#


سخنان شهرام مکری در مورد فیلم سینمایی «هجوم»

27 فوریه 2018 بدون نظر 1477 بازدید

سخنان شهرام مکری در مورد فیلم سینمایی «هجوم»

شهرام مکری: فیلم سینمایی «هجوم» در مورد همجنسگرایی نیست

فیلم سینمایی «هجوم» که کارگردانی آن را شهرام مکری بر عهده دارد در روز آخر جشنواره فیلم استانبول به نمایش درآمد و نوری بیلگه ‌جیلان یکی از کارگردانان معروف ترکیه همراه با بازیگران و تهیه ‌کننده فیلم سینمایی «روزی روزگاری در آناتولیا» جزو تماشاگران این فیلم بودند. شهرام مکری در نشست پس از اکران فیلم در خصوص حاشیه ‌های اخیری که پس از نامزد شدن فیلم در جوایز تدی به وجود آمد صحبت کرد.

کارگردان فیلم «هجوم» پیش از اکران فیلم با توجه به حضور این کارگردان در سالن گفت: «نوری بیگله‌ جیلان در بین علاقه مندان سینما در ایران دارای رتبه ویژه ‌ای می باشد و من از علاقه مندان واقعی سینمای جیلان هستم.» وی اکران فیلم سینمایی «هجوم» در جشنواره استانبول را به این کارگردان مطرح ترکیه اهدا کرد.

پس از اکران فیلم سینمایی «هجوم» کارگردان در جلسه پرسش و پاسخ با حضور تماشاگران شرکت کرد. بسیاری از سوالاتی که در جلسه پرسیده شد در مورد ایده اجرایی فیلم بوده است. علاوه بر این شهرام مکری در پاسخ به پرسش یکی از تماشاگران ایرانی که درسالن حضور داشت و از وی در مورد حواشی پیش آمده در خصوص جشنواره برلین پرسید، بیان کرد: «مطمئناً اکنون که شما نیز که فیلم را تماشا کرده اید مانند من بر این اعتقاد هستید که این فیلم در مورد همجنسگرایی نمی باشد. فیلم سینمایی «هجوم» فیلمی در خصوص سینما و راه های بیانی در آن می باشد. مبحث مطرح شده در خصوص جنسیت آن طور که از نظر بعضی از افراد احتمال دارد به همجنسگرایی بپردازد از نظر من که سازنده این فیلم هستم در خصوص موضوع  انتخاب می باشد. ما در سنت نمایشی ایرانی بازیگران مرد پوش و زن پوش بسیاری داشتیم و این در فرهنگ و یا ادبیات ما به معنی همجنسگرایی نمی باشد. از سوی دیگر ما نمی ‌توانیم از اظهار نظر متعدد مخاطبان فرهنگ‌ های دیگر در مورد فیلم ‌مان جلوگیری کنیم.»

وی علاوه بر این تاکید کرد: «کاندیداتوری فیلم در هیچ کدام از بخش ها از هیچ جشنواره ای با هماهنگی سازندگان یک فیلم رخ نمی دهد.»

این کارگردان در خصوص این که آیا ترسی از توقف اکران  فیلمش درایران ندارد نیز توضیح داد: «فیلم سینمایی «هجوم» با سپری کردن همه ی مراحل قانونی تولید شده است و در ایران با وجود اختلاف نظرهای فراوان همه به قانون اهمیت می‌ دهند. این فقط یک بحث سینمایی بین کارشناسان این حوزه می باشد.»

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *