#


معرفی پرفروش ترین فیلم های چهار سال اخیر و غیبت “شهر موش ها2” در این فهرست

پرفروش ترین فیلم
10 دسامبر 2017 4 نظر 2329 بازدید

معرفی پرفروش ترین فیلم های چهار سال اخیر و غیبت “شهر موش ها2” در این فهرست

معرفی پرفروش ترین فیلم های چهار سال اخیر و غیبت “شهر موش ها2” در این فهرست

معاونت توسعه و فناوری مطالعات سینمایی سازمان سینمایی، فهرستی از فیلم های پرفروش از سال نود و سه تا نود و شش را اعلام کرد که فروش این فیلم ها به بالای ده میلیارد تومان رسیده اند. نکته ی جالبی که در این آمار وجود دارد این است که فیلم “شهر موش ها2” که در سال 93اکران شد در این فهرست وجود ندارد که طبق گفته ی تهیه کننده و عرضه کننده آن توانسته بود که فروشش را به بالای 12میلیارد تومان برساند. نکته ی دیگری که وجود دارد این است که این آمار به آمار فروش فیلم ها به مقدار فروش نزدیک می باشد که از طرف سایت سینما تیکت اعلام شده است که فروش اعلام شده را از طرف عرضه کنندگان فیلم های سینمایی را زیر سوال می برد.

یک نکته ی قابل توجهی در این فهرست وجود دارد و آن هم این است که در بین این یازده فیلم انتخاب شده که فروش شان به بالای ده میلیارد تومان رسید است سه فیلم صدرنشینی که در این لیست قرار گرفته اند در سال نود و شش اکران شده اند و در کل از اول سال نود و شش، چهار فیلم توانسته اند که به فروش بالای ده میلیارد دست پیدا کنند.

پرفروش ترین فیلم

پرفروش ترین فیلم

بر اساس این آمار اعلام شده یازده فیلم موفقی که فروش شان به بالای ده میلیارد رسیده است عبارتند از «نهنگ عنبر2»، «گشت2»، «خوب، بد، جلف»، «محمد رسول الله»، «سلام بمبئی»، «ابد و یک روز»، «اکسیدان»، «فروشنده»، «من سالوادور نیستم»، «پنجاه کیلو آلبالو» و «بارکد». از بین این یازده فیلم هفت فیلم کمدی، یک فیلم مضمون تاریخی و دینی و دو فیلم مضمون اجتماعی داشته است.

فیلم «نهنگ عنبر2: سلکشن رویا» که کارگردانی و تهیه کنندگی آن بر عهده سامان مقدم بوده است توانسته که با 20میلیارد و 941میلیون تومان اولین فیلم پرفروش در تاریخ سینمای ایران باشد و بعد از آن فیلم سینمایی «گشت2» که سعید سهیلی آن را ساخته است فروشش به 19میلیارد و 781میلیون تومان رسیده است و فیلم سینمایی «خوب، بد، جلف» که پیمان قاسم خانی آن را ساخته است با فروش 16میلیارد و 288میلیون تومان در رتبه دوم و سوم این لیست قرار گرفته اند.

پرفروش ترین فیلم

پرفروش ترین فیلم

علاوه بر این از بین این یازده فیلم، 6فیلم را شرکت فیلمیران پخش کرده است و چهار فیلم را هدایت فیلم و رسانه فیلمسازان و یک فیلم را شرکت پخش نور تابان پخش کرده اند.

حاشیه های زیادی برای میزان فروش فیلم “شهر موش ها2” در سال 93به وجود آمد و برخی از افراد فروش12میلیاردی این فیلم سینمایی را باور نکردند که این مسئله باعث شد تا تهیه کننده و پخش کننده این فیلم منیژه حکمت و علی سرتیپی واکنش تندی را داشته باشند.

از طرفی دیگر میزان ارقامی که از سوی مرکز توسعه و فناوری مطالعات سینمایی اعلام شده است نشان می دهد که نسبت به آمار فروش سایت سینما تیکت شباهت زیادی وجود دارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *