#


تهیه کنندگان خلاق در ساخت فیلم های کمدی

تهیه کنندگان خلاق در ساخت فیلم های کمدی
19 آوریل 2017 بدون نظر 1459 بازدید

تهیه کنندگان خلاق در ساخت فیلم های کمدی

تهیه کنندگان خلاق و فعالیت های آنها در عرصه ی فیلم…

گریفیث همین که بیوگراف را ترک گفت خود را در ردیف دوکارگردان و ( تهیه کنندگان ) تهیه کننده ی برجسته دیگر مک سنت و توماس اینس یافت که هر کدام استودیویی مجزا و مستقل داشتند و می توانستند هر فیلمی را که بخواهند وهر طور که بخواهند تهیه کنند .

این سه تن سه راس “شرکت مثلث” را تشکیل دادند که محصولاتش عبارت بود از فیلمهای خنده دار و سرگرم کننده و فیلمهای “مخصوص” که به دست گریفیث ساخته می شد. ازاین سه نفر شاید امروز اینس از همه گمنام تر باشد، ولی زمانی نام او همان شهرت و احترام نام گریفیث را داشت ،در واقع در فرانسه فیلمهای اینس را بیش از فیلمهای گریفیث می پسندیدند.

می توان گفت این امر تا حدی بدین سبب بود که بیشتر فیلمهای اینس از صحنه های تیراندازی و اسب سواری تشکیل می شد. ادمها و صحنه های این فیلمها برای فرانسویان غریب و جالب بودند. بخصوص ویلیام .س . هارت یکی از بهترین ستارگان “سوار” اینس نزد فرانسویان محبوبیت فراوان داشت.

استودیوی کالورسیتی

اینس استودیوی کالورسیتی همیشه با گله گاو و گاومیش و اسب سرخ پوستان واقعی مجهز نگه می داشت و در پیدا کردن محل مناسب برای داستان های غرب امریکا نبوغ فراوان داشت. از طرفی ان جنبه احساساتی که بسیاری از فیلمهای گریفیث را تباه می کرد. در فیلمهای اینس دیده نمی شد واهمیت این موضوع اندک نیست. اینس به کمک هارت مغرب امریکا را به سرزمینی حقیقتا وحشی و سخت مبدل کرد.

هارت بر خلاف تام میکس و بوک جونس و هوت گیبسون رنگ رمانتیک به خود نگرفته بود.و اما “کاوبوی” های اوازه خوانی که امروزه در فیلمهای امریکایی فراوان اند شاید اگر جلوی هارت ظاهر می شدند .وی ان ها را با تیر می زد. در فیلمهای زیادی که اینس بدون مهارت نیز تهیه کرده است چه فیلمهایی بیابانی “کاوبوی” و چه ماجرا هایی که در شهر می گذرد همین احتراز از جنبه رمانتیک دیده می شود.

اینس در بهترین فیلمهایش از حیث واقع بینی دقیق و قدرت نقل داستان و ساخت فیلم چنان نیرویی نشان می دهد که شاید تاکنون در هیچکس دیده نشده باشد.

تفاوت اینس با سایر اطرافیان

اینس نیز مانند گریفیث از تئاتر به سینما امد. با انکه خودش ابتدا هنرپیشه بود و از 1910 شروع به کارگردانی در بیوگراف کرد و بلافاصله به شرکت “ایمپ” و سپس به شرکت “میو چوال ” منتقل شد. در سال 1914 اینس نیروی مهمی در صنعت سینما محسوب می شد.

و در راس استودیوی قصر مانند خود “اینس ویل” درحومه هالیوود کار می کرد اینس کم کم به این مطلب برخورد که وقت خودرا بیشتر به رتق و وفتق امور استودیو می گذراند تا به کارگردانی و این مطلب در تاریخ فیلمبرداری دارای اهمیت بسیار است. اینس نخستین کسی است که مفهوم “تهیه کننده خلاق” را یعنی کسی که ان قدر بکار سینما که اشنا باشد که نقشه کار دیگران را بریزد ودر اجرای ان نظارت کند در هالیوود پدید اورد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *