#


بیوگرافی رامبد جوان؛ بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون

رامبد جوان
24 سپتامبر 2017 يك نظر 2345 بازدید

بیوگرافی رامبد جوان؛ بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون

بیوگرافی رامبد جوان؛ بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون

رامبد جوان متولد اول دی ماه 1350 شمسی است که در محله شهرآرا چشم به جهان گشود. او یکی از بهترین بازیگران تئاتر، تلویزیون و سینما و یکی از کارگردانان و مجریان معروف تلویزیون است.
خانواده ای که رامبد جوان در آن به دنیا آمد یک خانواده سنتی و با اصالت آذری که ساکن تهران بودند، بود. رامبد جوان یک خواهر دارد که هشت سال از او بزرگ تر است و نام او پوپک می باشد. نام رامبد را خواهرش برای او انتخاب کرده است. خواهر رامبد گفته است معنی نام رامبد یعنی فرشته صلح و آرامش.

رامبد جوان علاقه ای به فوتبال ندارد ولی در عوض موسیقی را خیلی دوست دارد ولی ترجیح می دهد که از هیچ کدام از خواننده ها اسمی نبرد. بهترین و صمیمی ترین دوست رامبد جوان اشکان خطیبی است.

ازدواج رامبد جوان

همسر اول رامبد جوان ماندانا روحی نام داشت که در دهه هفتاد را مبد جوان با وی ازدواج کرد. ماندانا روحی هم مانند رامبد جوان به کار هنری مشغول بوده است ولی ازدواج آن ها سرو صدای زیادی نداشت. اولین خطبه عقد رامبد جوان را محمد خاتمی رئیس جمهور آن زمان ایران جاری کرده است. رامبد جوان و ماندانا روحی بعد از گذشت چند سال به بست رسیدند و تصمیم گرفتند که از هم جدا شوند.

او بعد از چند سال و در سن سی و شش سالگی تصمیم گرفت که دوباره ازدواج کند. این بار سحر دولتشاهی را به عنوان همسر خود انتخاب کرد که آن ها برای اولین بار در صحنه تئاتر با هم آشنا شدند. این دو هنرمند در سریال مسافران با هم در یک جا بازی کردند. این دو بازیگر آشنایی شان را در یک نمایش تئاتر کلید زدند.

برای اولین بار رامبد جوان به مناسبت روز زن در سال گذشته یک موتورسیکلت به همسرش هدیه داد. شایعاتی وجود دارد که می گوید مشکلاتی در زندگی این دو وجود دارد و می خواهند این دو از هم جدا شوند.

رامبد جوان

رامبد جوان

فعالیت بازیگری رامبد جوان

این بازیگر کار خود را با پا گذاشتن در تئاتر شروع کرد و او در زمینه ی هنر کمدی هم فعالیت داشت. او کم کم در تئاتر، تلویزیون و سینما فعالیت داشت و در سال 73شمسی بازیگری خود را در تئاتر شروع کرد. نخستین کارگردانی ای که در تئاتر انجام داد برای معلولین بو که این کار نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرد.
او کار در تلویزیون را در همین سال و در مجموعه صرفه جویی در آب آغاز کرد و پس از آن نقش خود را در برنامه نوروز 74در دید مردم قرار داد و معروف شد.

بعد از این برنامه در سال 74در یک مجموعه تلویزیونی که پر طرفدار هم بود به نام همسران نقش کوتاهی داشت، کارگردانی این فیلم بر عهده بیژن بیرنگ و مسعود رسام بود که این کار باعث شد مورد توجه قرار بگیرد و در مجموعه تلویزیونی فروشگاه به کارگردانی احمد بهبهانی در همان سال نقش آفرینی کند. در بین سال های 74 و 75 توانست در مجموعه دیگری به نام نوعی دیگر که اثر بهروز بقایی بود حضور داشته باشد.

با بازی در فیلم خانه سبز به شهرت رسید. بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می توان از خسرو شکیبایی، مهرانه مهین ترابی، اکرم محمدی، مرحومه حمیده خیر آبادی، آتنه فقیه نصیری و البته رامبد جوان نام برد. روایت این فیلم بسیار خودمانی و شیرین بود و چند خانواده بامزه که در یک آپارتمان زندگی می کردند با هم در ارتباط بودند که هر بار برای یکی از آن ها اتفاقی به وجود می آمد و بقیه آن ها سعی می کردند که با همکاری یکدیگر مشکل آن خانواده را حل کنند.

کارنامه هنری رامبد جوان

او در چهار مجموعه تلویزیونی کارگردانی کرد که این چهار مجموعه عبارتند از :گمگشته، نشانی، مسافران و توطئه فامیلی.

رامبد جوان در سینما

آزادی مشروط1392، نیکان و بچه غول1391، گناهکاران آزمایشگاه1391، دختر شاه پریون و دیو و دلبر1389،ورود آقایان ممنوع و پسر آدم دختر حوا1388، شبی در تهران1387،جعبه موسیقی و مصاحبه1386،زن بدلی و سوغات فرنگ و نسل جادویی1385، اسپاگتی در 8 دقیقه و مکس1383،صورتی1382،سیندرلا1379،مومیایی سه1378،کمکم کن و پشت دیوار شب 1376./

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *