#


معرفی نخستین فیلم های مسابقه جشنواره برلین2018

19 دسامبر 2017 بدون نظر 1407 بازدید

معرفی نخستین فیلم های مسابقه جشنواره برلین2018

معرفی نخستین فیلم های مسابقه جشنواره برلین2018

به گزارش ازمن بپرس، روز گذشته جشنواره بین المللی فیلم برلین نخستین اثرهایی که به شصت و هشتمین دوره از بخش مسابقات این رویداد سینمایی راه یافته اند را معرفی کرد. این جشنواره از 15تا 25فوریه برگزار می شود که میزبان جدیدترین شاهکارهای فیلم سازانن معروف از جمله “نگران نباش با پای پیاده نمی تونه خیلی دور شده باشه” اثر گاس ون سنت و “دولاتاف” اثر الکسی گرمان کارگردان روس می باشد. الکسی گرمان که 41سال سن دارد سال ها پیش به خاطر فیلم “زیر ابرهای الکتریکی” موفق شد تا جایزه خرس نقره ای را دریافت کند و امسال با فیلم جدیدی که تولید کرده است به رقابت برای به دست آوردن خرس طلایی می پردازد.

طبق نوشته ای که در وبسایت جشنواره برلین منتشر شده است، فیلم جدید گاس ون سنت به نام “نگران نباش” که بازیگرانی چون خواکین فینکس در آن نقش جان کالاهان را بازی می کند و روایتگر داستان کاریکاتوریستی می باشد که به خاطر تصادف در حال مستی از قسمت دست و پا فلج می شود و پس از آن حادثه همین طور در تلاش است تا حس طنزش را از دست ندهد و کارش را ادامه دهد. گاس ون سنت این فیلم را طبق خاطرات کالاهان تولید کرده است و بازیگران دیگری که در این فیلم حضور دارند جونا هیل، مارک وبر، رونی ماره و جک بلک می باشند.

یکی دیگر از برندگان جایزه خرس نقره ای برلین مالگوژاتا شوموفسکا فیلم ساز لهستانی و سازنده فیلم تحسین شده “بدن” می باشد که امسال با آخرین اثرش به نام “لیوان” به بخش مسابقه باز می گردد. همچنین فیلم های دیگری به نام “اوا” اثر بنوآ ژاکو که ایزابل هوپر و گاسپار اولیل در آن بازی می کنند و فیلم “دختر من” اثر لارا بیسپوری فیلم ساز ایتالیایی در بخش مسابقه حضور پیدا خواهند کرد. تمام فیلم هایی که معرفی شدند برای نخستین بار در برلیناله2018 در سراسر جهان اکران می شوند.

در این لیست ده تایی دو فیلم آلمانی نیز وجود دارند. مانند “در آستانه” اثر توماس استوبر که بازیگرانی چون ساندرا هولر، بازیگر تازه کار فرانتس روگوفسکی و پتر کورت بازیگر قدیمی در این فیلم بازی کرده اند و در این قسمت حضور دارند. همچنین فیلم “نام برادرم رابرت است و او یک احمق است” اثر فیلیپ گرونینگ هم برای دریافت جایزه خرس طلایی به رقابت در این  مسابقات پرداخته است.

پیش از این اعلام شده بود که این جشنواره با نمایش جهانی انیمیشن بلند “جزیره سگ ها” جدیدتری اثر وس اندرسون افتتاح می شود. پس از فیلم “هتل بزرگ بوداپست” که در سال2012 بر روی پرده رفت، برای دومین بار هم فیلمی از اندرسون برای افتتاح جشنواره برلین استفاده می شود.

نویسنده و کارگردان آلمانی به نام تام تیکور که فیلم هایی چون “لولا می دود” و کلود اطلس را ساخته است، امسال در جشنواره شصت و هشتم برلین به عنوان رئیس هیات داوری حضور می یابد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *