#


تقدیم فصل دوم سریال شهرزاد به دکتر شریعتی

شهرزاد
19 ژوئن 2017 بدون نظر 1915 بازدید

تقدیم فصل دوم سریال شهرزاد به دکتر شریعتی

تقدیم فصل دوم سریال شهرزاد به دکتر شریعتی

به گزارش از من بپرس، فصل دوم سریال شهرزاد، توسط حسن فتحی، کارگردان آن به دکتر علی شریعتی تقدیم شده است.

حسن فتحی، کارگردان سریال شهرزاد در آستانه سالگرد درگذشت دکتر علی شریعتی، متفکر معاصر، فصل دوم این سریال را به او تقدیم کرد.

دکتر شریعتی از چهره های تأثیرگذار در تاریخ معاصر ایران است که با سخنرانی های پور شور خود در حسینیه ارشاد در تقویت روحیه انقلابی در بین جوانان مسلمانان در دهه های 40 و 50 هجری شمسی ایران بسیار مؤثر بود.

در حالی که دکتر شریعتی در زمینه سینما و بیان تصویری اظهار نظر مکتوبی ارائه نکرده است، بر طبق روایت سازندگان فیلم قیصر (1348) این متفکر به همراه چند تن دیگر مخفیانه به دیدن این فیلم در سینما رفته و از محتوای آن که ایستادگی در مقابل ظلم و به چالش کشیدن سیاست های مدرنیستی حکومت شاه بوده است، استقبال کرده است.

حال حسن فتحی، کارگردان سریال شهرزاد و سازنده آثاری چون کیفر و ازدواج به سبک ایرانی در یادداشتی فصل دوم شهرزاد را به دکتر شریعتی تقدیم کرده است.

در یادداشت فتحی آمده است:

قهرمانان زندگی هر يك از ما، اغلبشان در مقطع خاصی از زيستن ما الهام بخش ما بوده اند و پی عبور ما از آن مقطع، ديگر آن جلوه و جذابيت قبلی را نداشته اند؛ اما برای شخص من در ميان تمام قهرمانان زندگيم، يك قهرمان هماره محبوب و ماندگار وجود دارد كه تولد فكری و معنوی و اخلاقی و هنری خود را بيش از هر كسی، مديون انديشه و افكار متعالی او هستم. اكنون كه چهلمين سالگرد عروج اين بزرگمرد عرصه فرهنگ و انديشه با شروع پخش فصل دوم سريال شهرزاد هم زمان شده است، مايلم در مقام سازنده اين اثر، سهم خود را تقديم كنم به نام و ياد و روح بزرگ دكتر علي شريعتی.

گفتنی است که عرضه فصل دوم سریال پرمخاطب شهرزاد از امروز 29 خرداد در شبکه نمایش خانگی آغاز می شود.

شهرزاد را روایتی عاشقانه عاشقانه بر بستر تاریخ معرفی کرده اند. سریالی که وقایع آن در دهه پر التهاب 1330 می گذرد. سال هایی که دولت مردمی مصدق توسط یک کودتای آمریکایی سرنگون شد و آرزوهای نسلی از آزادی خواهان در ایران را بر باد داد.

آمیزه سیاست و عشق در این سریال که رضا کیانیان، رویا نونهالی، امیر جعفری و آتنه فقیه نصیری به همراه ترانه علی دوستی، شهاب حسینی، مصطفی زمانی، پریناز ایزدیار، مهدی سلطانی، پرویز فلاحی پور، گلاره عباسی، سهیلا رضوی، فریبا متخصص، امیر حسین فتحی در آن بازی کرده اند، بسیار دیدنی و مهیج است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *