#


لیلا حاتمی و کارهایی که در کارنامه اش دارد

لیلا حاتمی
4 اکتبر 2017 يك نظر 3123 بازدید

لیلا حاتمی و کارهایی که در کارنامه اش دارد

لیلا حاتمی و کارهایی که در کارنامه اش دارد

در این مقاله می خواهیم به کارهایی که لیلا حاتمی در طی چند سال اخیر انجام داده است اشاراتی بکنیم.

جدایی نادر از سیمین در سال 1389

یکی از مهم ترین فیلم هایی که لیلا حاتمی بازی کرده است فیلم جدایی نادر از سیمین بوده و او برای اولین بار با همکاری اصغر فرهادی توانست نامزد فجر 29شود. لیلا حاتمیاز جمله کسانی بود که در پیروزی این فیلم در سطح بین المللی بسیار موثر واقع شد. ماجرای این فیلم بسیار تلخ و تکان دهنده است و تا قبل از این چنین فیلمی در کارنامه ی لیلا حاتمی وجود نداشته است.

در این فیلم لیلا حاتمی به عنوان نقش اصلی زن قرار گرفته است که در مقابل پیمان معادی بازی می کند. او در این فیلم نقش سیمین را بازی می کند و بسیار موفق بوده است. او در این نقش بدون اینکه برای بیشتر دیده شدن دست و پا بزند همان طوری بازی کرد که باید می بود. او در این فیلم می خواهد به خارج از کشور سفر کند و بودن و یا نبودن دختر و همسرش برایش اهمیتی ندارد و می خواهد هر چه سریع تر از کشور و زندگی مشترکش خارج شود.

لیلا حاتمی

لیلا حاتمی

نارنجی پوش در سال1390

با اینکه فیلم “نارنجی پوش” در بخش بین المللی جشنواره فجر سیمرغ به عنوان بهترین فیلم شناخته شده ولی جزو فیلم هایی نبوده است که محبوب داریوش مهر جویی باشد. لیلا حاتمی در این فیلم هم نقشی مانند سیمین در فیلم “جدایی نادر از سیمین” دارد. او در این فیلم هم وارد دادگاه می شد. البته بستگی به این دارد که برای چه کاری حضور خواهید داشت. اگر در فیلمی باشی که اصی است و کپی نیست و حتی اگر شخصیتی تکراری داشته باشی اهمیتی ندارد چون آن فیلم اصالت خود را دارد. د راین فیلم در مقابل حامد بهداد بازی می کرد که حضورش در این فیلم بسیار پر رنگ بوده است.

پله آخر در سال 1390

دومین فیلمی که علی مصفا آن را تولید کرده است “پله آخر” نام دارد که نقش اول زن این فیلم را به همسرش لیلا حاتمی داده است. با اینکه لیلا حاتمی نقش اول زن را دارد ولی امین دکتری قهرمان این فیلم می باشد که نقش او را علی رضا آقاخانی بر عهده داشته است. حاتمی به خاطر نقشی که در این فیلم داشت توانست جایزه ای از جشنواره کارلو بگیرد و کاندیدای دریافت جایزه هم در جشن شانزدهم خانه سینما بود.

سر به مهر سال1391

فیلم “سر به مهر” یکی از فیلم هایی است که تمام هویت و جذابیت خود را مدیون لیلا حاتمی می باشد. این فیلم بر اساس پیش زمینه های ذهنی تماشاگر از بازیگر اصلی اش تولید کرده است.

لیلا حاتمی

لیلا حاتمی

دردنیای تو ساعت چند است؟ ساخت سال1393

این فیلم یکی از فیلم های شاعرانه و عاشقانه ی لیلا حاتمی در این سال های آخر است. فیلم “در دنیای تو ساعت چند است؟” ساخته ی صفی یزدانیان می باشد. د راین فیلم لیلا حاتمی در مقابل علی مصفا قرار می گیرد و این فیلم یکی از بهترین فیلم هایی است که با بازی مشترک این دو نفر فیلم را دوست داشتنی تر کرده اند.

فیلم های دیگری که لیلا حاتمی در آن نقش آفرینی کرده است عبارت است از:

“دوران عاشقی” که در سال 1393 ساخته شد، “من” در سال1394، “رگ خواب” در سال1394، “دل دیوانه” در سال1395 و “بمب” در سال1396

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *