#


پولتان مال خودتان، میخواهیم فیلم(خرس) اکران شود.

6 ژوئن 2018 بدون نظر 1471 بازدید

پولتان مال خودتان، میخواهیم فیلم(خرس) اکران شود.

درخواست اکران فیلم خرس از سوی هنرمندان

زمانیکه در روزهای اخیر لیست مبالغ پرداختی رسانه های تصویری به فیلم های سینمایی ساخته شده انتشار پیدا کرد در بین فیلم ها ، فیلم خرس به چشم میخورد. در این لیست ذکر شده بود که جناب آقای پرویز پرستویی و آقای جواد نوروز بیگی در قبال دریافت ۷۰۰ میلیون تومان مالکیت فیلم خود را به موسسه ی رسانه های تصویری واگذار کرده اند.

 اما ظاهرا پشیمان گشته اند و آقای جواد نوروز بیگی بعد از انتشار این آمار ازسوی موسسه اعلام کردند: ما حاضر هستیم پولی را که گرفتیم پس دهیم اما به جای آن فیلم خرس را اکران کنید. در آمار مالی منتشر شده از سوی موسسه ی رسانه های تصویری، مبالغ پرداختی این موسسه طی هشت سال گذشته برای خرید فیلم های مختلف آمده است. بعداز انتشار این آمار، آقای جواد نوروز بیگی در مصاحبه با ایسنا بیان کردند:  اینکه آماری تهیه شده که شفاف سازی کند حرکت خوبی را رقم میزند اما این گزارش باید به صورت کامل تر ودقیق تر ارائه شود، زیرا بعضی از فیلم ها علاوه بر پولی که بابت فروش فیلم خود و واگذاری مالکیت فیلم به رسانه های تصویری فیلم های سینمایی دریافت می کنند بلکه از سمت سازمان سینمایی فارابی بخاطر تولید فیلمشان وام هم گرفته بودند ولی شرایط فیلم《خرس 》با فیلم های دیگر فرق داشت. آقای نوروز بیگی در تکمیل فرمایشاتشان بیان کردند که در این فیلم نقش جناب پرویز پرستویی، نقش یک روحانی بود که به ما گفتند این نقش را تغییر دهید و ایشان به جای روحانی، رزمنده باشند.

در تمامی لحظات ساخت فیلم، مسئولان نظرات و راهنمایی های خود را به آقای شورجه که به عنوان مشاور ساخت این فیلم بود ارائه می دادند و زمانی که ساخت فیلم به اتمام رسید، ریس  سازمان سینمایی آن موقع که آقای شمقدری بودند، فیلم را به مراکز و نهادهای مربوطه نشان دادند تا جایی که دوبار هم از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برای بازدید آمدند، فیلم را تایید کردند و مشکلی نبود.

اما معضل اساسی زمانی پدید آمد که اختلاف ها و کش مکش ها بر سر خانه سینما شدت گرفت و ایراد هایی را بر فیلم خرس وارد کردند، فقط به این خاطر که بنده و جناب پرویز پرستویی سرمایه گذاران فیلم بودیم و همکاری ای که مدیران آن موقع انتظار داشتند را نداشتیم.

ماجرا تا جایی پیش رفت که آقای شمقدری تنها دو روز مانده به انتخابات و با فکر اینکه کاندید ریاست جمهوری مورد نظر ایشان برگزیده می شوند و رای می آورند فیلم خرس را دویست میلیون تومان زیر قیمت پیشنهاد دادند که از ما بخرند و گفتند این رقم را بر اساس اسناد موجود تخمین زده اند، در حالیکه گروه در فصل زمستان به مدت دوماه در شهرستان حضور داشت هزینه ها بیش از ۹۰۰ میلیون تومان بود.

اقای نوروز بیگی در ادامه ی مطالبشان  فرمودند: زمانیکه دولت تغییر کرد، آقای حجت الله ایوبی به عنوان رییس سازمان سینمایی بر روی کار آمدند، بعداز دو یا سه سال رفتم و سهم خود را در چند قسط دریافت کردم ولی همان موقع پشیمان بودیم و درخواست کردیم و درخواست داریم که پول را برگردانیم اما بگذارند فیلم خرس را اکران کنیم زیرا ما بخش خصوصی هستیم و هزینه ها از جیب خودمان رفته و راضی به این همه ضرر نیستیم و نباید تمام مالکیت به موسسه ی هنرهای تصویری واگذار می شد. تهیه کننده ی فیلم خرس، آقای نوروز بیگی در آخر سخنانش گفت : تاکنون خسارت ساخت فیلم 《خرس》 جبران نشده و امید دارم حداقل در ارائه ی اینگونه گزارش ها، شرایط استثنا لحاظ شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *