#


استقبال از فیلم «کلنزمن سیاه» در جشنواره کن با 6 دقیقه تشویق ایستاده

16 می 2018 بدون نظر 1339 بازدید

استقبال از فیلم «کلنزمن سیاه» در جشنواره کن با 6 دقیقه تشویق ایستاده

حاضران از فیلم «کلنزمن سیاه» در جشنواره کن استقبال کردند

نخستین اکران فیلم «کلَنزمن سیاه» ساخته اسپایک لی در جشنواره کن با شش دقیقه تشویق ایستاده مخاصبان حاضر در سالن لومیر جشنواره همراه شد.

فیلم «کلَنزمن سیاه» تازه ترین اثر «اسپایک لی» که داستان واقعی یک افسر پلیس در دهه ۱۹۷۰ میلادی به نام «ران استالورث» را روایت می کند که موفق شد به گروه نژادپرست «کو کلاکس کلان» آمریکا نفوذ کند از جمله فیلم ‌های قسمت رقابتی جشنواره کن به نمایش گذاشته شد که مخاطبان از آن استقبال کردند.

این فیلم که در مرحله زمانی خیلی خوبی تولید شده است با تصاویری از سخنرانی «دونالد ترامپ» به پایان می رسد که وی از محکوم کردن اقدام ‌های سفیدپوستان تندرو در شورش مرگبار «شارلوتزویل» در سال۲۰۱۷ اجتناب می‌ کند و در تمام فیلم هم شاهد انتقادهای زیادی به دولت و شخص ترامپ می باشیم. در فیلم ظهور او به عنوان رئیس‌ جمهور آمریکا و بلندپروازی‌ هایش شبیه به «دیوید دوک» از تاسیس کنندگان اصلی سازمان بدنام «کو کلاکس کلان» تعریف شده است.

کارگردان فیلم «کلنزمن سیاه»، اسپایک لی همراه با بازیگران این فیلم «جان دیوید واشنگتن»، «آدام درایور»،‌ «توفر گریس»،‌ «اورا هری‌یر» و «گکوری هاکینز» قبل از نمایش فیلم روی فرش قرمز جشنواره حضور داشتند.

این فیلم یکی از مهم‌ ترین فیلم‌ های این دوره از جشنواره کن می باشد که نیمی از آن گذشته و کار گردان آن قطعاً یکی از اصلی ترین شانس ‌های دریافت جایزه بهترین کارگردانی می باشد؛ جایزه ‌ای که می ‌تواند برای بی ‌اعتنایی جشنواره به وی در سال ۱۹۸۹میلادی برای فیلم «کار درست را بکن» جبرانی باشد.

تعداد زیادی از منتقدان سینمایی بعد از نمایش این فیلم آن را یکی از بهترین اثرهای «اسپایک لی» در سال های گذشته توصیف کردند و تعداد زیادی از اعضای هیات داوران مانند «کیت بلانشت»، «آوا دو ورنای» و «کریستین استوارت» و علاوه بر این «کریستوفر نولان» در مراسم فرش قرمز و نمایش این فیلم حاضر بودند.

فیلم «کلنزمن سیاه» از تاریخ ۱۰اوت در سینماهای آمریکا به نمایش گذاشته می ‌شود که حدوداً در سالگرد ناآرامی ‌های سال قبل «شارلوتزویل» برضد سیاه ‌پوستان در سال۲۰۱۷ می باشد که در آن سه نفرکشته و ۳۸نفر زخمی شدند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *