#


ستاره دار شدن فیلم سینمایی “عصبانی نیستم”؛ فیلمی در مورد دانشجویان ستاره دار

28 دسامبر 2017 2 نظر 2473 بازدید

ستاره دار شدن فیلم سینمایی “عصبانی نیستم”؛ فیلمی در مورد دانشجویان ستاره دار

ستاره دار شدن فیلم سینمایی “عصبانی نیستم”؛ فیلمی در مورد دانشجویان ستاره دار

فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» که رضا درمیشیان کارگردانی آن را برعهده دارد تا به امروز پنج مجوز اکران به دست آورده است، ولی چندمین باری است که آن را از نوبت اکران به بیرون کشیده اند و هنوز در بلاتکلیفی به سر می برد. نماینده تهران آقای احمد مازنی در مجلس ایران در روز سوم دی از وزارت ارشاد در مورد این مسئله توضیح خواسته است و و می گوید که این وزارت خانه باید توضیحاتی را در مورد بلاتکلیفی این فیلم سینمایی به ما بدهد.

فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» با حواشی و درگیری های زیادی که داشته است در سی و دومین جشنواره فیلم فجر اکران شد، ولی بعد از اینکه چند بار نوبت مجوز اکران را دریافت کرد همچنان در سینماهای کشور به نمایش گذاشته نشده است. نوید محمد زاده که در حال حاضر به عنوان یکی از پرکارترین بازیگر در سینما و تئاتر ایران به حساب می آید با حضوری که در این فیلم داشته است به شهرت دست پیدا کرد و توانست سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مردا را دریافت کند.

علاوه بر این باران کوثری برای بازی در این فیلم نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شده است، همچنین نظام الدین کیایی نامزد بهترین صدابرداری، امیر سحر خیز و کامران سحر خیز نامزد دریافت سیمرغ بهترین جلوه های ویژه، هایده صفی یاری نامزد بهترین تدوین و محمدرضا دلپاک نامزد بهترین صداگذاری در این دوره از جشنواره شده اند.

روز 27آذر ماه96 شورای صنفی نمایش خبر داد که فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» رضا درمیشیان در زمان نامعلومی اکران خواهد شد. با وجود اینکه همین شورا چندی قبل اعلام کرده بود که در روز 29آذر96 این فیلم را اکران خواهند کرد. سخنگوی شورای صنفی نمایش که تقریبا یک هفته پیش اکران این فیلم سینمایی را تایید کرده بود بیان کرد که فیلم سینمایی “عصبانی نیستم” به خاطر انبوهی از فیلم های در حال نمایش فعلا به نمایش گذاشته نمی شود.

نماینده اصولگرای مجلی آقای نصرالله پژمان فر مدتی پیش به نقل از عباس صالحی وزیر ارشاد گفته است که این فیلم سینمایی اکران نخواهد شد. فردای همان روز وزیر ارشاد این مسئله را تکذیب کرد و گفت که سیاست وزیر در مورد نمایش و مجوزها، اعتماد و اتکا به شورای تخصصی می باشد و به گونه ی موردی وارد نمی شود.

پس از آن بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق توسط نامه ای هشداری را به وزرات ارشاد داد و در آن نامه گفته اند که اگر این فیلم را اکران کنید سیلی خواهید خورد. به همین دلیل این تهدید باعث شده است که این فیلم در زمان تعیین شده اکران نشود. این فیلم داستان ستاره دار شدن برخی از دانشجویان ایرانی را روایت می کند که در سال های رئیس جمهوری محمود احمدی نژاد و در زمان بعد از انتخاب مورد بحث سال1388 می باشد.

مسئله “ستاره‌دار” شدن تعدادی از دانشجویان و باز ماندن آن ها از ادامه تحصیل در این ایام به خاطر بازگویی جدید وزیر علوم مسئله داغ گفتگو محفل های اجتماعی و سیاسی می باشد.

روز شنبه ۲۵آذر ماه، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران، آقای منصور غلامی، بیان کرده بود که در ایران هیچ دانشجوی ستاره دار سیاسی ای وجود ندارد و مسئله بسیاری از این دانشجویان مشکل پرونده آن ها می باشد.

“شرایط و حال خوبی ندارم ولی عصبانی نیستم”

کارگردان این فیلم سینمایی، آقای رضا درمیشیان در صفحه اینستاگرام خود گفته است که “عصبانی نیستم، ولی بیش از اندازه ناامید، ناامید، ناامید، دلسرد، غمگین، تنها، تنها، تنهاتر، تلخ، تلخ تر و افسرده می باشم. من عصبانی نیستم، ولی با اشک آن را نوشتم، همراه با اشک ساختم و با اشک تمام اتفاقاتی که افتاد را شاهد هستم. چندین بار در شوراهای گوناگون بررسی شده است، پنج پروانه نمایش دریاف کرده و اکران آن در شورای صنفی سه بار ثبت تاریخی شده است، بالا و پایین رفتن های گوناگون و…

وی در ادامه افزود: من به عنوان کارگردان و تهیه کننده این فیلم باید بگویم که هرگز از نمایش آن انصراف نداده ام و تمام اظهاراتی که از طرف من می شود را تکذیب می کنم و هنوز برای اکران فیلم عصبانی نیستم پی گیر می باشم. با اینکه فیلمم خیلی راحت ذبح و قربانی می شود ولی عصبانی نیستم، چرا که سازنده اش در هیچ اردوگاه سیاسی قرار ندارد و بدون هیچ پشتوانه ای می باشد.

اینطور که به ظاهر نشان می دهد تهیه کنند این فیلم آقای درمیشیان هنوز منتظر این است که فیلمش بعد از چهار سال وارد سالن های سینما شود.

طبق شواهدی که به دست آمده است نشان می دهد که طرفداران حکومت اکران فیلم عصبانی نیستم با نزدیک شدن به سالگرد تظاهرات نهم دی ماه را پرمفهوم دانسته و با آن اختلاف پیدا کردند.

وزیر ارشاد دولت محمود احمدی نژاد آقای محمد حسینی مدتی قبل گفته بود که فیلم عصبانی نیستم به طور کلی بدون هیچ مجوزی تولید شده است، ولی آقای درمیشیان نسبت به ادعایی که آقای حسینی داشته است عکس العملی نشان داد و پروانه ساخت فیلمش را به انتشار گذاشت.

کمیسیون فرهنگی مجلس نهم شدیدا با نمایش این فیلم مخالفت کرده بود. رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نهم آقای احمد سالک در نامه ای که به وزیر ارشاد وقت ارسال کرده از وی درخواست کرد تا مجوز اکران را به هشت فیلم سینمایی از جمله “عصبانی نیستم” ندهد. بر اساس گفته ی آقای سالک کمیسیون فرهنگی مجلس نمی تواند شاهد توسعه “علیه ارزش ها به سبک دشن در کشور باشد” و “ما تا زمانی که هستیم اجازه نمی دهیم که این اتفاقات و جریان ها به وقوع بپیوندد.”

ولی این طور که به نظر می رسد طبق تغییری که در بافت مجلس دهم صورت گرفته است کمیسون فرهنگی مجلس کنونی بیش از اینکه اکران این فیلم را پی گیری کند در پی مشخص کردن تکلیف شرایط نمایش این فیلم می باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *