#


پیشبرد اهداف دانشمندان در ساخت فیلم

اشترن
23 آوریل 2017 بدون نظر 1003 بازدید

پیشبرد اهداف دانشمندان در ساخت فیلم

پیشبرد اهداف دانشمندان در ساخت فیلم و مختصری از ساخت عکس های متحرک

اهداف دانشمندان در ساخت فیلم به واسطه ی اختراعات ، به هر حال از وقتی پیتر مارک راجب (گنجینه لغات او مشهور است) فرضیه خود را درباره دوام تصویر و رابطه ان با اشیاء متحرک منتشر کرد. 1824 میلادی پیشرفت به سوی عکسهای متحرک و برگرداندن انها روی پرده سریع ومستقیم شد.
تقریبا بلافاصله دانشمندان تمام دنیا فرضیه او را به ازمایش گذاشتند. وسایلی که به کار بردند شاید بیشتر به اسباب بازی بچه ها شباهت داشت. این وسایل عبارت بودند از صفحات و سکه های گردان دفترچه ای پر از تصویر که صفحات ان را به سرعت با شست ورق می زدند و غیره .

به حقیقت پیوستن حرف های مارک راجب

ولی همه به سرعت صحت مفهوم گفته راجت را تایید کردند که چشم انسان به علت خاصیت مرموزی تصاویر را به اندازه جزیی از ثانیه بیش از مدت واقعی ظهور اشیاء حفظ می کند. زندگی سراسر دستگاه صنعت سینما بستگی به همین خاصیت چشم دارد.

عکس های متحرک

در اصل عکس متحرک از یک ردیف عکسهای ثابت تشکیل شده است که روی نوار طویل سلولوئیدی معمولا به عرض شانزده یا سی وپنج میلیمتر چاپ شده اند. هر کدام از این عکسها لحظه ای روی پرده سفید می افتد و به سرعت می گذرد و جای خود را به عکس دیگری می دهد.

سرعت حرکت و تعویض عکسها

سرعت حرکت و تعویض این عکسها چه مثل زمان فیلم صامت 16 عکس در ثانیه باشد وچه مانند امروز 24 عکس در ثانیه به اندازه کافی مراحل گوناگون یک حرکت را چنان نشان می دهد که چشم بتواند رابطه میان یک عکس و عکس پس از ان را برقرار سازد و تصور حرکت مداوم به بیندنده بدهد.

برگرفته از کتاب تاریخ سینما نویسنده:ارتور نایت ، ترجمه:نجف دریا بندری

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *