#


عدم نمایش فیلم های مجوزدار، داد کانون کارگردانان را درآورد

کانون کارگردانان
17 ژوئن 2017 بدون نظر 1127 بازدید

عدم نمایش فیلم های مجوزدار، داد کانون کارگردانان را درآورد

عدم نمایش فیلم های مجوزدار، داد کانون کارگردانان را درآورد

به گزارش از من بپرس، کانون کارگردانان سینماى ایران نیز به جمع اعتراض کنندگان به عملکرد حوزه هنری در خصوص عدم اکران فیلم های دارای مجوز پیوست.

در خبری که امروز منتشر شده، کانون کارگردانان خانه سینما با انتشار یک بیانیه‌ به عملکرد حوزه هنری در خصوص عدم اکران فیلم ‌هایی پرداخت که دارای مجوز رسمی نمایش عمومی هستند.

متن این بیانیه اعتراضی کانون کارگردانان که در اختیار خبرگزاری ایلنا قرار گرفته، بدین گونه است:

کانون کارگردانان سینماى ایران با اعتراض پی در پی خود به تحریم نمایش فیلم ‌هاى داراى پروانه نمایش از سوى حوزه هنرى، مصرانه از این نهاد مى ‌خواهد که درخصوص معیارهاى ارزشی ‌اش براى نمایش یا عدم نمایش فیلم‌ ها در سالن ‌هاى تحت اختیار خود توضیح واضحى بدهد.

چرا که پس از اعتراض‌ هاى مکرر و گفت و گوهاى حضورى با مسئولان این نهاد همچنان فیلم سازان از این برخورد خصمانه با شمارى از تولیدات سینماى ایران دچار ناباورى و ابهامند و این روش را در گفت و گوها و بیانیه‌ هاى خود از سوى نهادى که باید حامى سینماى ایران باشد، مخرب دانسته و آن را غیر قابل قبول مى ‌دانند.

برخورد و عدم نمایش فیلم ‌هایى که پس از گذشتن از هفت خوان ممیزى، پروانه نمایش دریافت مى ‌کنند، آن هم با توجه به فیلم‌ هاى مشابهى که نمایش مى ‌دهید، تنها نشانه آن است که ضوابطى در کار نیست و تنها سلیقه و رابطه براى نمایش فیلم ‌ها در سینماهاى حوزه کارساز است و این مهم را هر وجدان بى‌ طرفى تأیید مى ‌کند.

در جلسه ‌اى حضورى ادعا کردید که حوزه و امکاناتش دولتى نیست و مردمى و بیت‌ المال است، آیا این امر مجوزى است که با نادیده گرفتن پروانه نمایش فیلم ‌ها به قانون و مردم و سینماگرانى که پشت شان به جایى بند نیست، پشت کنید؟

کانون کارگردانان این روش را به صلاح سینماى ایران و حوزه هنرى نمی ‌داند و بر این باور است که تکرار این وضعیت به نادیده گرفتن بیش از پیش مجوزهاى قانونى از سوى دیگران و گسترش قاچاق و ممیزى مى ‌انجامد و بسترساز جریانى می ‌شود که قانون ستیزند و همواره در فکر گرفتن ماهى از آب گل آلود.

کانون کارگردانان خانه سینما

گفتنی است که در روزهای اخیر حوزه هنری از نمایش فیلم مادر قلب اتمی در سالن های متعلق به این نهاد خودداری کرده است.

مادر قلب اتمی پس از چند سال توقیف، توانست مجوز اکران بگیرد، اما حوزه هنری با اقدام غیر قانونی خود دوباره آن را به نوعی محاق برده است.

تهیه کننده این فیلم نیز چندی پیش در نامه ای سرگشاده به این سیاست حوزه هنری اعتراض کرده بود که البته به جایی نرسید.

این در حالی است که یکدست نبودن سیاست های سینمایی در حوزه های نظر و عمل، به اولین جایی که ضرر می زند، خود سینماست. در سینمایی که با همه نوع رقیب و کاستی و دست انداز رو به روست، وجود یک چنین سیاست هایی، آن هم از طرف حوزه هنری که بیشترین تعداد سالن های را در دست دارد، نوعی بی انصافی است.

به همین دلیل نیاز هست که در این چنین مواقعی مسئولان وزارت ارشاد دخالت کرده و غائله را به نحوی که حق فیلم ها ضایع نشود، فیصله بدهند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *