#


جنگ بین شش فیلم برای سالن و سانس در اکران شلوغ عید97

9 مارس 2018 بدون نظر 1497 بازدید

جنگ بین شش فیلم برای سالن و سانس در اکران شلوغ عید97

شش فیلم برای سالن و سانس در اکران شلوغ نوروز97 با هم به جنگ پرداخته اند

با وجود این که سیزده روز دیگر سال جدید شروع می ‌شود، علاوه بر این که ترکیب فیلم ‌های اکران نوروز97 معلوم نیست که به خاطر تغییر آیین ‌نامه اکران یک سرگروه سینمایی نیز مشخص نشده است. از سال97 قرار است میزان سرگروه ‌ها افزایش یابد، اما همواره نام سرگروه هفتم اعلام نشده است. از طرفی دیگر از شش فیلم به صورت غیر رسمی به عنوان گزینه ‌های قطعی نام برده خواهد شد.

روز گذشته خبرگزاری فارس بیان کرده که در گروه سینما ایران فیلم «لونه زنبور»، در گروه سینما جوان فیلم «مصادره»، در گروه سینما استقلال فیلم «لاتاری»، در گروه سینما آزادی فیلم «فیلشاه» در گروه پردیس کوروش فیلم «به وقت شام» و در گروه پردیس زندگی فیلم «خرگیوش» به نمایش گذاشته می شوند.

البته این ترکیب همواره از سوی شورای صنفی تعیین نشده است و تکلیف گروه هفتم و فیلمش نیز همچنان نامشخص می باشد. ولی حضور سه فیلم کمدی «مصادره»، «لونه زنبور» و «خرگیوش» به همراه دو فیلم جنجالی جشنواره فجر سال جاری یعنی «به وقت شام» و «لاتاری» و انیمیشن «فیلشاه» که تولیدکنندگانش امیدوارند تجربه موفق «شاهزاده روم» را تکرار کند، می ‌تواند ماراتن نزدیکی را به همراه داشته باشد.

این گونه ترکیب از یک طرف می ‌تواند سیل تماشاگران را به سینماها روانه کند و از طرفی دیگر به خاطر کمبود سالن و سانس برای این میزان فیلم با قابلیت فروش بالا، احتمال «له شدن» یک یا دو فیلم وجود دارد. مخصوصا در صورتی که فیلم هفتم نیز یک کمدی دیگر باشد. از «خجالت نکش» به عنوان یکی از گزینه ‌ها نام برده شد و احتمال اکران «فِراری» فیلم جامانده علیرضا داوودنژاد از اکران96 نیز وجود دارد.

تجربه ای که در این سال‌ ها وجود داشته است نشان می ‌دهد رقابت اصلی بین فیلم ‌ها نه در سینمای سرگروه، بلکه در پردیس‌ های پرمخاطب وجود دارد و اکران همزمان هفت فیلم می ‌تواند جدال سختی را برای دریافت سانس‌ های خوب در این پردیس‌ ها به وجود بیاورد.

از طرفی دیگر چهار فیلم از سی و ششمین جشنواره فجر در ترکیب اکران نوروز97 حضور دارند که تمام آن ها از امیدهای اکران سال آینده می باشند و همزمانی اکران آن ها با هم یعنی پخش کننده ‌ها نگاه خوشبینانه ‌ای به نمایش سال آینده ندارند. به خصوص که برگزاری جام جهانی که در پایان بهار و ابتدای تابستان سالن ‌های سینما را خلوت می کند و یک ماه از بهترین زمان های نمایش فیلم ها را از بین می برد.

به همین ترتیب هفت فیلم پرامید به طور همزمان به نمایش گذاشته می شوند و بعید است که تمام آن ها بتوانند با تعداد سالن‌ های موجود موفق شوند. ولی اصلی ترین چالش پس از اکران نوروزی خواهد بود و با وجود این که امسال میزان تماشاگران سینما در مقایسه  سال95 کاهش داشته، بعید نیست سال بعد هم این روال  کاهشی ادامه داشته باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *