#


مجموعه فیلم های هاردی

مجموعه فیلم های هاردی
1 می 2017 بدون نظر 1385 بازدید

مجموعه فیلم های هاردی

مجموعه فیلم های هاردی و نقش رونی ستاره آمریکا

در مجموعه فیلم های هاردی ، نقش رونی پیوسته اهمیت بیشتری می یافت . در سال 1939 در عنوان بندی تمام فیلم های این مجموعه از نام « اَندی هاردی » استفاده شد و رونی برترین ستارۀ آمریکا شد .

این مجموعه در عین حالی که محمل مناسبی برای مطرح شدن رونی بود وسیله ای شد برای آزمایش استعدادهای جدید به خصوص « دختران ساده » ای که می شد از آنها به عنوان دوست یا « طرف علاقۀ عشقی » اندی استفاده کرد .

علاوه بر آن رادفورد که در 1938 به پای ثابت مجموعه تبدیل شد ، در این مجموعه ستاره های نوظهور مترو همچون لاناترنر ، راث هاسی ، دومارید ، کاترین گریسون و از همه مهم تر ( و بیش از همه ) جودی گارلند به عنوان بازیگر مهمان حضور یافتند .

این گروه در زمینه برجسته کردن حس و حال نوجوانانه و مردانۀ اندی ارزش نمایشی آشکاری داشتند اما گارلند وجهی موزیکال را به نمایش افزود و به این ترتیب وجه دیگری از شخصیت و استعداد رونی آشکار شد .

نخستین فیلم موزیکال هاردی عشق سراغ اندی هاردی می رود ( 1938 ) بود . این فیلم که به گونه ای شگفت آور ، حتی برای فیلم های هاردی ، پرفروش بود نشان از آن داشت که مترو _ گلدوین _ مه یر به یک گروه موزیکال جدید دست یافته است .

موفقیت گارلند در موزیکال هاردی مه یر را در واگذاری نقش اصلی جادوگر شهر زمرد به گارلند ( که پیش تر قرار بود شرلی تمپل را برای بازی در آن از فوکس قرض کنند ) مصمم کرد.

جادوگر شهر زمرد قمار بزرگ مترو _ گلدوین _ مه یر و پرهزینه ترین  فیلم آن دهه بود . تولید این فیلم که در 5 صفحۀ استودیویی ناطق و با به کارگیری صدها کارمند برای بیست و دو هفته فیلمبرداری ساخته شد .

77/2 میلیون دلار خرج برداشت . اما جالب است که این فیلم ، که بعدها به موفقیت تلویزیونی فراوانی در آمریکا دست یافت ، در نخستین نوبت نمایش آن چندان پرفروش از آب درنیامد .

البته این فیلم بیش از سه میلیون دلار درآمد ناخالص کسب کرد اما با توجه به هزینه های تولید و تبلیغ آن در واقع 1 میلیون دلار ضرر کرد .

ارزش های کیفی و نیز معرفی جودی گارلند به عنوان یک ستاره ، فروش کم فیلم را تحت تأثیر قرار داد . هم چنین ارتقا آرتور فرید به رده تهیه کنندگان مترو _ گلدوین _ مه یر  زیان فیلم را جبران کرد .

فرید در این فیلم با این ضمانت که پس از پایان آن ، خود فیلمی موزیکال تهیه کند ، نقش دستیار تهیه کنندۀ فیلم ، مروین له روی را به عهده داشت .

فرید ، مه یر را قانع کرد تا حقوق نمایشنامۀ پر فروش سال 1937 راجرز و هارت ، بیبز در آغوش را خریده و « بازبی برکلی» را از برادران وارنر قرض کند تا فیلم استوار بر این نمایشنامه را کارگردانی و رقص های آن را طراحی کند .

در ضمن مه یر را بر آن داشت که رونی و گارلند را در کنار هم به عنوان ستاره های فیلم به کار گیرد .

فرید امیدوار بود که بتواند توان و جذابیت فیلم های هاردی را با فرمول « موزیکال پشت صحنه ای » که برکلی آن را در فیلم های تولیدی وارنر پرورانده بود همچون خیابان چهل و دوم و جویندگان طلای 1933 ( هر دو محصول 1933 ) ترکیب کند .

موزیکال راجرز و هارت یکی از آن قماش فیلم های « آی بچه ها ، بیایید نمایشی راه بیاندازیم !» بود که فرید و برکلی آن را برای رونی و گارلند از نو طراحی کردند .

کی وان رایپر فیلمنامه را باز نویسی کرد و تعدادی از شوخی های مجموعۀ هاردی را به آن افزود و راجر ادنس ، کارگردان موزیکال ، رقص و آواز ها را طراحی کرد .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *