#


دعوای حقوقی بر سر استفاده از عنوان شهرزاد

شهرزاد
25 ژوئن 2017 بدون نظر 999 بازدید

دعوای حقوقی بر سر استفاده از عنوان شهرزاد

دعوای حقوقی بر سر استفاده از عنوان شهرزاد

به گزارش از من بپرس، دست اندر کاران سریال شهرزاد، از یک سفره خانه سنتی که از عنوان این سریال استفاده کرده، شکایت کرده اند.

در خبری که به نقل از روابط عمومی این سریال در اختیار رسانه ها قرار گرفته است، دعوا بر سر استفاده از نام شهرزاد برای یک سفره خانه سنتی است.

در همین رابطه این روابط عمومی در بیانیه ای که امروز منتشر شده، اعلام کرده است: یکی از بازیگران سریال‌ های تلویزیونی، بدون هیچ ارتباطی با این مجموعه و بدون داشتن اجازه، اقدام به استفاده از نامواره طراحی شده شهرزاد برای رستورانش کرده و از افتتاح آن طی روزهای آینده خبر داده است.

بار دیگر تأکید می ‌شود هرگونه بهره ‌برداری از سریال «شهرزاد» ممنوع بوده و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

گفتنی است مورد پیش آمده دعوایی است که کمتر در ایران اتفاق می افتد و خواننده را یاد موارد مشابه در کشورهایی همچون آمریکا می اندازد که شاهد دعواهای بسیاری بر سر رعایت کپی رایت است.

در ایران بیشتر شکایات مطرح شده درباره رعایت نکردن کپی رایت در سال های اخیر مربوط به شبکه های ماهواره ای بوده که بدون اجازه اقدام به پخش فیلم های ایرانی کرده اند.

اما از آنجایی که ایران کپی رایت را امضا نکرده است، معمولاً از این شکایات بهره ای نصیب عوامل سینمایی ایران نشده است.

بنابراین شکایت سازندگان شهرزاد از این سفره خانه می تواند تلنگری به جامعه باشد تا در آن به حقوق مؤلفین احترام بیشتری گذاشته شود.

لازم به ذکر است که فصل دوم سریال شهرزاد به تازگی وارد شبکه نمایش خانگی شده و علاقه مندان و پیگیران این سریال می توانند آن را از مراکز خرید محصولات فرهنگی خریداری کنند.

شهرزاد از موفق ترین سریال های ایرانی است که از آغاز برای پخش در شبکه خانگی تهیه شده و توانسته با استفاده از فیلم نامه ای مناسب و فضایی بازتر به نسبت سریال های تلویزیون، مخاطبان زیادی را جذب کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *