#


سامانتا گیمر،رومن پولانسکی را بخشید

رومن پولانسکی و سامانتا گیمر
11 ژوئن 2017 بدون نظر 5535 بازدید

سامانتا گیمر،رومن پولانسکی را بخشید

سامانتا گیمر، رومن پولانسکی را بخشید

به گزارش از من بپرس، سامانتا گیمر، دختری که ادعا می شود در سن سیزده سالگی مورد تجاوز رومن پولانسکی قرار گرفته، از دادگاه خواسته تا این پرونده را ببندند.

این ماجرا مربوط به سال 1977 می شود که طی آن رومن پولانسکی در خانه جک نیکلسون با دختری که سیزده سال سن داشته، رابطه جنسی برقرار کرده است.

در تازه ترین خبر، این دختر که الان 53 سال سن دارد، از دادگاه خواسته پرونده را مختومه اعلام کند.
سامانتا گیمر که قبلاً نیز گفته بود پولانسکی را بخشیده، از دادگاه تقاضا کرده به او لطف کند و این کار را به خاطر او انجام دهد.

گفتنی است در آن زمان رومن پولانسکی به خاطر اعتراف به رابطه جنسی با دختری زیر سن بلوغ، مدت ۴۲ روز را در زندان گذرانده بود. اما بعدتر به خاطر ترس از زندان از آمریکا فرار کرده و تا این زمان در نوعی تبعید به سر می برد.

اولین چرخش این پرونده زمانی رخ داد که دادستانی اتهام تجاوز را از پرونده حذف کرد و صرفاً موضوع رابطه با فردی زیر سن قانونی مطرح شد.

حال بی بی سی گزارش داده که سامانتا گیمر گفته که من از سوی رومن صحبت نمی ‌کنم. بلکه از طرف خودم و عدالت حرف می‌ زنم. تقاضا می کنم این موضوع را بدون زندانی کردن این مرد ۸۳ ساله فیصله دهید.

وکیل رومن پولانسکی نیز گفته دادگاه لس آنجلس به دنبال دست پیدا کردن به مدارک اعتراف به جرم این فیلم ساز در دهه هفتاد است.
از طرفی اسکات گوردون که سمت قاضی دادگاه عالی لس‌آنجلس را بر عهده دارد، با اشاره به در نظر گرفته شدن صحبت های اخیر گیمر،  گفته دادگاه فعلاً حکمی را در این زمینه صادر نکرده است.
رومن پولانسکی فیلم ساز لهستانی و سازنده آثاری چون محله چینی ها، بچه رزمری، پیانیست، انزجار و مستأجر سابقه بازداشت در سوئیس را نیز دارد.

این اتفاق در سال ۲۰۰۹  رخ داد و طی آن این کارگردان مسن را چندین ماه در زندان و یا حصر خانگی قرار دادند.
گفتنی است که دادگاه ‌های لهستان و سوئیس درخواست چندین باره دادگاه آمریکا را برای استرداد پولانسکی نپذیرفته ‌اند.

نفرین بچه رزمری

پولانسکی علاوه بر این پرونده، یک نقطه سیاه دیگر نیز در زندگی اش دارد و آن به ماجرای قتل وحشیانه همسر دومش، شارون تیت مربوط می شود.

پولانسکی با ساختن فیلم بچه رزمری و محور قرار دادن اعمال شیطان پرستان، خشم این گروه را برانگیخته بود.

به همین دلیل زمانی که او در لندن به سر می برد، این گروه به خانه اش ریخته و شارون تیت و مهمانانش را به فجیع ترین شکل ممکن به قتل رسانده بودند.

این گروه که تحت رهبری و دستور قاتل معروف، چارلز منسون اقدام به این کار کرده بودند، دستگیر شدند. خود منسون هنوز در زندان به سر می برد.

پولانسکی در بچه رزمری با دستمایه قرار دادن داستان معروف فاوست، قصه بازیگری را روایت می کند که در ازای پیشرفت در کار و ستاره شدن، همسرش را در اختیار شیطان قرار می دهد تا بچه اش را به دنیا بیاورد.

در داستان فاوست، دکتر فاستوس که یک دانشمند است در ازای شهرت و موفقیت روحش را به شیطان می فروشد.

این اسطوره که ریشه در فرهنگ آلمانی دارد، دستمایه دو اثر عظیم در دنیای نمایش نامه نویسی قرار گرفته است. یک بار توسط نابغه ناکام انگلیسی، کریستوفر مارلو که معاصر شکسپیر بوده و بار دوم توسط حکیم آلمانی، گوته.

پولانسکی با هوشمندی مورد معامله را به زن در ازای شهرت و موفقیت در دنیای رسانه و نهادهای پشت پرده و دخیل در آن تغییر داده است.

به این ترتیب او توانسته نقدی جدی به مافیای رسانه ای و روابط پیچیده و غیر اخلاقی آن وارد کند. کارگردان و نویسنده ای که خود سال هاست به خاطر یک رسوایی اخلاقی، البته از نوع دیگر تحت تعقیب قرار دارد!!

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *