#


نقش ادیسون در سینما

نقش ادیسون در سینما
23 آوریل 2017 بدون نظر 2171 بازدید

نقش ادیسون در سینما

نقش ادیسون در سینما و فعالیت های دیگر افراد در پیشبرد اهداف

ادیسون در سال 1888 پس از ده سال تجربه دستگاهی به نام فونوگراف ساخت که صدا را روی استوانه های مومی ضبط می کرد و پس می داد. ادیسون عکسهای متحرک مایبریج را دیده بود و شاید فکر ترکیب تصاویر متحرک با صدا، حتی قبل از اینکه فونو گراف کامل در دسترس عموم گذارد شود، به خاطر وی رسیده باشد.

اولین تلاش های ایشان در این زمینه

در واقع اولین کوشش او در این زمینه این بود که نواری از عکسهای کوچک را به طور مارپیچ به دور همان استوانه ضبط صدا بپیچد. وی معتقد بود که “همه چیز باید از یک سوراخ بیرون اید” .اما چون این نقشه عملی نشد. ان را به دیکسون داد.
همراه این نقشه “پایه” فیلم تازه ای بودکه جورج ایسمن ساخته بود وان نواری بود نازک ولی محکم از سلولوئید شفاف و نرم که سطح ان را با محلول عکاسی اندوده بودند. در ماه اوت 1889 “فیلم” پدید امد .

تلاش ها و موفقیت های دیکسون

دیکسون بود که مشکل فنی حرکت فیلم را در درون دوربین حل کرد، و اختراع فیلمهای سوراخدار که هنوز هم در دوربینهای فیلمبرداری به کار میرود. ازاوست دیکسون حتی موفق شد که عکسها را با بافونو گراف همراه کند، و در 6 اکتبر 1889 کینتوسکوپ را با فیلم کوتاهی که خودش در ان دیده می شد و سخن می گفت و ادیسون نشان داد. بدین ترتیب دستگاهی که نمونه واقعی سینما بود نقطه شروع فیلم ناطق نیز بود.

شهر فرنگی

اما نخستین کوششهای ادیسون برای “تاباندن” عکسهای متحرک نبود. “فونوگراف ” او که با انداختن در سوراخ ان به کار میافتد توفیق قابل ملاحظه ای نصیب او ساخته بود وبنابراین عقیده داشت که دستگاهی شبیه ان با یک سکه فیلمی را بتوان در ان تماشاکرد. در امد ثابتی خواهد داشت . اینتوسکوپ “شهر فرنگی”

برگرفته از کتاب تاریخ سینما نویسنده:ارتور نایت ، ترجمه:نجف دریا بندری

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *