#


تهیه کننده فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» از سازمان سینمایی انتقاد کرد

18 مارس 2018 بدون نظر 1593 بازدید

تهیه کننده فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» از سازمان سینمایی انتقاد کرد

علی جلیلوند: «بدون تاریخ، بدون امضا» را شما از بین بردید

فیلم سینمایی «بدون تاریخ، بدون امضا» که کارگردانی آن بر عهده علی جلیلوند بوده است با انتقاد شدید از سازمان سینمایی گفته است این فیلم در اکران نابود شده و سوخته است. ولی با توجه به وضعیت اکران این فیلم پس از جشنواره فجر به تصمیم ‌های اتفاقی اعتراض دارد.

تهیه کننده فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» در مصاحبه ای که داشته است در پاسخ به این که با علم به وضعیت نامناسب زمان نمایش در این فصل چرا تصمیم به نمایش گرفته ‌اند، گفته است: «تا به حال که چهار هفته از نمایش این فیلم گذشته، به رقم فروش بیش از چهارمیلیارد رسیده ‌ایم، در صورتی که پیش از اکران هزار نفر از من می‌ پرسیدند که آیا می ‌توانی در این فصل یعنی هنگامی که جشنواره فیلم فجر تازه به اتمام رسیده است و مردم اُوِردوز فیلم می باشند، این مقدار بفروشی؟ می ‌گفتم نه، اما فیلم «بدون تاریخ، ‌بدون امضاء» در سه روز اول نمایش خود، موفق شد رکورد فروش فیلم‌ های اجتماعی را به خود اختصاص دهد. با این وجود اول قرار بود این فیلم را وقتی بر روی پرده ببریم که در کنارش فیلم ‌های «عصبانی نیستم» و «آن سوی ابرها» نیز به نمایش درمی‌ آمد.»

جلیلوند در توضیح بیشتر گفته است: «انتخاب این تاریخ نیز به خواست خودمان بود و با برنامه‌ ریزی درستی که برای مدت زمان نمایش داشتیم تا حدودی به نتیجه آن اطمینان داشتیم، ولی اتفاقی که برای ما افتاد این بود که دو هفته مانده به آغاز اکران خبری از شورای صنفی انتشار پیدا نکرد حاکی براین که فیلم ‌هایی که از تاریخ ۲۵ بهمن به نمایش گذاشته شوند، نمی‌ توانند در سال ۹۷ قراردادشان را ادامه دهند، یعنی این که فیلم ما تنها تا ۲۹ اسفند و تنها پنج هفته می ‌تواند نمایش داشته باشد. به دوستان گفتم فیلم را به نمایش نمی گذارم. پس از آن آقای سیدضیا هاشمی به من گفتند که در خصوص فیلم شما قرار است روش های پیدا کنند. دوشنبه بعد نیز شورای صنفی گفتند که زمان اکران فیلم من و آقای مجیدی برطرف شده است و قرار شد که فیلم «بدون تاریخ بدون امضاء» به سرگروهی سینما قدس در حالتی که کف فروش را حفظ نماید تا ۷ هفته به نمایش گذاشته شود و البته بر اساس موقعیتی پس از هفت هفته نیز می ‌توانیم به اکران ‌مان ادامه دهیم.»

وی در ادامه به تصمیم اتفاقی در مورد سرگروه ‌ها اشاره کرده است: «ولی در حالی که این توافق و قرار، یکدفعه تصمیم می ‌گیرند که  هفت سرگروه داشته باشیم و نکته ای که وجود دارد این است که سرگروه قدس نیز جزو این سرگروه‌ها نمی باشد و آن را حذف کردند. واقعا سوال است تکلیف این فیلم در کنار ٧ سرگروه دیگر چه می ‌شود؟ »

این فیلم را شما نابود کردید

علی جلیلوند می ‌گوید:‌ «به حضرات نیز گفتم که شما به طور رسمی من را و فیلم ما را نابود کردید. آن هم چه فیلمی؟ فیلمی که یک سال می باشد خودتان هر دفعه که مرا می‌ بینید همیشه از آن تعریف می‌ کنید و تبریک می‌ گویید. این فیلم را شما نابود کردید و نه هیچ فرد دیگری. من پیش از این که، این مسائل مشخص شود از آن جا که می ‌دانستم شورای صنفی تشکیل نمی ‌شود و قرار است چند نفر در یک اتاق بنشینند و تصمیم بگیرند، با آقای هاشمی و فرجی حرف زدم و هر دو بزرگوار از در خواست من پشتیبانی کردند. با این وجود خوشحالم تا هنگامی که آتش دَم خانه ‌ام نرسیده بود، داد نکشیدم. اصلا وضعیت به گونه ‌ای شده است که شب می ‌خوابی و صبح بلند می‌ شوی یک تصمیم جدید گرفته می شود.»

چرا حرف جدی را خطرناک می‌ دانید؟

تهیه کننده فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» با توجه به شرایط فیلم ‌های «عصبانی نیستم» و «آشغال ‌های دوست ‌داشتنی» بیان کرد: «مدتی پیش برای پشتیبانی از آقای درمیشیان نامه‌ ای فرستادند که وظیفه ‌ام حمایت بود. از آقای امیریوسفی نیز حتما حمایت می ‌کنم چرا که می ‌دانم چه اندازه سختی می‌ کشند. این چه بلایی است که سر بعضی از فیلم ‌ها می ‌آورید؟ واقعا فیلمی مانند «عصبانی نیستم» چه خطری برای نظام دارد؟ چرا حرف جدی تا این میزان برای مان خطرناک می باشد که این ‌همه فشار برای عدم اکران یک فیلم می ‌آوریم، ولی کمدی سخیفی که قرار است یکسری شوخی‌ های بی مزه داشته باشد، خطر ندارد؟ مانند تلویزیون که در آن استاد شجریان برای مردم خطر دارد اما گروه‌ ها و بندهای موسیقی جوان که احتمالا از نظر بسیاری از افراد به لحاظ موسیقایی به میزان کافی حرفه ‌ای نباشند برای مردم ندارد؟ اصلا احساس نمی‌ کنید که در حال یاد دادن ابتذال به مردم می باشید؟»

وی در این خصوص ادامه داد: «مطمئنا در صورتی که امروز این سوال مطرح می باشد که چرا مردم سخیف می‌ پسندند، به خاطر این است که درست آن افرادی که متولی امر می باشند به ما آموخته اند که چنانچه سخیف حرف بزنید هیچ فردی با شما کاری ندارد و مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد، تنها یکسری خط قرمزهایی وجود دارد که باید حواست به آن باشد.»

در خصوص یک فیلم سوخته حرف می‌ زنیم

تهیه کننده فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» در پاسخ به این که اکنون برای فیلم خودش چه شرایطی می‌ بیند و آیا آن را سوخته می ‌داند؟ با توجه به این که «پیش‌ بینی می‌ کردیم این فیلم با توجه به برنامه‌ ریزی‌ ها، تقریبا ۱۰ میلیارد از فروش گیشه را دریافت نماید»، بیان کرد: «هم اکنون احساس می‌ کنم که همه این را مدنظر دارند که این میزان فروش در این فصل و برای یک فیلم اجتماعی خوب می باشد. بنابر این دیگر چه می ‌خواهی؟ آیا بیشتر از این می ‌خواهی؟ بعضی از مسئولین از من پرسیده اند پیش ‌بینی ‌ات برای فروش چه بود؟ من هم گفتم پیش بینی نداشتیم، برنامه ریزی داشتیم، و آن نیز بیش از ۱۰ میلیارد تومان بود. البته همواره فروش ما در مقایسه با سالن هایی که در اختیار داریم، فروش خوبی می باشد، ولی نکته ای که وجود دارد اینجا است که با این تصمیم، هم اکنون راجع به یک فیلم سوخته صحبت می کنیم که دیگر کار زیادی‌ برای آن نمی‌ توان انجام داد.»

جلیلوند در پایان خطاب به رئیس سازمان سینمایی گفته است: «جناب حیدریان سوال اساسیِ من این است که به عنوان تهیه‌ کننده بخش خصوصی، دیگر باید چه کاری انجام می دادیم که انجام ندادیم؟ در این سینما، ما به عنوان تهیه ‌کننده مستقل که همه ی این راه پرموفقیت را بدون کمک دولت و با سرمایه بخش خصوصی پیش‌ برده ‌ایم چه باید کنیم که تحت فشار فیلم ‌های پرنفوذتر، امکان حیات داشته باشیم؟ چه کاری باید انجام می دادیم تا حقی از ما و فیلم مان پایمال نگردد؟ شما به عنوان رییس سازمان سینمایی، چرا نباید پشتیبان فیلم ‌هایی باشید که با سرمایه شخصی، سینمای اجتماعی را دنبال می‌ کنند؟ در آخر تنها خواسته‌ ای که از شما و سازمان مطبوع‌ تان داریم حمایت معنوی بود که آن را نیز دریغ کردید!»

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *