#


اهدای دکترای افتخاری ادبیات به بهرام بیضایی

بهرام بیضایی
3 ژوئن 2017 بدون نظر 2367 بازدید

اهدای دکترای افتخاری ادبیات به بهرام بیضایی

اهدای دکترای افتخاری ادبیات به بهرام بیضایی

به گزارش از من بپرس، بهرام بیضایی به خاطر فعالیت ‌های ادبی و نمایشی از دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند، دکترای افتخاری دریافت می کند.

بر اساس اخبارمنتشر شده، بیضایی دکترای افتخاری این  دانشگاه را به واسطه شش دهه  کار پیگیر و خلاقانه در زمینه‌ های پژوهش نمایش و اساطیر، نمایشنامه نویسی و فیلمسازی دریافت خواهد کرد.

این مدرک افتخاری در یک برنامه ویژه که گروه ادبیات فارسی دانشکده زبان‌ های خارجه و مؤسسه ایران شناسی دانشگاه سنت اندروز تدارک دیده است، اهدا می شود.

همچنین این برنامه بخش هایی دیگر را نیز شامل می شود، مانند سخنرانی هایی درباره آثار بهرام بیضایی، اکران یک نسخه ترمیم شده از فیلم «رگبار» (١٣٥١) و اجرای انفرادی مژده شمسایی از بخش نخست نمایش «شب هزار و یکم» (١٣٨٢).

گفتنی است که این مراسم به مدت سه روز از اول تا سوم تیر ماه برگزار می شود و در آن اساتید برجسته دانشگاه سنت اندروز حضور خواهند یافت. قرار است در روز اول، دکترای افتخاری را پروفسور سالی ماپستون، رئیس این دانشگاه خود به بهرام بیضایی اهدا کند. در روزهای دوم و سوم نیز سخنرانی ها و نمایش رگبار انجام می شود.

بیضایی هم اکنون مدرس دانشگاه استنفورد در آمریکاست. این نویسنده و کارگردان نامدار، در طی سالیان مهاجرت، علاوه بر تدریس و به صحنه بردن دو نمایش «گزارش ارداوریراف» و «طرب نامه»، کتاب «هزار افسان کجاست؟» (١٣٩١) را نیز که به ریشه‌ های ایرانی داستان «هزار و یک شب» می‌ پردازد، چاپ کرده است.

بهرام بیضایی پیشتر نیز جایزه سینا را از دانشگاه هاروارد در سال 2013، جایزه میراث فرهنگ را از بنیاد فرهنگ در سال 2012 و همچنین جایزه یک عمر دستاورد را از جشنواره فیلم استانبول در سال 2004 دریافت کرده است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *