#


جریان برکناری برخی از فیلم ها از بلیت مردمی جشنواره فجر

22 ژانویه 2018 2 نظر 1353 بازدید

جریان برکناری برخی از فیلم ها از بلیت مردمی جشنواره فجر

جریان برکناری برخی  از فیلم ها از بلیت مردمی جشنواره فجر

به گزارش ازمن بپرس، افرادی که از روز گذشته شروع به خریداری بلیت های جشنواره سی و ششم فیلم فجر کرده اند در سایت جشنواره با پیامی رو به رو شدند که در آن نوشته بود «مخاطبان عزیز آثار حاضر در جشنواره در دو دسته سودای سیمرغ یک با سیزده فیلم و سودای سیمرغ دو با دوازده فیلم تقسیم بندی  شده اند. شما با تهیه هر یک از سری ها می توانید به تماشای یازده فیلم بپردازید. واضح است که از سودای سیمرغ یم دو فیلم و از سودای سیمرغ دو یک فیلم به طور چرخشی از چرخ نمایش بیرون رفته اند و در سانس های گوناگون تکرار می شود که ممکن است در لیست انتخابی شما قرار نگیرد.

این مسئله باعث شد تا توجه روزنامه سینما به این موضوع جلب شود و این رسانه در شماره امروز خود در گزارشی به موضوع پرداخت. همان گونه که در این گزارش نیز این گونه اشاره شده بود مخاطبی که بلیت های سری سودای سیمرغ یک را خریداری کرده بود از تماشای دو فیلم و از سری طودای سیمرغ دو از تماشای یک فیلم محروم خواهد شد. این که از میان فیلم هایی که حضور پیدا کرده اند در هر سری کدام فیلم و یا فیلم هایی برای فرد مربوطه حذف می شود به طور کامل بستکی به شانس وی دارد. منظور از این مسئله این است که احتمال دارد دقیقا همان فیلمی که دوست دارد از بلیت هایی که خریداری کرده است حذف شود و یا این که به خاطر شانس خوبی که دارد فیلمی که علاقه ای به دیدن آن ندارد در بلیت هایش نباشد.

با این که در بیانیه ای که در سایت جشنواره ملی فیلم فجر منتشر شده است اطلاعاتی را در اختیار مخاطبان قرار داده اند که وی از بین 12و 13 فیلم فقط می تواند 11فیلم را تماشا کند ولی مسئله اینجاست که مخاطب از این اطلاعی ندارد که 11بلیتی که تهیه کرده است چه فیلم هایی را شامل می شود و فقط از این اطلاع دارد که 11اثر از هر سری می باشد.

برای این که دلیل این تصمیم گیری را بهتر متوجه شویم با معاون اجرایی جشنواره سی و ششم فیلم فجر آقار عزت الله علیزاده گفت و گو کردیم که ایشان توضیح دادند: ما در سایت در مورد این مسئله توضیحات کاملی را دادیم و زمانی که اطلاع رسانی کامل و دقیق بوده است پس مخاطب می داند که چه اتفاقی خواهد افتاد. مردم اطلاع داشتند که در سری سودای سیمرغ یک، سیزده فیلم حضور دارد اما آن ها یازده بلیت را خریداری می کنند بنابر این دو اثر را نخریده اند.

معاون اجرایی سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر با توجه به این که به طور چرخشی یازده فیلم از سیزده فیلم در سری سودای سیمرغ یک به شخص خریدار می رسد، اظهار کرد: ما اثرهای سری سودای سیمرغ یک و دو را طوری تنظیم کرده ایم که در عمل یک تعادلی به لحاظ جنس آثار و کیفیت وجود داشته باشد و هر شخصی که یک سری بلیت را خریداری می کند احساس فریب خوردگی نکند. ما برای کسانی که صاحب فیلم ها هستند نیز این دقت را کرده ایم که تعداد نمایش آثارشان  یکنواخت باشد تا رای هایی که مردم می دهند نیز برای شان یکنواخت باشد.

علیزاده تاکید کرد: چنانچه به ترکیب باکس های سودای سیمرغ یک و دو نگاهی بیندازید به این نتیجه می رسید که در آن ها تعادلی وجود دارد به عنوان مثال ممکن است که یک فیلم خاص نباشد اما هم تراز آن در این باکس فیلم دیگری وجود دارد. البته اگر فردی بخواهد تمام فیلم ها را تماشا کند باید هر دو سری را خریداری کند.

معاون اجرای این دوره از جشنواره ملی فیلم فجر با توجه به این که افرادی برنامه های فجر را تدوین می کنند که چندین سال تجربه دارند، در پایان افزود: فردی که بلیت را تهیه می کند به طور کامل در جریان روش بلیت فروشی می باشد و انتخابی که می کند به طور آگاهانه است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *