#


چهره های ماندگار در سینمای ایران، هدیه تهرانی

چهره های ماندگار در سینمای ایران، هدیه تهرانی
22 آوریل 2017 بدون نظر 2159 بازدید

چهره های ماندگار در سینمای ایران، هدیه تهرانی

چهره های ماندگار در سینمای ایران، هدیه تهرانی و مختصری از ایشان

هدیه تهرانی آموزش دورۀ بازیگری ندیده و فارغ‌التحصیل این رشته نیست؛ اما بخت با او یار بوده است که با نخستین فیلمی که در آن به ایفای نقش پرداخت، به عنوان چهره‌ای مطرح در سینمای ایران شناخته شد. شاید اگر به شکل و با فیلم دیگری وارد سینما می‌شد تا این اندازه آوازه نمی‌یافت. او با بازی در فیلم سلطان (مسعود کیمیایی، ۱۳۷۵) به سینما آمد؛ اما پیش از آن آزیتا حاجیان و همسرش به او پیشنهاد بازی در فیلم داده بودند که نپذیرفته بود.
به «هدایت فیلم» رفته بود و برای فیلم روز واقعه (شهرام اسدی، ۱۳۷۳) از او تست گریم گرفته بودند.

اکبر عالمی، که با او نسبت خانوادگی دارد، هشدار داده بود که بازیگری زندگی‌اش را عوض خواهد کرد. و گذشته از آن نقش پیشنهادی به او در روز واقعه «جای بازی» ندارد. تهرانی در این ایام مربی شنا بود و در ‌خانه‌اش «شبو آنتیک و لباسی» برگزار می‌کرد، و از دستمزدی که به او پیشنهاد شده بود به این نتیجه رسیده بود که «دستمزد پیشنهادی ارزش آن همه گرفتاری» را ندارد.
دلیل دیگری هم برای خودش داشت: «دوست داشتم وقتی وارد سینما بشوم با یک نقش درست و اساسی شروع کنم و می‌فهمیدم نقش روز واقعه شروع مورد علاقۀ من نیست.»
چند ماه بعد داریوش مهرجویی برای بازی در فیلم لیلا (۱۳۷۵) از او دعوت به همکاری کرد، تهرانی داستان فیلم را شنید و نپسندید و بازی در فیلم را رد کرد. می‌گوید: اگر آدم‌های سینما را درست می‌شناخت نقش لیلا را پذیرفته بود.

برگرفته از کتاب صد چهره ی سینمای ایران نوشته  عباس بهارلو (غلام حیدری)

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *