#


ماجرای هک شبکه HBO و اسپویل سریال گیم آف ترونز

هک شبکه HBO
9 آگوست 2017 بدون نظر 2747 بازدید

ماجرای هک شبکه HBO و اسپویل سریال گیم آف ترونز

هک شدن شبکه HBO و عصبانیت سازندگان سریال پر بیننده Game Of Thrones

بنظر میرسد که شبکه HBO این روزها تبدیل به سوژه بسیار جذابی برای هکرها شده است . بعد از هک شدن فیلم نامه فصل 7 و آخرین قسمت ( غنائم جنگی ) شبکه H‌‌BO باز هم مورد حمله قرار گرفت .
آخرین نفوذ به شبکه اطلاعات شخصی از جمله آدرس و شماره تلفن بسیاری از بازیگران بازی تاج و تخت را در خطر افشا شدن قرار داده است .

طبق گزارش های اخیر 1.5 ترابایت اطلاعات از شبکه دزدیده شده است که شامل دو قسمت از بازی تاج و تخت و دو قسمت از اتاق 104 و Ballers می‌باشد . هکر ها 3.5 گیگ از داده ها را منتشر کرده و برای منتشر نکردن باقی آنها طلب پول کرده اند .

رمز و پرونده های ادمین HBO به همراه اطلاعات شخصی بازیگرانی مانند ” پیتر دینکلج ” ، ” املیاکلارک ” و ” لناهدی ” هم جزو موارد هک شده هستند . حتی بعضی پرونده های محرمانه و مجموعه ای از ایمیل ها دربردارنده برنامه فیلم های HBO از موارد این حمله هستند . برای مثال برنامه های یک ماهه vice president leslie هم ممکن است دزدیده شده باشد .

شبکه در حال بررسی موقعیت و پیگیری آن از طریق دادگاه و به صورت قانونی است.سخنگوی جف کاسون میگوید : ” بررسی ها هنوز شامل مدرکی برای باور این مسئله که سیستم ایمیل ها کاملا هک شده است نیست . ”

این به این معنی است که هنوز خسارت جبران ناپذیر ی وارد نشده است اما مطمئنا HBO باید آماده هر چیزی باشد . اگرچه آخرین قسمت فصل 7 غنائم جنگی پیش از موعد پخش شد ، گفته شده است که این قسمت به طور اتفاقی پست شده و جزوه حمله هکر ها نبوده ، اما به هرحال بسیاری از پرونده ها و اطلاعات محرمانه در خطر افشا شدن قرار گرفته اند .

و البته فاش شدن شماره ها وآدرس بازیگر ها راقابل توجیه نیست . شبکه همچنان در خطر حمله و سواستفاده هکر هاست ، فقط میتوانیم امیدوار باشیم که اتفاق بدی رخ ندهد .

هک شبکه HBO

هکر هایی که با اسم و نشانی ” finger66 ” آمده بودند بیانیه ی ماموریت خود را برای چند خبرنگار انتخابی اینگونه ارسال کردند :

« سلام بر تمام بشریت ، بزرگترین نفوذ فضای سایبری در حال رخ دادنه ، اسمش چیه ؟ اوه فراموش کردم که بگم ، HBO و گیم آف ترونز …!!! شماها خوش شانسید که اولین پیشگامان برای مشاهده و دانلود این نفوذ هستید . لذت ببرید و این کلمات را نشر دهید . هرچند که خوب نشر پیدا خواهد کرد که ما یک مصاحبه هم با او ( رئیس HBO ) خواهیم داشت ، HBO در حال سقوط است . »

درهرصورت داستان به شکل دیگری درآمد . ” هالیوود ریپورتر ” گزارش داد که شخص یا افرادی که در پشت این هک بودند یک لینک دسترسی عمومی برای منبع تمام مستندات برای هکر ها فراهم کردند.

این مستندات شامل ” ازرشهای ماهیانه ای که درون جعبه ایمیل مدیران کمپانی بود ” همچنین در آنجا ۹ فایل با برچسب های ” محرمانه ” و ” نمایشنامه ی فصل ۷ گیم آف ترونز ” بود .

فایل های محرمانه دربردارنده ی اطلاعاتی از دست اندرکاران سریال ، بازاریابی برای سریال و جزئیات نمایش نامه ی ” East watch ” بود که قسمت بعدی فصل ۷ است می باشد .

هکر ها همچنین یک نامه ی ویدئویی برای رئیس HBO ریچارد پلپنر فرستادند که همراه با یک آهنگ ترسناک است و متن نامه ی ویدئویی این است :

« ما با موفقیت وارد شبکه ی اینترنتی بزرگت شدیم و HBO یکی از اهداف سخت ما برای به دست اوردن بود اما ما موفق شدیم » ( حدود ۶ ماه طول کشید )

خدایا این آدما چقدر بدجنس اند . به هرحال آنها از HBO پول می خواهند هرچند من مطمئن نیستم که چقدر . ما همچنین مطمئن نیستیم که اطِلاعاتی که دارند چقدر ارزشمند است .

زمانی که شرکت Sony Pictures هک شده بود ایمیل های سرقت شده منجر به اخراج رئیس آنجا امی پاسکال شد . اما کی میدونه که ایمیل های شبکه ی HBO به همین اندازه خطرناک باشن ؟

همچنین هالیوود ریپورتر به نقل از سخنگوهای HBO گفت :

« تعدادی از ایمیل های ما لو رفته اند و مروری بر تاریخ دلیلی بر این نیست که باور کنیم که سیستم های ایمیلی ما هم در معرض خطرند . »

ماهم کمکی نمیتوانیم کنیم اما در نظر داشته باشید هیچ اشاره ای به قسمت های لو رفته از سریال نشده که مطمئنا چیزی بود که خشم HBO رو برمی انگیخت .

پس باید منتظر ماند و دید شبکه HBO چه کاری خواهد کرد .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *