#


اهدای دو سیمرغ در یک جشنواره

19 فوریه 2018 بدون نظر 1285 بازدید

اهدای دو سیمرغ در یک جشنواره

کمال تبریزی: در یک رشته جشنواره، اهدای دو سیمرغ خلاف آئین نامه است!

داوران سی و ششمین جشنواره فیلم فجر کماکان مجبورند در رابطه با آرای بحث برانگیز خود توضیح دهند و پس از رسول صدرعاملی، فرشته طائرپور و خسرو دهقان که یک مصاحبه درباره داوری کرده بودند، کمال تبریزی هم در گفت ‌و گویی در برنامه سی و پنج به بعضی سوالات مبهم جواب داده است. او با صراحت کامل می‌ گوید اهدای دو سیمرغ در یک رشته برعکس آیین نامه بوده، ولی هیئت داوران مسئول جشنواره را راضی کرده است!

تبریزی در قسمتی از مصاحبه خود با فریدون جیرانی و شیما غفاری در رابطه با نامزد شدن دو بازیگر فیلم «دارکوب» در رشته برترین بازیگر نقش اول زن این طور بیان کرده است که: «درباره بازیگر نقش اول هم به این نتیجه رسیدیم که حضور و ارتباط مهناز افشار و سارا بهرامی به صورتی است که پارتنرهای مناسبی برای هم می باشند و نمی‌ توانستیم بگوییم یک نفر نقش اول و نفر دیگری نقش دوم است، چون هر دو نقش اول بودند. خانم بهرامی منحصر به فرد کار کرد و تفاوتی هم در بازی مهناز افشار نسبت به بازی های دیگرش دیدیم. خیلی آسان به این نتیجه رسیدیم که می‌ توانیم دو بازیگر را در یک فیلم کاندیدای نقش اول نماییم. در آیین ‌نامه ‌ها امکان دارد خیلی از قواعد نگارش شده باشد، ولی فکر می‌ کنم این قواعد با حضور دبیر جشنواره و در زمانی که می ‌خواهیم، می‌ تواند تغییر نماید.»

او در ادامه گفته است: «به همین علت از داروغه ‌زاده تقاضا کردیم که برخی از جوایز مانند فیلم نامه را به حالت مشترک بدهیم و آقای داروغه ‌زاده قبول کردند دو جایزه هم‌ تراز بدهیم و به همین سبب در دو مورد این اتفاق افتاد که دو سیمرغ در یک رشته داشتیم. زمانی که جشنواره فجر این تعداد جایزه را دارد و باید به جزئیات فیلم‌ ها توجه کنیم، مشکلی ندارد که این اتفاق بیفتد و جایزه مشترکی ندهیم.»

زمانی که از این کارگردان سینما پرسیدیم که آیا این کار بر خلاف آیین نامه نمی باشد، به این صورت پاسخ داده است: «این کاملا بر خلاف آیین ‌نامه می باشد، ولی نمی ‌توانستیم تصمیم بگیریم، به این ترتیب دبیر را راضی کردیم تا در حق فیلم‌ ها کوتاهی نکرده باشیم.»

تبریزی در قسمت دیگر این مصاحبه در جواب به این سوال که آیا پیش بینی نمی‌ شد اهدای دو سیمرغ در رشته‌ های برترین فیلم نامه و کارگردانی حاشیه ساز می ‌شود، پاسخ داده است: «می ‌دانستیم که جایزه دادن به دو نفر باعث حاشیه می گردد ولی وجدانمان را در حاکم کردیم. حس کردیم که حق‌ کشی می‌ شود اگر در فیلم نامه و کارگردانی دو جایزه ندهیم. اهمیتی ندارد که چه چیزهایی به ما می ‌گفتند ولی به خاطر این که حق ‌کشی روی ندهد و توانسته باشیم که این دو نفر را به لحاظ بحث رأی‌ گیری کاندیدا کنیم.»

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *