#


تولید سریال تاج هزینه بیشتری دارد و یا ملکه واقعی؟

28 دسامبر 2017 2 نظر 4387 بازدید

تولید سریال تاج هزینه بیشتری دارد و یا ملکه واقعی؟

تولید سریال تاج هزینه بیشتری دارد و یا ملکه واقعی؟

جدیدا شرکت نت فیلکس سری دوم از مجموعه تلویزیونی تاج (The Crown) را در اختیار مخاطبان خود قرار داده است که نمایشنامه ای تاریخی در مورد خانواده سلطنتی بریتانیا می باشد که بسیار پر هزینه بوده است.

طبق گزارشی که به دست آمده است گفته شده بود که اولین سری این سریال حدود 130میلیون دلار هزینه داشته است. ولی سازنده این فیلم به نام پیتر مورگن گفته است که مبلغی که گفته اند نزدیک به هزینه دو سری این سریال می باشد.

در هر حال هزینه ی بین 6.5تا 13میلیون دلار برای ساخت یک ساعت از این فیلم مبلغ بسیار  زیادی می باشد. ولی آیا هزینه ای که برای به نمایش در آوردن دوره سلطنت ملک الیزابت دوم کرده اند نسبت به خرجی که ملکه برای بریتانیا کرده است بیشتر می باشد؟

به این مورد و بعضی از موارد دیگری که در صحنه نمایش پرخرج تر از جهان واقعی آن بوده است را نگاهی می اندازیم.

ملکه بریتانیا در مقایسه با ‘تاج’

پس از این که نمایندگان پارلمان بریتانیا رای شان را به بیشتر شدن “پرداخت سالانه سلطنتی” دادند ، قرار است که بودجه کار های ملکه بیشتر شود. ملکه بریتانیا می خواهد که تقریبا 110میلیون دلار در سال 2018-2019 دریافت کند. این هزینه برابر است با تقریبا 1.67دلار برای هر بریتانیایی.

طبق گزارشی که روزنامه بریتانیایی انجام داده است گفته شده که هزینه دیدارها، تامین امنیت خانواده سلطنتی ، تلگراف و مراسم جزء بودجه ” پرداخت” سلطنتی به حساب نخواهد آمد. به همین دلیل هزینه واقعی که دستگاه سلطنت برای این کشور می باشد تقریبا چهارصد میلیون دلار است.

با توجه به این مسئله ، این طور که به نظر می رسد هزینه واقعی ملکه و خانواده وی نسبت به نمونه های پرزرق و برق تلویزیونی آن ها بیشتر می باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *