#


رکوردهای افتتاحیه گیشه دنیا و امریکا با فیلم «انتقام جویان» شکست شد

1 می 2018 بدون نظر 2229 بازدید

رکوردهای افتتاحیه گیشه دنیا و امریکا با فیلم «انتقام جویان» شکست شد

فیلم ماجراجویانه انتقام جویان به صدر گیشه های آمریکا رسید

فیلم سوپرمنی «انتقامجویان: جنگ بی‌ نهایت» با دویست و پنجاه میلیون دلار فروش در روز افتتاحیه رکورد گذشته «جنگ ستارگان هفت» را شکست و پیروز گیشه های امریکا شد. تولید جدید برادران روسو از جمعه قبل (بیست و هفت آوریل) در بیشتر از 4400 سالن سینما به روی پرده رفت. در وضعیتی که انتظار می‌رفت بیشترین حد فروش افتتاحیه این فیلم 149 دقیقه‌ای در نهایت به 245 میلیون دلار برسد، هجوم تماشاگران سینمای امریکا فروش افتتاحیه این فیلم را به رقمی رساند که رکوردهای گیشه را جابه‌جا کرد.

تا قبل از این، فیلم ماورای – تخیلی «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» تولید جی. جی. آبرامز که در سال 2015 به روی پرده رفت، با 248 میلیون دلار فروش افتتاحیه رکورددار گیشه امریکای شمالی بود.

در همین زمان، فروش افتتاحیه برای جدیدترین تولید مشترک استودیوی مارول و دیزنی در سینماهای بیرون از امریکا (به جز چین دومین بازار بزرگ سینمای جهان) به سیصد و هشتاد میلیون دلار رسید. با این وجود، همه فروش افتتاحیه نوزدهمین فیلم «جهان سینمایی مارول» از مرز 630 میلیون دلار بالاتر رفت و رکورد بیشترین فروش افتتاحیه گیشه جهان در کل دوران‌ها را به خود اختصاص داد.

برادران روسو تولید جدیدشان را با توجه به فیلمنامه مشترک میان کریستوفر مارکوس و استیون مک‌فیلی فیلمسازی کرده‌اند. روایت فیلم دو سال پس از اتفاقات «کاپیتان امریکا: جنگ داخلی» بروز می‌ کند و انتقامجویان و نگهبانان کهکشان باهم به اتحاد می رسند تا تانوس شیطان را از تخت فرمانروایی بین کهکشانی به پایین می کشند. بودجه حداقلی تهیه و ساخت این محصول سیصد تا چهارصد میلیون دلار اعلام شده است.

از جمله معروف ترین بازیگران این فیلم پر از سوپر استارها می‌توان به رابرت دونی جونیور در مرد آهنی، کریس همزورث در نقش ثور، کریس ایونز در نقش کاپیتان امریکا، اسکارلت جوهانسن در نقش بیوه سیاه، چادویک بوسمن در نقش پلنگ سیاه، کریس پرت در نقش استارلرد، بندیکت کامبربچ در نقش دکتر استرنج و مارک رافالو در نقش هالک اشاره کرد.

تا قبل از شروع فیلم «جنگ بی‌نهایت»، فیلم اصلی «انتقامجویان» رکورددار پرفروش‌ترین افتتاحیه تولیدات مارول تا بدین امروز بود (207.4 میلیون دلار). به دنبال آن با عنوان «عصر اولتران» با کسب 191 میلیون دلار درآمد افتتاح شد. فروش فیلم اول در گیشه امریکا به 623 میلیون دلار رسید و فیلم دوم با 459 میلیون دلار فروش داخلی اکران آن پایان رسید.

فیلم ترسناک «یک جای ساکت» بلافاصله در رتبه دوم فهرست پرفروش‌ها پایین آمد و 10.6 میلیون دلار در مدت سه روز گذشته به فروش رساند. پس از 4 هفته پخش در سینماهای امریکای شمالی، تمام فروش تولید جدید جان کرازینسکی به 148 میلیون دلار رسیده است. با وجود موفقیت حیرت انگیز این فیلم با هزینه بسیار کم، پارامونت تصمیم به تولید اولین دنباله سری آن گرفته است.

ولی موفقیت‌ های مارول در روزهای گذشته در این جا به پایان نرسید و فیلم ابرقهرمانی «پلنگ سیاه» دیگر فیلم 2018 مارول هم پس از 11 هفته اکران در سینماهای امریکا به رتبه پنجم لیست پرفروش‌ها برگشت و با کسب چهارمیلیون و ششصد هزار دلار درآمد، همه فروش داخلی‌اش را به 688 میلیون دلار افزایش داد. فروش در کل جهان فیلم «پلنگ سیاه» از حد یک میلیارد و سیصد میلیون دلار عبور کرده است. با حساب فروش افتتاحیه «جنگ بی‌نهایت»، تمام فروش 19 فیلم مارول تا به این لحظه به بیشتر از 15 میلیارد دلار افزایش یافته است.

علاوه بر این، اکران «جنگ بی‌نهایت» باعث شد رونق از دست رفته به گیشه امریکا بازگردد. تا پیش از آخر هفته اخیر، درآمد گیشه 2018 در مقایسه با پارسال دچار 2.8 درصد افت شده بود. در پایان سه روز گذشته اما فروش گیشه امریکا با جهشی چشمگیر روبه‌رو شد و تا 3.2 درصد نسبت به پارسال افزایش یافت.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *