#


سرمایه گذاری اروپایی ها در فیلم اصغر فرهادی؛ سرمایه گذاری ایرانی ها در یک فیلم ترکیه ای!

بیوگرافی اصغر فرهادی
28 ژوئن 2017 بدون نظر 1965 بازدید

سرمایه گذاری اروپایی ها در فیلم اصغر فرهادی؛ سرمایه گذاری ایرانی ها در یک فیلم ترکیه ای!

سرمایه گذاری اروپایی ها در فیلم اصغر فرهادی؛ سرمایه گذاری ایرانی ها در یک فیلم ترکیه ای!

به گزارش از من بپرس، اروپایی ها بیش از 7 میلیون یورو برای مشارکت در ساخت چند فیلم اختصاص داده اند که شامل فیلم جدید اصغر فرهادی نیز می شود.

این سرمایه گذاری از طرف شورای سینمای اروپا انجام می شود که در تولید و پخش و توزیع سینمای اروپا فعال است.

گفته شده مبلغ اختصاص یافته کمی بیش از 7 میلیون یوروست که قرار است در تولید 27 فیلم به کار گرفته شود.

در رسانه ها آمده که از این بودجه ۳۱ درصد طرف حمایت از فیلم سازان زن خواهد شد. در این بین نام زنان سینماگری چون بردیکت ارلینگسون، کلارا فان خول و ناتالیا مرکولووا به عنوان گزینه های اصلی حمایت مالی دیده می شود.

علاوه بر این موارد، فیلم تا کنون بدون عنوان اصغر فرهادی نیز یکی از اصلی ترین این پروژه هاست که در اسپانیا فیلمبرداری خواهد شد. این فیلم را سه کشور فرانسه، اسپانیا و ایتالیا به طور مشترک تهیه می کنند و گفته می شود بودجه ای بین 12 تا 13 میلیون دلار برای آن در نظر گرفته شده است.

گفتنی است که این دومین فیلم اصغر فرهادی با حضور بازیگران بین المللی خواهد بود. در این فیلم خاویر باردم که در بین مخاطبان ایرانی با فیلم جایی برای کهنه کارها نیست اثر برادران کوئن شناخته می شود، پنه لوپه کروز، همسر باردم و بازیگر فیلم هایی چون آسمان وانیلی و همچنین ریکاردو دارین، ستاره آرژانتینی با فرهادی همکاری دارند.

فیلم گذشته که پیش از فروشنده ساخته شده بود، دیگر فیلم فرهادی با بازیگران خارجی است. گذشته در فرانسه فیلمبرداری شده بود و از حضور بازیگران مشهور سینمای فرانسه، برنیس بژو و طاهر رحیم در کنار علی مصفا سود می برد.

در خبری دیگر اعلام شده که ایرانی ها در یک پروژه سینمایی در ترکیه سرمایه گذاری خواهند کرد.

این فیلم را محمدعلی ارسلان کارگردانی می کند و عنوان آن «تنها امید است که می ماند» است. عنوانی که مخاطب را یاد یکی از قسمت های مجموعه کلید اسرار می اندازد که از قضا آن هم با سرمایه ایرانی ها ساخته شده بود!!

گفته شده این فیلم ملودرامی تراژیک بر بستر اوضاع اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ترکیه است. فیلم نامه این فیلم اقتباسی از یک داستان از نویسنده نه چندان سرشناس ترک، محمود جوهر است. جوهر به عنوان بازیگر نیز در فیلم حضور دارد.

در میان عوامل این فیلم نام دو ایرانی نیز به چشم می خورد؛ شاهرخ بحرالعلومی که سمت مشاور کارگردان را در این پروژه بر عهده دارد و همچنین الناز فرزادمهر که به عنوان مشاور هنری طراحی صحنه و لباس فعالیت می کند.

پرشیا فیلم پخش کننده «تنها امید است که می ماند» از اکران آن در آمریکای شمالی خبر داده است که البته هنوز تاریخ آن مشخص نیست.

گفتنی است سینمای ترکیه و ایران از سال های پیش از انقلاب با یکدیگر همکاری داشته اند. برای مثال فخرالدین بازیگر سرشناس سینمای ترکیه در چند فیلم ایرانی حضور پیدا کرد و بعضاً برخی از فیلم های ایرانی در ترکیه و با مشارکت آنها ساخته می شد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *