#


اتهام آزار جنسی علیه رئیس آکادمی اسکار

24 مارس 2018 بدون نظر 1417 بازدید

اتهام آزار جنسی علیه رئیس آکادمی اسکار

قبول نکردن اتهام آزار جنسی توسط رئیس آکادمی اسکار

رئیس آکادمی اسکار، جان بیلی، که متهم به آزار جنسی شده است، با انتخاب یک وکیل قدرتمند، خود را برای دفاع در مقابل این اتهام حاضر می ‌کند و این طور که به نظر می ‌رسد حاضر نیست که این مساله را بپذیرد. اتهام بر ضد وی هفته گذشته اعلام شده بود.

هالیوود ریپورتر نوشته است که دیوید شیندلر یک وکیل که در لس آنجلس شاغل است از طرف رئیس آکادمی اسکار برای دفاع انتخاب شده است، ولی حاضر به اظهار نظر در خصوص این مساله نشده است.

هفته قبل یکی از کمیته ‌های فرعی آکادمی علوم و هنرهای سینمایی به ریاست دیوید رابین اتهام آزار جنسی را بر ضد بیلی که رئیس انتخابی آکادمی می باشد، اعلام کرد. همواره جزئیات این اتهام معلوم نشده و بیلی نیز از زمان شروع پژوهش ها اظهار نظر نکرده است.

آکادمی نیز به جز یک اعلامیه حاضر نشده است تا جرئیات را فاش کند.  در این اعلامیه که روز 16مارس به انتشار گذاشته شد، نوشته بود: «آکادمی هر شکایتی را به صورت محرمانه مورد بررسی قرار می دهد تا از منافع همه طرف‌ ها حفاظت کند.»

بیلی 75ساله تابستان سال قبل با رای گیری به عنوان رئیس آکادمی برگزیده شد و جایگزین شریل بون ایساکس شد. وی پیش از آن به مدت یک دهه مسئول رشته فیلمبرداری آکادمی بود. وی که یک سینماگر باسابقه به حساب می آید، در کارنامه اش فیلمبرداری فیلم‌ هایی از جمله «مردم معمولی» ساخته رابرت ردفورد، «ژیگولوی امریکایی» و »روشنایی روز» هردو به کارگردانی پل شریدر و «در خط آتش» ساخته ولفگانگ پترسون را دارد.

همسر وی کارول لیتلتون تدوین گر نامزد اسکار عضو هیات مدیره آکادمی و رئیس شاخه تدوین گران می باشد.

آکادمی پس از افشاگری‌ ها در خصوص هاروی واینستین و اتهام ‌های او حاکی بر آزار جنسی، یک خط مخصوص برای طرح شکایت ‌ها از این گونه آزارهایی در صنعت سینما اختصاص داد تا شاکیان راحت‌ تر بتوانند پیگیر حقوق شان باشند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *