#


نیمه تمام گذاشتن نشست خبری فیلم “مغزهای کوچک زنگ زده” توسط هومن سیدی

7 فوریه 2018 بدون نظر 1809 بازدید

نیمه تمام گذاشتن نشست خبری فیلم “مغزهای کوچک زنگ زده” توسط هومن سیدی

نیمه تمام گذاشتن نشست خبری فیلم “مغزهای کوچک زنگ زده” توسط هومن سیدی

امروز در پردیس ملت نشست خبری فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» انجام شد. هومن سیدی در این نشست بیان کرد به فیلم «دار و دسته‌ های نیویورکی» علاقه دارد ولی فیلم او شباهتی به آن ندارد. وی علاوه بر این در پایان این نشست در واکنش به اعتراض خبرنگاران به خاطر کمبود زمان نشست‌ های خبری، مراسم پرسش و پاسخ را ترک کرد.

 در آغاز این نشست هومن سیدی در مورد نمایش خشونت و سیاه نمایی در فیلم «مغزهای کوچک زنگ‌ زده» بیان کرد: «نیت مان این نبود که بخواهیم چیزی را سیاه نشان دهیم. ما سعی کردیم در خصوص مشکلات صحبت کنیم. برای ما این مهم بود که صحبت کنیم… این که سرانجام سیاه نمایی می ‌شود یا خیر را نمی ‌دانم. امیدوارم که تماشاگر با ناامیدی از سالن بیرون نرود. من تلاش کردم با حال خوب کار را تمام کنم. در خصوص دایره ‌وار بودن این رویداد تلخ را قبول دارم زیرا واقعیت نیز همین است.»

هومن سیدی علاوه بر این در پاسخ به تحقیقاتی که در خصوص اراذل و اوباش انجام داده بیان کرد: «ما این تفکرات را به تماشاگر انتقال می دهیم که سینما تنها اجتماعی است و چنانچه این گونه نباشد، سینما نتیجه نخواهد داد. تلاش کردم با بازی تیپیکال بازیگرها به واقعیت نزدیک شوم. تلاش کردم چیزی را بی دلیل کمرنگ و یا پررنگ نکنم. طراحی صحنه باعث شد که به واقعیت نزدیک شویم.»

پیمان شادمانفر در ادامه در خصوص فیلمبرداری اثر گفته است: «تمام فیلم روی دست گرفته شد و این خیلی سخت بود. تلاش کردیم شبیه تمام دوربین هایی که روی دست‌هایی که تا به حال دیدیم، نباشد و در فاصله و حرکت دوربین و… تلاش کردیم حس مستند داشته باشد. من از حبیب سلطانی سپاسگذارم که دوربین دو من را همراهی می ‌کرد. پلان ثابتی هم نگرفته ایم.»

هومن سیدی در ادامه بیان کرد: «هر فیلمی دارای مخاطب خاص خودش می باشد، احتمالا این فیلم را تشخیص دهند که گروه سنی خاصی باید آن را تماشا کنند. من هم تاکید زیادی ندارم که چه گروهی فیلم را تماشا کنند. خوشحال می ‌شوم که مخاطبم از این فیلم راضی باشد اما منتظر نیستم تماشاگر با بشکن از سالن بیرون رود!»

هومن سیدی علاوه بر این در مورد شباهت‌ های فیلم تازه اش به «خانه پدری» کیانوش عیاری گفت: «کیانوش عیاری یکی از عزیزانی است که در ذهن من وجود دارد. متاسفانه فیلم «خانه پدری» را تماشا نکرده ام و می‌ دانم چنین صحنه ‌ای در فیلم من وجود دارد که شباهت به فیلم ایشان دارد. من اگر فیلم «خانه پدری» را تماشا می کردم، مطمئناً از کار عیاری تاثیر می ‌گرفتم و از این بابت خوشحالم که آن کار را تماشا نکرده ام! این احساس از خارج است که حس می ‌شود ما خودمان را سانسور می ‌کنیم اما من دنبال این بودم که تاثیر تا جایی باشد که مورد اهمیت قرار می گیرد؛ به این معنی که مرگ جسم دختر مهم نیست، می ‌خواستم به اینجا برسیم که کاراکتر دختر زنده بماند، باز گردد و حرف‌ های دلش را بزند.»

نوید محمدزاده نیز درباره آرایش موهایش گفته است: «این گریم است اما من خودم این مدل مو را دوست دارم و کلا دوست دارم با سایر افراد تفاوت داشته باشم. باید مشاهده کرد که در اینستاگرام چه اتفاقی رخ خواهد داد و حمله می‌ کنند یا خیر. من خودم را نماد آن هایی می‌ دانم که در اینستاگرام حمله می‌ کنند»

محمد زاده در خصوص نقش های شبیه به هم در این سال های اخیر بیان کرد:« این که یک نفر یک مرتبه نقش دکتر بازی کند و بار دیگر نقش فقیر نشان دهنده تنوع در بازیگری نمی باشد، بلکه هر نقش مشخصات به خودش را دارد که حتی نوع پلک زدن نیز در آن مشخص کننده می باشد.»

هومن سیدی نیز در مورد شباهت‌ های فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» نسبت به فیلم «دار و دسته نیویورکی» بیان کرد: «این فیلم را دوست دارم ولی تاثیری از آن نگرفتم.»

در پایان این نشست دو خبرنگار با هومن سیدی و محمود گبرلو مدیر نشست درگیری لفظی پیدا کردند و هومن سیدی نیز در پاسخ به آن ها گفت چنانچه به دنبال این هستید که بگویید فیلم من کپی می باشد، باید بگویم بله من از تمام فیلم‌ های دنیا کپی گرفته ام و چنانچه قرار باشد شما اینطور حرف بزنید، ما هم می ‌توانیم از این نوع رفتارها از خودمان نشان دهیم. او پس از اعتراض به این صحبت‌ ها نشست را ترک کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *