#


افتتاح کن توسط اصغر فرهادی+ دیگر اخبار روز افتتاحیه

جشنواره کن
17 می 2017 بدون نظر 1675 بازدید

افتتاح کن توسط اصغر فرهادی+ دیگر اخبار روز افتتاحیه

افتتاح کن توسط اصغر فرهادی+ دیگر اخبار روز افتتاحیه

به گزارش از من بپرس، اصغر فرهادی کارگردان ایرانی برنده دو جایزه اسکار و یک نخل طلا، هفتادمین دوره جشنواره کن را افتتاح کرد.

هفتادمین دوره این جشنواره، که مهم ترین در نوع خود است، از تاریخ ۱۷ تا ۲۸ می  برابر  ۲۸ اردیبهشت تا ۷ خرداد ماه برگزار می ‌شود.

سخنران مراسم افتتاحیه این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم کن که امروز ۲۷ اردیبهشت برگزار می شود، اصغر فرهادی بود که پارسال با فیلم فروشنده در این جشنواره حضور داشت.

در آن دوره فرهادی نتوانست نخل طلای بهترین فیلم را کسب کند؛ اما با دریافت نخل طلای بهترین فیلم نامه مهم ترین افتخار ایران در این جشنواره را بعد از نخل طلای عباس کیارستمی رقم زد.

همچنین گفته شده اکساندر ماله گی دیگر تهیه کننده فیلم فروشنده، جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی را که به این فیلم تعلق گرفت به فرهادی داده است. علت این کار تصمیم فرهادی برای حاضر نشدن در جشنواره اسکار بود.

لازم به یادآوری است که این تصمیم فرهادی در پی صدور قانون منع ورود اتباع هفت کشور از جمله ایران به آمریکا اتخاذ شد که توسط دونالد ترامپ امضا شده بود.

دیگر اخبار روز افتتاحیه کن

در این دوره از جشنواره کن، ۴۹ فیلم از ۲۹ کشور حضور دارند که از این میان ۹ فیلم به عنوان فیلم اول محسوب می شوند.

نکته جالب توجه دیگر حضور ۱۲ کارگردان زن در بخش های مختلف کن امسال است. معروف ترین این فیلم سازان زن سوفیا کاپولاست که به همراه دو تن دیگر از آنها در بخش اصلی و برای دریافت نخل طلا به رقابت می پردازند.

 

مونیکا بلوچی در در محل برگزاری افتتاحیه جشنواره حاضر بود که باعث جلب توجه عکاسان و خبرنگاران شده بود.

 

فیلم افتتاحیه این دوره اشباح اسماعیل به کارگردانی آرنود سپلشن و بازی ماریون کوتیار بود که خبرها از برخورد سرد منتقدان با آن حکایت دارد.

آرنولد سپلشن در دوره گذشته کن به عنوان داور حضور داشت.

برچسب ها برچسب‌ها:, ,
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *