#


برنامه سینمایی زیر سایه «ستاره مربع»ها اجرا شد

31 ژانویه 2018 يك نظر 1791 بازدید

برنامه سینمایی زیر سایه «ستاره مربع»ها اجرا شد

برنامه سینمایی زیر سایه «ستاره مربع»ها اجرا شد

در شرایطی که کمتر از یک هفته از معرفی مهران مدیری به عنوان مجری برنامه سینمایی «هفت» در ایام جشنواره فیلم فجر می ‌گذشت، به یک باره به صورت غیررسمی اعلام شد که او از اجرای این برنامه انصراف داده و رضا رشید پور مجری توانای این روزهای تلویزیون قرار است ویژه برنامه «هفت» را در جشنواره اجرا نماید. بیشتر مردم فکر می ‌کردند که مدیری خیلی زود به دچار سرنوشت جیرانی، گبرلو و افخمی می‌ شود، ولی در ظاهر او اسیر پدیده دیگری شد.

حدوداً یک سالی از تعطیلی برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی می‌ گذرد، لیست های گوناگونی تحت عنوان مجری این برنامه  به گوش می رسید اما همه معرفی شدگان تک تک انگار به تیر غیب دچار شدند. هر قدر که با توجه به شرایط در هم پیچیده مجریان گذشته این برنامه، بتوان از شانس و اقبال خوب این چهره ‌های ناکام در اجرای برنامه یاد کرد.

«هفت» قرار بود «نود سینمایی» باشد، ولی سینما و سینماگران از یک طرف و مدیریت تلویزیون از طرفی دیگر ظرفیت چالش نداشتند. هر آنچه امروز از اسم «هفت» باقی مانده، مانند یک بچه سرراهی‌ شده است که اسپانسرها برای آن تصمیم می‌ گیرند. این دفعه اسپانسرهای از نوع «ستاره مربعی»! از این لحاظ «هفت» نه تنها مانند «نود» نشد، که بر خلاف مسیر بقیه برنامه ‌های فوتبالی تلویزیون را رفت. شاید فقط باید منتظر نماینده اسپانسر در اواسط اجراهای رشید پور باشیم که بیاید و از تماشاگران درخواست نماید تا پیامک بزنند و کد ستاره فلان مربع را وارد نمایند.

در بین رقابتی که در روزهای گذشته میان مدیری و رشیدپور وجود داشت، به گوش می رسید که مدیری به لحاظ پشتیبانی اسپانسری که به تازگی حامی ثابت او و برنامه‌ اش در شبکه نسیم تبدیل شده، برنده شد. ولی اکنون به نظر می ‌رسد مجهول‌ های تازه ای به معادله ورود پیدا کرده است. گزارش‌ های یکی دو روز گذشته بر علیه مدیری در بعضی از رسانه ‌ها و حرف ‌های سر بسته یک مدیر مسئول در دفتر هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در رابطه با «یک مجری معروف تلویزیون» که بدهکار موسسات اعتباری شده ا‌ست و هم زمانی این جریانات با تغییر مجری «هفت» می ‌تواند سر نخی از این مجهول ‌های تازه به دست بدهد.

هر چند که به نظر می آید این صحبت ها و ادعاهای سر بسته به جایی نرسد و مدیری و رشید پور در برنامه‌ های « دورهمی » و « حالا خورشید » به سر گرم کردن بینندگان باقی ‌مانده تلویزیون ادامه دهند. آن چه مشخص می باشد، شرایط مالی و کیفی برنامه‌ سازی در تلویزیون است که هر روز بیشتر به اسپانسرهای ویژه فرصت دخالت می ‌دهد.

باید رک و بی پرده بگوییم که نه مدیری و نه رشید پور گزینه‌ های خوب و مناسبی برای اجرای یک برنامه جدی سینمایی نمی باشند. هردو گزینه هر چند در مواقعی در سینما حضور داشته ‌اند ولی در تمام این سال‌ ها دغدغه‌ های دیگری داشته‌ اند و هر چند مجری های متفاوتی می باشند، در نداشتن تسلط به مسائل و شرایط واقعی و درونی سینمای کشور مشترک ‌اند. رشید پور که در تجربه گذشته «گفتگوی چالشی» خود در برابر رئیس جمهور اسیر «جسارت»های معمول شد و اکنون باید دید با اجرای «هفت» قرار است چگونه عمل کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *