#


ژاک اودیار وسترن می‌سازد

ژاک اودیار
9 می 2017 بدون نظر 1339 بازدید

ژاک اودیار وسترن می‌سازد

ژاک اودیار وسترن می‌سازد

به گزارش از من بپرس، ژاک اودیار فیلم ساز فرانسوی برنده نخل طلای جشنواره کن در سال ۲۰۱۵ فیلم وسترن «برادران سیسترز» را کارگردانی خواهد کرد.

در این فیلم که از ماه آینده در اسپانیا فیلم برداری خواهد شد، بازیگرانی همچون خواکین فنیکس و جک جیلنهال حضور خواهند داشت.

داستان این وسترن کمدی در زمان اوج تب پیدا کردن طلا در آمریکا می گذرد و درباره دو بردار باج ‌گیر است که می خواهند یک جوینده طلا را  به قتل برسانند. خواکین فنیکس و جان سی. رایلی نقش دو برادر قاتل را بازی می‌کنند و نقش جوینده طلا را جک جیلنهال بازی خواهد کرد.

به نظر می رسد که این فیلم را ژاک اودیار با علایق شخصی خواهد ساخت. زیرا وی از سام پکین پا وسترن ساز شهیر آمریکایی به عنوان یکی از فیلم سازان مورد علاقه خود نام برده است. این امر می تواند به عنوان نشانه ای از علایق شخصی او به ژانر وسترن قلمداد شود.

در سابقه افتخارات اودیار به عنوان کارگردان، علاوه بر برنده شدن نخل طلا به خاطر فیلم دیپان،  جایزه بزرگ هیئت داوران کن برای کارگردانی فیلم مشهور پیامبر نیز به چشم می خورد. همچنین ماریون کوتیار نخل طلای بهترین بازیگر را برای بازی در فیلم استخوان و زنگار که اودیار ساخته بود، به دست آورده است.

سابقه وسترن سازی در اروپا

وسترن سازی در میان اروپایی ها امری غیر عادی نیست. ایتالیایی ها در دهه شصت میلادی با رویکردی خاص به این ژانر بسیار محبوب، بانی زیر ژانری به نام وسترن اسپاگتی شدند.

در بین آنها سرجیو لیونه به عنوان پدر این زیر ژانر شماری از معروفت ترین فیلم های این گونه محبوب را کارگردانی کرده است.

سه گانه به خاطر یک مشت دلار، به خاطر چند دلار بیشتر و خوب، بد، زشت آغازگر این موج در ایتالیا بودند. این فیلم ها به سرعت در سراسر جهان و مخصوصاً در آمریکا نیز محبوب شدند، به نحوی که کلینت ایستوود را از یک بازیگر گم نام به ستاره ای طراز اول ارتقا دادند.

لیونه سپس دو فیلم دیگر در این ژانر را کارگردانی کرد. روزی روزگاری در غرب و سرتو بدزد احمق که به علت دوری از سرخوشی فیلم های قبلی چندان موفق از کار در نیامدند.

قبل از آنکه وسترن اسپاگتی در ایتالیا باب شود، آلمانی ها و فرانسوی ها نیز وسترن هایی در کشور خود می ساختند که اعتبار وسترن های ایتالیایی را به دست نیاوردند.

حتی در آسیا و روسیه نیز فیلم های وسترن تولید می شده اند. در ایران نیز امیر شروان هنوز به ساخت وسترن به سبک و سیاق خود ادامه می دهد.

با چنین تاریخچه ای ژاک اودیار به سراغ رمان «برادران سیسترز» رفته است. این رمان در سال 2011 منتشر شد و به سرعت جلب توجه کرد. برادران سیسترز علاوه بر حضور در بسیاری از لیست های کتاب های منتخب، نامزد جایزه بوکر نیز شده که در کنار نوبل و پولیتزر یکی از معتبرترین جوایز ادبی جهان است.

برچسب ها برچسب‌ها:, ,
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *