#


مثلث خلق فیلم و سه گوشه اصلی آن

فلاهرتی
22 آوریل 2017 بدون نظر 1345 بازدید

مثلث خلق فیلم و سه گوشه اصلی آن

مثلث خلق فیلم و سه گوشه اصلی آن چه کسانی هستند؟

مثلث خلق فیلم ، Front Office یعنی تمام کسانی که با جنبه های مالی سینما سرو کار دارند. از تهیه کنندگان گرفته تا رزیسور و حتی مدیر سینما. پس مخترع و هنرمند و تاجر سه گوشه اصلی مثلث خلق فیلم را تشکیل می دهند.
هیچکدام از آنها نمی توانند بدون سایرین کار کنند، ودر ضمن هیچیک بدون وجود آن توده عظیمی از مردم که موقتا در صندلیهای لژ و بالکن سینما به عنوان “تماشاگران” فراهم می ایند، تمی توانند به کار خود ادامه دهند.
درسینما بیش از هر هنری هنرمند باید گوش به زنگ عکس العمل مخاطبان خود باشد، چون تماشاگرانند که به شرکتهای فیلمبرداری صداها هزار یا میلیونها دلاری را که خرج هر یک از محصولات خود می کنند می پردازند.

ساخت فیلم های مردم پسند

هنرمندان باید فیلمهای بسازد که برای توده بی شمار مردم سرگرم کننده و با معنی واز لحاظ شکل و مضمون قابل درک وبه معنای اصلی کلمه “مردم پسند” باشد، ولی میان “مردم پسندی” و مفهوم “پسند عامیانه” فرق بسیار است شاید نتوان مثل ادولف زوکرAdohph Zukor گفت: “تماشاگر هرگز اشتباه نمی کند” ولی تماشاگران در موارد مختلف از قبیل شناختن پیشرفتهای هنری گریفیث وکشف شخصیتهای بزرگ در میان بازیگران سینما و طرد فیلمهای ظاهرا “هنری” و قلابی چندان حق داشته اندکه نمی توان سهم انها را در ترقی سینما نادیده گرفت.

ختم فیلم های ناطق

استقبال مردم از فیلم ناطق بود که در سال 1929 به دوره ی فیلمهای صامت خاتمه داد. وامروزه پذیرش سینه راما و سینما سکوپ از طرف توده مردم به احتمال قوی تاچند پرده پهن را انتخاب کنیم، و سازندگان فیلم باز این نوع فیلمها را چندان خواهد ساخت که نیرو و مهارت و ظرافت انما را به هیجان اورد.

 

برگرفته از کتاب تاریخ سینما نویسنده:ارتور نایت ، ترجمه:نجف دریا بندری

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *