#


مطالبه کیانوش عیاری از رئیس جمهور

کیانوش عیاری
21 می 2017 بدون نظر 2785 بازدید

مطالبه کیانوش عیاری از رئیس جمهور

مطالبه کیانوش عیاری از رئیس جمهور

به گزارش از من بپرس، کیانوش عیاری مطالبه خود از رئیس جمهور را مشخص شدن وضعیت فیلم ‌های توقیفی و حمایت و پشتیبانی از سینماگران جوان و سینمای مستقل عنوان کرد.

در حالی که بعد از انتخاب مجدد حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور بیان مطالبات اهالی فرهنگ از وی به بحث روز تبدیل شده، کیانوش عیاری، کارگردان و فیلم نامه نویس سینما گفته مهم ترین خواسته اش از حسن روحانی مشخص کردن وضعیت فیلم های توقیفی و حمایت از فیلم ها و فیلم سازان مستقل است.

عیاری گفت دو عدد از این فیلم های توقیفی متعلق به خود اوست.

اشاره عیاری به فیلم های خانه پدری و کاناپه است که چند سال است در توقیف به سر می برند.

گفته می شود خانه پدری به علت نشان دادن عیان خشونت از سال 1389 تا کنون در توقیف به سر می برد. همچنین فیلم کاناپه (1395) به خاطر حجاب بازیگرانش از بخش رقابتی سی و پنجمین دوره جشنواره فجر کنار گذاشته شد و تا کنون درباره اکران و وضعیت ممیزی آن خبری در دست نیست.

عیاری همچنین توجه به بحث زیرساخت ها در سینما را یکی دیگر از مواردی دانست که رئیس جمهور باید به آن بپردازد. او بحث بیمه را یکی از این موارد عنوان کرد.

کارگردان آبادنی ها پراهمیت ترین کار دولت را اطمینان بخشی به فیلم سازان نسبت به حمایت های دولت از آنها بیان کرد. وی با اشاره به حمایت هنرمندان و مخصوصاً سینماگران از روحانی در انتخابات گذشته، گفت مطمئن باشید اگر توجه کافی به سینما و معیشت سینماگران بشود، اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

عیاری همچنین درباره فعالیت های اخیر خود و با اشاره به سریال تلویزیونی 87 متر که به نظر می رسد جزو کارهای در شرف ساخت او باشد، گفت که در هفته های آتی در این باره اخبار بیشتری را در اختیار رسانه ها قرار می دهیم، اما فعلاً خبر خاصی نیست.

به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *