#


اظهارت مایکل چیمینوی فقید درباره تارانتینو

کوئنتین تارانتینو
18 می 2017 بدون نظر 2061 بازدید

اظهارت مایکل چیمینوی فقید درباره تارانتینو

اظهارت مایکل چیمینوی فقید درباره تارانتینو

به گزارش از من بپرس، به تازگی کتابی درباره مایکل چیمینو، کارگردان فقید سینما منتشر شده است که وی در آن درباره کوئنتین تارانتینو به اظهار نظر پرداخته است.

مایکل چیمینو فیلم سازی است که با فیلم شکارچی گوزن توانست چندین جایزه اسکار را به دست بیاورد. اما بعد از آن با فلیم پر هزینه و بلند پروازانه دروازه بهشت یکی از سنگین ترین و عجیب ترین شکست های دو جانبه تاریخ سینما را رقم زد.

دروازه بهشت را منتقدان فیلمی ملال آور، گنده گو و ولخرج لقب دادند و در گیشه نیز به بدترین وضع ممکن شکست خورد. چیمینو بعد از این فیلم تقریباً از سینما کنار گذاشته شد. هر چند چند فیلم دیگر نیز ساخت که هیچ کدام نتوانست شکست دروازه بهشت را به فراموشی بسپارد.

در تازه ترین خبر درباره این سینماگر که سال گذشته فوت کرد، کتابی منتشر شده که به بررسی کارها و زندگی سینمایی و گفته های او می پردازد.

تارانتینو، با استعداد و دیوانه

در بخشی از این کتاب چیمینو درباره کوئنتین تارانتینو گفته است که او بسیار با استعداد و در عین حال دیوانه است!!

چیمینو با اشاره به سابقه تارانتینو در کار در یک فروشگاه کرایه نوارهای ویدیویی گفته است که این لعنتی، هر فیلمی را که در تاریخ سینما ساخته شده، دیده و در نتیجه به جملات و اتفاقاتی در آنها اشاره می کند که کمتر کسی شنیده و برق از سر همگان می پراند. تارانتینو سال ها در یک مغازه فروش و کرایه نوارهای ویدیویی فیلم ها کار می کرد و تمام آن فیلم ها را همان جا دیده است.

چیمینو اما با اعتراف به لذت بردن از بعضی لحظات سینمای تارانتینو و همچنین عدم درک برخی از حرف هایش او را دیوانه خوانده: او واقعاً آدمی فوق العاده و کاملاً مطلع از رویدادهای سینما است و حرف های با نمکی می زند اما عقل درست و حسابی ندارد و در نتیجه من نمی فهمم که اصلا چه می گوید. بارها در فیلم های او دقیق شده و از خلاقیت های لحظه ای او لذت برده ام اما هر طور که به او نگریسته ام، اثری از یک عقل سلیم و منصف ندیده ام.

جالب اینجاست که چیمینو تارانتینو را یک کارگردان با عقاید التقاطی می داند. این صفت درباره فیلم های تارانتینو زیاد به کار برده شده است. تخصص این فیلم ساز اکنون میانسال التقاط ژانرهای سینما با یکدیگر است؛ به نحوی که دیگر آن ژانر قبلی نیست و می توان آن را فیلمی از تارانتینو نامید. حال ممکن است عده ای این کار را بپسندند و عده ای رد کنند. از حرف های جیمینو بر می آید که او به گروه دوم تعلق دارد.

چیمینو در این باره گفته است: تارانتینو هنرمند باهوشی است که به سبب قاطی شدن افکارش و شدت ارادتش به برخی فیلم ها و سوژه ها و شخصیت های معروف جهان هنر، تبدیل به یک دیوانه شده است که شاید برای سایرین آزار رسان نباشد، اما نمی توان او را فارغ از عنصر تفکرات غیر طبیعی اش سنجید و این دو فاکتور را از یکدیگر تفکیک نکرد. مگر این که تارانتینو را آن قدر دوست داشته باشید که بخواهید چشم به روی این حقیقت ببندید و من به این قماش تعلق ندارم.

تارانتینو؛ قصه عامه پسند

کوئنتین تارانتینو تا کنون فیلم هایی مانند سگ های انباری ، قصه های عامه پسند، جکی براون، روئین تن، بیل را بکش 1 و 2، جانگوی رها شده، حرامزاده های لعنتی و هشت نفرت انگیز را ساخته است. او موفق شد در فستیوال کن سال 1994 به خاطر فیلم قصه های عامه پسند برنده نخل طلای این جشنواره شود.

تارانتینو در مصاحبه هایش بارها ادعا کرده است که عاشق فیلم های ارزان آمریکایی، وسترن های اسپاگتی و فیلم های رزمی شرق آسیاست.

او در فیلم هایش به همه این گونه های سینمایی ارجاع می دهد و ابایی هم از بیان این حرف ندارد. او با همین کار توانست طرفداران زیادی در بین مخاطبان سینما کسب کند و به یکی از محبوب ترین فیلم سازان دهه نود به بعد تبدیل شود.

تارانتینو در مصاحبه هایش بارها از فیلم های فرار بزرگ ساخته جان استرجس، ریوبراوو ساخته هاوارد هاکس و خوب، بد، زشت به کارگدانی سرجیو لئونه به عنوان سه تا از محبوب ترین فیلم های تمام زندگی اش نام برده است.

این کارگردان خاص سینما خود را تلفیقی از هاوارد هاکس و ژان لوک گدار می داند!!

برچسب ها برچسب‌ها:, ,
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *