#


افتتاحیه جشنواره کن با فیلم «همه می دانند»

9 می 2018 بدون نظر 1581 بازدید

افتتاحیه جشنواره کن با فیلم «همه می دانند»

افتتاح جشنواره کن با اصغر فرهای و بازیگران فیلمش

شب قبل، بازیگران تراز اول در سراسر جهان همراه با تهیه ‌کنندگان و گردانندگان استودیوهای فیلمسازی و علاوه بر این جمعیت طرفدار ستاره ‌ها در جشنواره هفتاد و یکم فیلم کن حضور یافتند تا فیلم «همه می دانند» جدیدترین ساخته اصغر فرهادی را تماشا کنند. درام هیجان آوری که با بازی زوج معروف اسپانیایی پنه لوپه کروز و خاویر باردم که این دو بازیگران جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل را را دریافت کرده اند و همچنین ریکاردو دارین ستاره آرژانتینی، جلوی دوربین رفته است.

به طور معمول آغاز مهم ‌ترین اتفاق سینمایی اروپا از شور و حال مخصوصی برخوردار می باشد ولی به نوشته ورایتی اعمال قانون ممنوعیت سلفی گرفتن ستاره ‌ها بر روی فرش قرمز سبب گشت مهمانی خارج از کاخ جشنواره معروف به «پله» کمی از حال و هوای سال‌ های گذشته اش به دور باشد.

با این وجود، به اندازه کافی امکان برای مشاهده ی ستاره ‌ها بر روی فرش قرمز مهیا بود. به غیر از کروز و باردم، بازیگران معروفی نظیر بنیسیو دل تورو، جولین مور و ایزابل آجانی هم در مراسم افتتاحیه شب گذشته شرکت کرده بودند. کارگردان برنده اسکار مارتین اسکورسیزی نیز یکی از سینماگران سرشناسی بود که در مراسم فرش قرمز کن حضور یافت.

ولی شاید هیجان ‌انگیزترین قسمت روبه رو شدن ستاره ‌ها با ورود هیات داوری جشنواره سال جاری کلید خورد. تیمی که اعضای آن عبارت است از: کیت بلانشت برنده اسکار، دنی ویلنوو کارگردان «ورود» و «بلید رانر 2»، ایوا دوورنای سازنده درام تاریخی «سلما»، لیا سیدو بازیگر «اسپکتر» و کریستن استوارت تنها بازیگر امریکایی برنده جایزه سزار فرانسه معروف به اسکار فرانسوی‌ ها.

یکی از جالب ترین نکاتی که در مراسم شب گذشته وجود داشت پاکت ‌های دارای بلیت ‌های شب افتتاحیه بود که این جمله هشدارآمیز بر روی آن نوشته شده بود: «سلفی و عکس گرفتن روی فرش قرمز ممنوع! ممنون. خاطیان از ورود به نمایش فیلم ‌ها محروم می شوند.»

از آنجایی که فرانسه همواره با خطر بالای حملات تروریستی مواجه است، همچون سال گذشته نیروهای امنیتی پلیس حضور پررنگی در این جشنواره از خود به نمایش گذاشته بودند. از جمله دیگر تدارکات جشنواره کن در این مورد می‌ توان دشوارتر شدن دسترسی به وسایل حمل و نقل ستاره ‌ها به درون کاخ جشنواره را نام برد. تمام رانندگانی که به محوطه کاخ جشنواره وارد می ‌شوند دارای مجوز هستند و سابقه های شان از طرف مقامات محلی بررسی و تایید شده است.

یکی از انتقادهایی که به این جشنواره وارد بوده، شکرت انگشت‌ شمار فیلمسازان زن در جشنواره سال جاری می باشد. در قسمت مسابقه اصلی، فقط سه فیلم به کارگردانی فیلمسازان زن رقابت می کنند. با این که، جولین مور تصمیم گرفت به قسمت پر لیوان تاکید کند و به این خاطر به هیات داوری سال جاری به ریاست کیت بلانشت اشاره کرد که بیشتر مواقع اعضای آن را سینماگران زن ایجاد می کنند. مور در این خصوص گفت: «وضع در حال تغییر می باشد، سال جاری بیشتر اعضای هیات داوری زن می باشند و به همین دلیل است که سالی خارق‌ العاده در پیش رو وجود دارد.»

بلانشت نیز خاطرنشان کرد از عملکرد دموکراتیک در تصمیم ‌گیری نهایی به منظور این ‌که کدام فیلم جایزه اصلی جشنواره، نخل طلای کن، را دریافت می کند استقبال می کند. بلانشت توصیه کرد: «دیکتاتور نمی باشم. در این خصوص به صورت جمعی تصمیم می گیریم.»

باردم نیز بازی در فیلم افتتاحیه کن سال جاری و همکاری با اصغر فرهادی را تجربه ‌ای به طور عمیق شخصی تعریف کرد. فیلم «همه می ‌دانند» جدیدترین همکاری وی با همسرش کروز به حساب می آید. آن دو قبل از این در فیلم ‌هایی نظیر «ویکی کریستینا بارسلونا» اثر وودی آلن و «پابلوی عاشق» روبه روی هم قرار گرفته بودند. بازیگر 49ساله اسپانیایی در مورد فیلم «همه می‌ دانند» به خبرنگاران گفته است: «این فیلم افتتاحیه می باشد، فیلمی‌ است که در قسمت مسابقه حضور خواهد داشت و از طریق یک فیلمساز مولف و با همراهی همسرم تولید شده است. دیگر چه می‌ خواهید بدانید؟»

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *