#


بیوگرافی رومن پولانسکی

بیوگرافی رومن پولانسکی
23 جولای 2017 بدون نظر 2237 بازدید

بیوگرافی رومن پولانسکی

رومن ریموند پولانسکی در 18 آگوست سال 1933 در پاریس به دنیا آمد …

🎭 دوران کودکی او در فضای حکومت استالینی پیش از جنگ گذشت و در 8 سالگی نازی‌ها ، پدر و مادرش را روانۀ بازداشتگاه‌ های مرگ کردند . قبل از این که والدینش دستگیر شوند ، پدرش او را در شکاف دیوار مخفی کرد . او بعد از دستگیری والدینش تحت سرپرستی خانواده‌ای لهستانی قرار گرفت .

🎭 پولانسکی از دوران نوجوانی به بازیگری در نمایشنامه‌ های رادیویی و تئاتر و به طور کلی هنر های نمایشی دلبستگی فراوانی پیدا کرد و در گروه‌ های نمایشی مشغول به کار شد . در دوران حکومت کمونیستی لهستان ، « پولانسکی » وارد مدرسه فیلم « لوژ » شد و در طول سال‌های تحصیل‌ ، چند فیلم کوتاه ساخت و به واسطه‌ آنها به شهرت رسید که مهم‌ ترین آنها « دو مرد و یک گنجه » ( 1958 ) و « وقتی فرشته‌ها سقوط می‌کنند » ( 1959 ) بود که برای آن ها موفق به کسب چند جایزه بین‌المللی شد و شهرتی برای خود کسب کرد .

🎭 در دهه 50 ، « پولانسکی » وارد عرصه بازیگری شد و در فیلم « یک نسل » ( 1954 ) به کارگردانی « آندره وایدا » بازی کرد . وی اولین فیلم بلند خود را در سال 1962 با نام « چاقو در آب » ساخت . این فیلم اولین اثر مهم سینمای لهستان بعد از جنگ‌جهانی دوم بود که موضوع غیرمرتبط با جنگ داشت .

🎭 او در سال ۱۹۶۷ با ” شارون تیت ” بازیگر فیلم ” شکارچیان بی باک خون آشام ” ازدواج کرد که در سال ۱۹۶۹ به قتل رسید . پولانسکی در سال ۱۹۸۹ با هنرپیشه فرانسوی به نام ” امانوئل سیگنر ” ازدواج کرد . او نیز بازیگر برخی از فیلمهای پولانسکی بود .

🎭 در تابستان 1969 ، شارون تیت ، همسر پولانسکی که هشت ماهه باردار بود در خانه اش به طرز وحشیانه ای کشته شد و تأثیر های روحی ناشی از این رویداد تلخ و ناگوار ، تا مدتی پولانسکی را از فعالیت های سینمایی باز داشت .

🎭 پولانسکی در سال ۱۹۷۷ متهم شد که در جریان یک میهمانی در منزل « ⁣جک نیکلسون » در شهر لس‌آنجلس ، دختری ۱۳ ساله را وادار به استفاده از مشروبات الکلی و مواد مخدر کرده است و سپس به او تجاوز کرده است . پس از آن که دادگاه لس‌آنجلس دستور دستگیری پولانسکی را صادر کرد ، این فیلم ساز لهستانی ‌تبار به کشور فرانسه گریخت و هیچ‌ وقت به آمریکا برنگشت . پرونده حقوقی پولانسکی در حال حاضر بسته شده و شاکی هم او را بخشیده و خواستار عفو این کارگردان شده است .

🎭 پولانسکی در لهستان ، بریتانیا ، فرانسه و آمریکا فیلم ساخته است و از سرشناس ترین کارگردان های بین المللی ست ، او تاکنون برنده یک جایزه اسکار و یک نخل طلا شده است . شیوه فیلم سازی پولانسکی منبع الهام بسیاری از مطرح‌ ترین سینما گران جهان چون برادران « کوئن » ، « وس اندرسون » ، « دارن آرنوفسکی » و « دیوید فینچر » بوده است .

🏆 ➖➖ برنده اسکار
🎬 | پیانیست ( سال 2003 )
⚜⚜| اسکار بهترین کاگردانی

🏆 ➖➖ نامزد اسکار
🎬 | بچه رزماری (⁣ سال 1969 )
🎬 | محله چینی‌ها ( سال 1975 )
⁣🎬 | ⁣تس ( سال 1981 )
🎬 | پیانیست / بهترین فیلم ( سال 2003 )

⁣🔍 ⁣➖⁣➖⁣⁣  دیگر فیلم های معرفی شده از پولانسکی :
⁣🎬 | ⁣⁣⁣⁣⁣⁣نویسنده در سایه ( 2010 )
⁣🎬 | ⁣⁣⁣انزجار ( 1965 )

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *