذارند و به طور کلی از زدن هر ماده ای که پوست را متأثر می کند خودداری کنند و فقط با آب نیمه گرم صورت را صبح و شب شسته و حتی اگر ممکن است دست هم به صورت خود نزنيد ، معالجه آماس پوست صورت با اطراف چشم به صورت همین پیشگیری عملی است تنها باید در اینگونه مواقع دقت بیشتری کرد و حتی از بکار بردن ریمل و مداد ابرو هم خودداری کرد .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *