#


فیلم های کمدی از جشنواره فیلم فجر فرار می کنند

30 دسامبر 2017 يك نظر 1457 بازدید

فیلم های کمدی از جشنواره فیلم فجر فرار می کنند

فیلم های کمدی از جشنواره فیلم فجر فرار می کنند

بعد از اینکه کارگردان و تهیه کننده فیلم سینمایی “لس آنجلس- تهران” تینا پاکروان اعلام کرد که این فیلم کمدی که ساخته است را به جشنواره فیلم فجر نمی فرستد، امروز کارگردان فیلم کمدی “هزارپا” ابوالحسن داوودی نیز اعلام کرد که آخرین فیلمی که ساخته است را به جشنواره سی و ششم فیلم فجر ارسال نخواهد کرد تا این فیلم مستقیما و در اکران عمومی برای مخاطبان نشان داده شود. همچنین داوودی تاکید کرده است که فیلم سینمایی “هزارپا” برای اکران نوروزی یک فیلم بسیار مناسب و خوب می باشد.

کارگردان فیلم کمدی “هزارپا”، ابوالحسن داوودی در مورد وضعیت این فیلم گفته است: در مورد فیلم “هزارپا” تصمیم گرفته ایم که در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا نکند و به شکل مستقیم برای مخاطبان به نمایش گذاشته شود و تمام افراد در اکران عمومی به تماشای این فیلم بپردازند. این تصمیم را امروز و پیش از برپایی جشنواره نگرفته ایم. بلکه چند وقتی است که به این نتیجه رسیده ایم. دلیلی که این تصمیم گرفته شده است نیز کاملا مشخص می باشد. جشنواره فیلم فجر با تمام خوبی هایی که دارد می تواند کمک خوبی برای تعداد زیادی از فیلم ها باشد و در مورد برخی از فیلم ها این مسئله به طور کامل برعکس می باشد.

وی در ادامه افزود: مطمئناً جشنواره فجر می تواند گام مهمی برای دیده شدن یک فیلم باشد. البته برخی از فیلم ها نیز اگر در این جشنواره حضور پیدا کنند باعث می شود که به نتایج نامطلوبی برسند. من به شخصه در طی مدت این چند سال روال برگزاری جشنواره را از نزدیک شاهد و در جریان بوده ام. باز هم این مسئله را تاکید می کنم که جشنواره فجر می تواند برای برخی از فیلم ها موقعیت های مناسب و مهمی را فراهم کند. ولی تعدادی از فیلم با حضور در این جشنواره به طور کل نابود می شوند.

موردهایی هم بوده است که در نوع خود بسیار جالب بوده است. یعنی برخی از فیلم ها بدون اینکه دلیلی داشته باشند و یا بدون اطلاع برگزار کنندگان جشنواره حریفان تازه ای پیدا می کنند و برای آن فیلم ویژه فضای نامطلوبی را ایجاد می کنند. به عنوان مثال می توان به فیلم “زادبوم” اشاره کرد که قربانی اینگونه فضا و تصمیمات شده است. این فیلم هشت سال پیش در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرد و حتی به آن جایزه ای هم اهدا کردند ولی همان نمایشی که در این جشنواره داشت باعث منهدم شدن آن شد.

کارگردان فیلم کمدی “هزارپا” در مورد شرکت نکردن این فیلم در این دوره از جشنواره فجر گفته است: در هر صورت این تجربه برای من کافی بوده است. البته این تصمیم را بدون اینکه بخواهم  بیانیه ای را ارسال کنم و یا مخالفتی با این جشنواره داشته باشم از پیش گرفته بودم و این فیلم در این دوره از جشنواره فجر حضور نخواهد داشت. البته آقای داروغه زاده با من تماس گرفتند و خواستند که این فیلم در جشنواره حضور پیدا کند. ولی من دلایلی که داشته ام را به وی ابلاغ کردم و فکر می کنم که او هم این دلایل را پذیرفته باشد. در هر صورت این حضور نداشتن دلیل های مختلفی دارد.

بخش کوچکی از حضور نداشتن مربوط به ژانر، زمان و چند مورد دیگر می باشد. ولی مهم ترین دلیلی که وجود دارد تجربه ای است که کسب کرده ام و تمایلی ندارم که بار دیگر تجربه تلخی داشته باشم. بر این اعتقادم که این فیلم باید راه طبیعی خودش را سپری کند و تمام مراحل قانونی که در پیش دارد را طی کند و فقط یک متولی برای نمایش و عرضه داشته باشد.

ابولحسن داوودی در مورد اکران این فیلم در ایام نوروز گفته است: اگر این فیلم تا ایام نوروز آماده شود احتمال دارد که در ایام نوروز اکران شود. ولی له خاطر وضعیت خاصی که این فیلم دارد که در آینده در مورد صحبت خواهیم کرد بهتر است که اکران آن بسیار مخصوص و ویژه باشد. ولی فیلم کمدی “هزارپا” برای اکران ایام نوروز بسیار مناسب می باشد.

بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش می کنند عبارتند از: رضا عطاران، جواد عزتی، مهران احمدی، سعید امیرسلیمانی، امید روحانی، امیرمهدی ژوله، حسین سلیمانی، علی عامل هاشمی، نعیمه نظام دوست، ارشا اقدسی، حمیدرضا فلاحی، سارا بهرامی، لاله اسکندری، شهره لرستانی، سپند امیرسلیمانی، سینا رازانی، محمد نادری، علی صالحی، بهرام ابراهیمی، شهین تسلیمی و…

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *