#


برگزارکننده جشنواره کن توسط نتفلیکس مورد تهدید قرار گرفت

8 آوریل 2018 بدون نظر 1171 بازدید

برگزارکننده جشنواره کن توسط نتفلیکس مورد تهدید قرار گرفت

تهدید کردن برگزارکننده جشنواره کن توسط نتفلیکس

نتفلیکس تهدید کرده است که از نمایش فیلم ‌هایش در جشنواره فیلم کن جلوگیری خواهد کرد. این کار در واکنش به قانون جدیدی می باشد که بر اساس آن، فیلم ‌هایی که در سالن ‌های سینمای فرانسه نمایش داده نمی شوند، از حضور در قسمت مسابقه رسمی این رویداد سینمایی محروم می باشند. در یک ماه گذشته، نمایش قدرت بین نتفلیکس و این جشنواره باعث بیشتر شدن تنش‌ ها و مطرح شدن سوال ‌های ابهام ‌برانگیز در خصوص آینده صنعت سینما شده است.

هالیوود ریپورتر بر اساس گزارشی از منابع آگاه اعلام کرده است که نتفلیکس تهدید کرده است که اجازه نمی دهد هیچ کدام از فیلم هایش در بزرگ ‌ترین رویداد سینمایی جهان نمایش داده شود. ماه قبل، دبیر جشنواره کن تیری فرمو بیان کرد وی هیچ کدام از فیلم‌ های نتفلیکس را از در قسمت مسابقه به نمایش نخواهد گذاشت. با این وجود ، گفته شده است این شرایط همواره در هاله ‌ای از ابهام وجود دارد و تا دوازده آوریل (23فروردین) که فهرست نهایی فیلم ‌های قسمت مسابقه کن اعلام شود، نمی ‌توان از قطعی بودن تصمیم فرمو مطمئن بود.

در صورتی که نتفلیکس تهدیدش را اجرا کند و نگذارد فیلم ‌هایش در جشنواره فیلم کن به نمایش گذاشته شوند، این کار تعدادی از فیلمسازان برجسته را زیر فشار قرار خواهد داد. غول رسانه‌ ای دنیای آنلاین از اظهارنظر رسمی در خصوص برنامه ‌اش برای جشنواره کن سال جاری اجتناب کرده است، با این وجود، این گونه حرکتی از طرف نتفلیکس به عنوان کاری تلافی ‌جویانه در واکنش به قانون جدید قلمداد می شود. از آن‌ جایی که فیلم ‌های نتفلیکس در سینماهای فرانسه به نمایش گذاشته نمی شوند و در عین حال، به طور مستقیم بر روی سرویس دیجیتال به نمایش گذاشته می شوند، اجرایی شدن این قانون به طور عملی از حضور محصولات نتفلیکس در قسمت مسابقه جلوگیری خواهد شد.

با وجود این که تری فرمو گفته است که وی برای اکران فیلم ‌های نتفلیکس در قسمت خارج از مسابقه برنامه ‌ریزی می کند، چنین گزینه ‌ای برای تعداد زیادی از فیلمسازان ارج و قرب پیشین را نمی دارد، زیرا آن ها را به رتبه درجه دو تنزل می‌ دهد. به ظاهر هر دو طرف این روزها مشغول بحث می باشند تا شاید بتوانند به راه حل مشترکی برای عبور از این تنگنا بیایند و تا آخر هفته که فهرست نهایی فیلم ‌ها بیان شود، موقعیتی خطیر در پیش است.

تعداد زیادی از افراد در هالیوود چشم ‌انتظار مشخص شدن نتیجه این رویارویی می باشند. با وجود این ‌که نتفلیکس با سرمایه‌ گذاری‌ های بزرگ در پروژه ‌های میلیونی و همکاری با فیلمسازان تراز اول به یکی از اصلی ترین مهره‌ های صنعت سینما تبدیل شده است، این کمپانی به خاطر بعضی از سیاست‌ هایش از حمله نمایش مستقیم فیلم‌ ها در فضای آنلاین و مانع از نمایش سینمایی محصولاتش به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. این در صورتی است که آمازون به عنوان اصلی ترین رقیب این کمپانی، بر عکس این رویه عمل می ‌کند و قبل از نمایش آنلاین محصولاتش، آن ها را به مدت محدود در سالن ‌های سینما به نمایش می گذارد.

سال قبل، نتفلیکس برای اولین بار با دو فیلم در قسمت مسابقه شرکت داشت که انتقادهایی را متوجه برگزارکنندگان جشنواره کن کرده است و در نتیجه، به تصویب قانون جدید ختم شد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *