#

فیلم رگ خواب
7 فوریه 2017 بدون نظر 2045 بازدید

نشست خبری رگ خواب

نشست  خبری رگ خواب

حمید نعمت الله رگ خواب را که پیش از این “مینا” نام داشت سال گذشته ساخت اما طولانى شدن زمان فیلمبردارى و مراحل فنى باعث شد تا اولین نمایش فیلمیک سال طول بکشد. این فیلم در سالن سعدی برج میلاد به نمایش در آمد.

فیلمبردارى سینمایی رگ خواب حدود ۶٠ روز به طول انجامید. لیلا حاتمى که سال گذشته با فیلم “من” در جشنواره فجر مورد توجه قرار گرفت امسال با نقشى بسیار متفاوت در “رگ خواب” حضور خواهد داشت.

لیلا حاتمى و کوروش تهامى که نقش هاى اصلى فیلم را بازى مى کنند هر دو از اولین انتخاب هاى نعمت الله براى بازى در فیلم بودند که از زمان نگارش فیلمنامه به آنها فکر شده بود.

عوامل این فیلم

این نشست با حضور لیلا حاتمی، کوروش تهامی، لیلا موسوی بازیگران، سهراب پورناظری آهنگساز، معصومه بیات فیلمنامه نویس، سهند ترابی چهره پرداز، محمد رضا میرزا محمدی طراح صحنه، فرشاد محمدی مدیر فیلمبرداری و در غیاب حمید نعمت‌اله کارگردان فیلم برگزار شد.

نعمت‌اله با توجه به اینکه سر صحنه فیلمبرداری در زابل بود، طی تماس تلفنی از عدم حضور در جلسه عذر خواهی کرده و در مورد فیلم توضیح داد.

او گفت:

خیلی دوست داشتم که در کنار شما بودم اما عذرخواهی می‌کنم که نتوانستم در نشست پرسش و پاسخ فیلم در جشنواره حضور داشته باشم. ما همیشه دنبال سوژه برای فیلمسازی هستیم.

اول به دنبال ساخت فیلم «شعله‌ور» بودم اما نشد و با سرعت شروع به ساخت فیلم «رگ خواب» کردیم. انتخاب بازیگران ما از اول همین انتخاب‌ها بود. وی در پایان صحبت‌هایش گفت:

صحبت با تلفن کمی کلافه‌کننده است و خوشحال می‌شوم شنونده جلسه باشم.

لیلا حاتمی در این نشست ابراز کرد:

لیلا حاتمی

واقعیت این است که دیدن فیلم برای من نیز غافلگیرکننده است و تحت‌تأثیر هستم. با بازی در «رگ خواب» به آرزویم رسیدم و خوشحالم که یک بار دیگر در مقابل دوربین نعمت‌اله قرار گرفتم.

لیلا حاتمی در پاسخ به اینکه یک بار در جایی گفته هر فیلمی نعمت‌اله بسازد بازی خواهم کرد، بیان کرد:

من در فیلم «بی پولی» در واقع خودم را در فیلم انداختم چون نقش را دوست داشتم و گفتم هر وقت پیشنهاد بدهد، خوشحال می شوم.

کوروش تهامی گفت:

کوروش تهامی

تمام بازیگران در کشور ما دوست دارند حداقل یک بار تجربه کار با نعمت‌اله داشته باشند. اتفاق واقعی در سر صحنه می‌افتد، در پوست خودم نمی‌گنجیدم و این اتفاق افتاد. همکاری با لیلا حاتمی فوق‌العاده بود و زبان از بیان آن قاصر است.

در بخشی از نشست، سهراب ‌پورناظری آهنگساز فیلم «رگ خواب» گفت: از همه دوستان تشکر می کنم که سنگ تمام گذاشتند. می‌خواهم به لیلا حاتمی به خاطر جنس بازی او تبریک بگویم و این که هنر را به درستی از پدر به ارث برده است.

معصومه بیات نویسنده فیلمنامه نیز گفت:

من کارم روزنامه نگاری است. اگر در ایران به  شما احترام نمی‌گذارند و شما را نمی‌بینند، من از شما تشکر می‌کنم. رکن چهارم دموکراسی رسانه است. خوشحالم که فیلم مخاطبان را تحت‌تأثیر قرار داد.

فرشاد محمدی گفت:

آقای نعمت‌اله به من گفت خیلی سرت شلوغ است، دو ساعت با کسی قرار داد نبند و برای فیلمبرداری این فیلم بیا و بعد گفت اگر بهترین فیلمبرداری عمرت را انجام ندهی دلگیر می‌شوم.

بیات نیز اظهار کرد:

این فیلم اصلا ضد مرد نیست. کامران حصیبی به عنوان یک مرد، این کارها را انجام داده است. ما گاهی به برخی مردها بیش از حد لازم بها می دهیم و بعد خودمان مجبوریم با آنها بجنگیم زمان آن رسیده است که بدانیم چه چیزی بد و چه چیزی خوب است.

وی همچنین درباره مردستیزی و دیدگاه فمنیسیم در فیلم گفت:

فمنیسم در غرب هم شکست‌هایی داشته و من دوست ندارم این اسم را برای فیلم و داستان بگذارم.

نام و نام خانوادگی :

 نام و نام خانوادگی


محل تولد

 :تاریخ تولد

  بیوگرافی

  فیلم های سینمایی

  سریال ها

برچسب ها برچسب‌ها:, , ,
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *