#


شفیع آقامحمدی: کمک به سینما با صرفه جویی در هزینه ها در جشنواره فیلم فجر

جشنواره فیلم فجر
17 اکتبر 2017 بدون نظر 2447 بازدید

شفیع آقامحمدی: کمک به سینما با صرفه جویی در هزینه ها در جشنواره فیلم فجر

شفیع آقامحمدی: کمک به سینما با صرفه جویی در هزینه ها در جشنواره فیلم فجر

به گزارش ازمن بپرس – مدیر سابق مرکز گسترش و کارگردان سینما جناب آقای شفیع آقا محمدیان اعلام کرد: سینمای مستند و تجربی در قسمت بین الملل و ملی جشنواره فجر می توانند با هم در یک مکان و زمان به نمایش گذاشته شوند ولی اگر این دو را تقسیم بندی و جدا از هم نشان دهند باعث می شود که هزینه ها بالا برود. چون باید برخی از اتفاقات برای هر دوی آن ها انجام شود مانند اجاره سالن، دکور سازی، دعوت از مهمانان، ایاب و ذهاب و سایرمسائل شبیه به این ها. اگر مسئولان اصرار به جدا سازی آن ها داشته باشند باید برای هر کدام از آن ها هزینه های جدایی را در نظر بگیریم ولی این جداسازی باید از نظر اقتصادی و فرهنگی برای ما هم صرف داشته باشد.

آقا محمدیان ادامه دادند: مدیران باید در برگزاری جشنواره ها از خودشان خساستی نیک و پسندیده نشان دهند تا باعث کنترل هزینه ها بشود ولی اگر به مسائل اقتصادی توجهی نشود باعث می شود که مخارج جشنواره رعایت نشود و اسراف کنند و این مسئله برای مردم و کشور هیچ منفعتی ندارد. تمام هزینه ها باید نتیجه ای مثبت داشته باشند، اگر این نکته رعایت نشود دیگر نمی توان آن را جبران کرد.

وی افزود: زمانی که جشنواره را به دو قسمت در زمان های گوناگون تقسیم می کنند باعث می شود که از دو دکور استفاده کنیم. اکثر افراد می دانند که هزینه ای که برای دکور می کنند بالاتری هزینه در این جشن ها و جشنواره ها می باشد و این امر می تواند هزینه های اضافی و بی دلیلی را به همراه داشته باشد. ایشان می گویند از نظر من باید در نوع و اجرای جشنواره دقت نظر داشته باشیم و واکنش جدی و خلاقانه ای صورت بگیرد تا باعث شود که هزینه ها پایین بیاید ولی اگر هیچ خلاقیتی نباشد و فکرها قدیمی باشند باعث بالا رفتن هزینه ها می شود.

شفیع آقامحمدی

شفیع آقامحمدی

متاسفانه همیشه ما دچار تند روی و بسیار خواهی می شویم. ایشان می گویند که من در بسیاری از جشنواره های خارج از کشوری حضور داشته ام و شاهد ساده بودن آن ها نسبت به جشنواره فجر بوده ام. در بسیاری از جشنواره ها پذیرایی شان بسیار ساده و فقیرانه است چون اعتقاد دارند که هنرمند برای خوردن و پذیرایی نمی آید. تمام هنرمندان در جشنواره به برقراری نظمش توجه می کنند ولی ما در برگزاری جشنواره توجهمان را به ریخت و پاش و پذیرایی می بریم.

کارگردان فیلم “راننده سفیر” می گوید: همه ی ما در دعوت و پذیرایی از مهمان هایمان احساسات زیادی را به خرج می دهیم. قصد داریم که ایران را به مهمان هایی که از خارج آمده اند نشان دهیم ولی این راه اشتباه است که جشنواره را برای آن ها به فضای گردشگری در بیاوریم. چنانچه هر کسی که اهل هنر باشد به هر طریقی که شده به ایران می آیند. چند باری شده است که به دلیل بی نظمی در این جشنواره ها مهمانان خارجی به جای اینکه راضی باشند با دیدن این مسائل ناراحت شده اند و برای ما نتیجه ی منفی ای به جا گذاشته است.

در برگزاری جشنواره فیلم فجر ما به خلاقیت هی فکری و هنری نیاز داریم و دعوت کردن مهمانان و پذیرایی از آن ها هیچ سودی را برای ما نمی آورد. در برخی از جشنواره های معتبر جهانی افراد برای ورود به این جشنواره باید هزینه ای را بپردازند.

آقامحمدیان افزود: ما باید در مدیریت جشنواره های مان با تجربه تر عمل کنیم و بتوانیم برنامه ریزی بهتری را در اختیار قرار دهیم، اگر که این گونه عمل نکنیم باعث می شود که به جایی نرسیم. اگر بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر برگزار شود و تام توجهات به آن جلب شود باعث می شود که ما بخش ملی جشنواره را از یاد ببریم.

در پایان افزود: اگر در هزینه ها و استفاده از بودجه باقی مانده صرفه جویی شود باعث می شود که کمک بسیاری به سینما شود. ولی متاسفانه هنوز در برگزاری جشنواره سردرگم و بلاتکلیف هستیم و اطلاع نداریم که این جشنواره برای فیلم هایی است که انتخاب و یا اینکه در سال تولید شده اند. این را بدانید که اگر تمام فیلم ها در این جشنواره حضور داشته باشند باعث بالا رفتن هزینه ها می شود. مسئولان باید در تمام هزینه ها صرفه جویی داشته باشند و برای این جشنواره برنامه ریزی کنند و از بلاتکلیفی در بیاورند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *