#


حاشیه های دومین روز جشنواره در مشهد

4 فوریه 2018 بدون نظر 1151 بازدید

حاشیه های دومین روز جشنواره در مشهد

حاشیه های دومین روز جشنواره در مشهد

با توجه به این که برگزار کنندگان جشنواره سی و ششم فیلم فجر امید داشتند با نمایش استانی فیلم ‌های جشنواره، شور و حال این رویداد سینمایی را به مرکزهای استان‌ ها منتقل کنند، رخداد‌هایی که روز جمعه در مشهد اتفاق افتاد، می ‌تواند نشانه دردسرهای تازه برای مسئولین باشد. دو نمونه از این دردسرها اعتراض ابراهیم حاتمی ‌کیا به حضور دوربین‌ های فیلمبرداری در دست بعضی از تماشاگران «به وقت شام» و متوقف کردن اکران آن و از طرفی دیگر انصراف پردیس هویزه مشهد از نمایش فیلم های جشنواره به نشانه اعتراض بودند.

با توجه به این که ابراهیم حاتمی ‌کیا برای اکران فیلم سینمایی «به وقت شام» در پردیس سینمایی اطلس مشهد به این شهر سفر کرد، شب قبل ویدیویی در فضای مجازی به نمایش گذاشته شد که نشان می ‌دهد حاتمی ‌کیا اکران فیلمش را به خاطر وجود دوربین ‌های فیلمبرداری در سالن نمایش متوقف می‌ کند و با لحن عصبانی رو به بینندگان گفته است: «همینجوری سرمایه‌ ها به باد می ‌رود.» البته نگرانی او هم بی ‌دلیل نمی باشد. در چندین سال‌ گذشته «نسخه پرده ‌ای» تعدادی از فیلم ‌ها بعد از نمایش‌ های جشنواره‌ ای وارد بازار زیرزمینی پخش فیلم–مخصوصا در شهرستان ‌ها- شد و صاحبان آن اثرها ضرر کردند.

ولی در حالی که پردیس اطلس مشهد میزبان حاتمی ‌کیا بود، مسئولین پردیس هویزه مشهد با منتشر کردن اعلامیه ای با توجه به «حواشی تلخ» جشنواره در مشهد اعلام کردند فیلم ‌های جشنواره را به نمایش نخواهند گذاشت. در این اعلامیه آمده است: «نظر به خودداری دبیرخانه جشنواره فیلم فجر در نمایش یکسان فیلم های این دوره در سینمای مذکور و احترام به مخاطبين فهيم خود، پرده سینمای هویزه به نشانه اعتراض خاموش شده و از نمایش فیلم های این دوره سرباز زده می شود.»

این طور که به نظر می‌ رسد رقابت بین سالن‌ های سینما در مشهد موجب چنین اعتراضی شده است. پردیس هویزه طبق آمارهایی که سازمان سینمایی اعلام کرده است، در دو سال گذشته جزو پرفروش ‌ترین سینمای خارج از تهران بوده است  و در لیست ده سینمای موفق کشور در جذب تماشاگر قرار گرفته است. این که نمایش آثار در مشهد چه حاشیه ‌های تلخ دیگری را به همراه داشته است، احتمالا تا چند روز آینده مشخص شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *