#


فیلم هایی که به نمایندگی از ایران در جشنواره برلین حضور داشتند

21 فوریه 2018 بدون نظر 1165 بازدید

فیلم هایی که به نمایندگی از ایران در جشنواره برلین حضور داشتند

چهار فیلم ایرانی در جشنواره برلین امسال به نمایش گذاشته می شوند

سینمای ایران در سال جاری قصد دارد که با چهار فیلم در سه بخش «رقابتی»، «پانوراما»‌ و «نسل» جشنواره بین المللی فیلم برلین شرکت کند.

چهار فیلمی که در دوره شصت و هشتم این رویداد به نمایش گذاشته می شوند، عبارت اند از: «خوک» ساخته مانی حقیقی، «هندی و هرمز» ساخته عباس امینی، «درساژ» ساخته پویا بادکوبه و «هجوم» ساخته شهرام مکری.

«خوک»

فیلم «خوک» که کارگردانی و تهیه کنندگی آن  بر عهده مانی حقیقی می باشد در بخش رقابتی جشنواره فیلم برلین به نمایش گذاشته می شود. نمایش این فیلم در جشنواره برلین، نخستین نمایش جهانی آن می باشد.

فیلم «خوک» قرار است که برای بار اول در روز بیست فوریه (اول اسفند۱۳۹۶) در برلین بر روی پرده برود. بازیگرانی که در این فیلم حضور دارند عبارت اند از: حسن معجونی، لیلی رشیدی، سیامک انصاری، لیلا حاتمی، پریناز ایزدیار و مینا جعفرزاده.

این نخستین بار نیست که مانی حقیقی در این رویداد هنری حضور دارد. وی با فیلم «اژدها وارد می‌ شود!» در قسمت مسابقه دوره شصت و ششم در جشنواره فیلم برلین شرکت کرده بود. فیلم «پذیرایی ساده» مانی حقیقی در دوره شصت و دوم این جشنواره (سال۱۳۹۰شمسی) برنده جایزه نتپک (شبکه تبلیغ سینمای آسیا) شد.

«درساژ»

فیلم «درساژ» نخستین فیلم بلند سینمایی پویا بادکوبه می باشد که در قسمت «نسل»‌ جشنواره برلین به نمایش گذاشته می شود.

قسمت «نسل» جشنواره برلین، برای پشتیبانی از نسل جوان فیلمسازان به راه افتاد. این قسمت دارای دو دسته «۱۴plus» و «Kplus» می باشد.

قسمت «۱۴plus» مخصوص فیلم ‌هایی برای نوجوانان بالای چهارده سال و قسمت «Kplus»  ویژه فیلم ‌هایی برای کودکان بالای چهار سال می باشد.

فیلم «درساژ» در قسمت «۱۴plus» جشنواره برلین عرضه خواهد شد. این فیلم نخستین بار در روز ۲۱فوریه (دوم اسفند۱۳۹۶) در جشنواره برلین به نمایش گذاشته می شود. سه اکران بعدی آن در روزهای سوم، چهارم و ششم اسفند ماه (۲۲،۲۴ و۲۵ فوریه‌۲۰۱۸)‌ می باشد.

«هجوم»

فیلم «هجوم» به ساخته شهرام مکری به قسمت «پانوراما» جشنواره فیلم «برلین» راه پیدا کرده است. این فیلم در ایران در گروه «سینما و تجربه» به نمایش گذاشته شده است و به همین خاطر احتمال نمایش آن در قسمت مسابقه اصلی جشنواره برلین وجود نداشت.

نوشتن فیلمنامه «هجوم»‌ بر عهده شهرام مکری و نسیم احمدپور بوده است. نخستین نمایش جهانی فیلم «هجوم»‌ روز ۱۷فوریه مصادف با ‌۲۸بهمن۱۳‌۹۶ در برلین بود. «هجوم»‌ سومین فیلم بلند شهرام مکری می باشد که آن را ساخته است. از جمله بازیگرانی که در این فیلم حضور دارند بابک کریمی و محمد ساربان می باشند.

«هندی و هرمز»

فیلم «هندی و هرمز» که کارگردانی آن بر عهده عباس امینی می باشد در دسته «۱۴plus» در قسمت «نسل» شصت و هشتمین جشنواره فیلم برلین به نمایش گذاشته می شود. این فیلم دومین ساخته ‌ی سینمایی عباس امینی می باشد و موضوع آن ازدواج زودهنگام کودکان می باشد.

فیلم «هندی و هرمز» محصول مشترک ایران و جمهوری چک می باشد. این فیلم داستان دو نوجوان به نام های هرمز و هندی را روایت می کند که بر اساس سنت مردم جزیره با هم ازدواج می‌ کنند.

«هرمز و هندی»‌ در روز ۲۲فوریه مصادف با سوم اسفند در جشنواره برلین به روی پرده می رود. سه نمایش دیگر این فیلم در روزهای ۲۲، ۲۳،۲۴ و ۲۵فوریه (سوم، چهارم، پنجم و ششم اسفند)‌ خواهد بود.

این بار اولی نیست که عباس امینی در جشنواره فیلم برلین حضو دارد. او با فیلم «والدراما» در شصت و ششمین دوره این رویداد شرکت کرده بود.

جشنواره شصت‌ و هشتم  بین ‌المللی فیلم برلین از تاریخ۱۵ تا ۲۵فوریه۲۰۱۸ مصادف با ۲۷بهمن تا هفت اسفند برگزار خواهد شد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *